Beantwoord

Ik zie een nieuwe mobiel nummer in mijn KPN Producten overzicht

  • 7 April 2024
  • 6 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb onlangs een overstap met nummer behoud van Vodafone naar KPN aangevraagd voor mijn 16 jarige zoon. Alles is goedgekeurd. Dus ook van de kant van Vodafone.  Deze gaat pas in per 30-07.

Echter bij activering van sim kaart kreeg ik in de producten overzicht gelijk een nieuwe totaal onbekende nummer te zien.

Hoe kan dit en wat betekend dit precies?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 7 April 2024, 14:46

Bekijk origineel

6 reacties

Er zit altijd eerst een tijdelijk nummer op. Pas op de datum van overname wordt dat vervangen door het nummer wat nu nog, tot en met 29-7, bij Vodafone zit. Tot die datum moet je zoon dan ook nog de Vodafone simkaart gebruiken. 

Pas als die het niet meer doet op 30-7 dan pas switchen naar de kpn kaart. Want vanaf dan loopt het abonnement ook pas. 

Er zit altijd eerst een tijdelijk nummer op. Pas op de datum van overname wordt dat vervangen door het nummer wat nu nog, tot en met 29-7, bij Vodafone zit. Tot die datum moet je zoon dan ook nog de Vodafone simkaart gebruiken. 

Pas als die het niet meer doet op 30-7 dan pas switchen naar de kpn kaart. Want vanaf dan loopt het abonnement ook pas. 

Dat houd neem ik aan in dat men voor deze tijdelijke nummer geen abbo kosten hoeft te betalen? 

Klopt. Maar als je ermee belt zijn er wel pittige kosten, want het is dan altijd buiten de bundel. Want het abonnement (bundel) loopt nog niet. 

Klopt. Maar als je ermee belt zijn er wel pittige kosten, want het is dan altijd buiten de bundel. Want het abonnement loopt nog niet. 

Hartelijk dank Peter.

Vreemd dat je met tijdelijke nummer ondanks dat er geen abbo kosten aan verbonden zijn, alsnog kan bellen! 

Vreemd dat je met tijdelijke nummer ondanks dat er geen abbo kosten aan verbonden zijn, alsnog kan bellen! 

Ja, dat is altijd zo geweest bij mijn weten. Maar tot en met 29-7 dus nog de Vodafone simkaart gebruiken. Daar bel je tot en met die dag nog wel met abonnement 😋.

Vreemd dat je met tijdelijke nummer ondanks dat er geen abbo kosten aan verbonden zijn, alsnog kan bellen! 

Ja, dat is altijd zo geweest bij mijn weten. Maar tot en met 29-7 dus nog de Vodafone simkaart gebruiken. Daar bel je tot en met die dag nog wel met abonnement 😋.

Sowieso inderdaad. Afblijven van dat nieuwe simkaart. 

Vreemde is dat mijn vrouw ook een overstap van Vodafone naar KPN aangevraagd heeft en goedgekeurd gekregen, simkaart geactiveerd, maar geen tijdelijke nummer te zien valt in producten overzicht van haar MijnKPN account gegevens.

Ik denk dat ik toch morgen even ga bellen met onze vrienden van KPN.

Voor alle zekerheid! 

Reageer