Beantwoord

Het doorschakelen van de vaste telefoon gaat lastig sinds de nieuwe app

  • 9 February 2024
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Sinds de nieuwe app is het een hele puzzel om de vaste telefoon door te schakelen naar mijn mobiele nummer of visa versa. Ik heb een klein zakelijk abonnement en mag mijn gesprek ook niet gebruiken. De nieuwe app is dus knap waardeloos en ik wil terig naar de vorige app waarbij ik in 2 klikken was doorgeschakeld. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 13 February 2024, 14:51

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb een klein zakelijk abonnement en mag mijn gesprek ook niet gebruiken.

Wat bedoel je met ‘niet mogen gebruiken’. Deze zin kan ik geen touw aan vastknopen.

Mijn vaste telefoon staat standaard na 1 x overgaan doorgeschakeld naar m'n mobiel. Dan hoef ik 't niet steeds aan en uit te zetten. Ik 'wacht’ totdat het gesprek op de mobiel is om aan te nemen; ook thuis.

Je mobiel schakel je niet door via de app. Dat gaat middels de instellingen in de mobiel zelf.

De oude app was voor doorschakelen vast ook niet 2 stappen. Nu ben je in no time met 3 klikken bij het Doorschakelen.

Producten → Vast Bellen → Telefoon instellingen → Doorschakelen

Mijn gesprek is een andere app van kpn maar jij kent blijkbaar niet alie apps van kpn. Als jij je instellingen anders hebt staan betekent het niet dat anderen moeite hebben met de vernieuwde app.  De iets kortere weg heb ik inmiddels ook gevonden. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Cor1964, welkom op ons forum!
Ik begrijp je vraag niet helemaal, zou je (met een screenshot) kunnen toelichten waar je precies tegenaan loopt? Vergeet niet eventuele privégegevens weg te poetsen uit je screenshot.

Voor de update van de app kon je vrij eenvoudig je vaste nummer doorschakelen naar je mobiele telefoon maar dat is nu in de nieuwe app wat bewerkelijker geworden want je moet eerst naar producten voordat je vast bellen ziet. De eerste keer hadden wij producten nog niet aangeklikt en was het helemaal een zoektocht. Dat vast bellen niet meer in het directe overzicht staat is dus even zoeken nu. Als ik de app open zie ik steeds eerst mijn rekeningen maar die moet ik toch niet elke keer zien als ik de app open. Start de app gewoon met de producten. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik geef je feedback door!

Ik had dit probleem ook ooit, even de deur uit en dan ook nog even de telefoon doorschakelen en natuurlijk vaak vergeten, cq “ben zo weer terug, o nee, toch niet”.

Dat heb ik nu echt heel eenvoudig opgelost, middels een andere voip aanbieder waarvan de naam hier op dit forum regelmatig voorbij komt.

Een inkomende oproep naar mijn vaste nummer gaat over op de vaste telefoons hier in huis en tegelijk op mijn mobiel. Ideaal.
En ik zie het nummer van de beller op mijn mobiel ( dus niet mijn eigen nummer zoals dat vroeger wel eens voorkwam )

Reageer