Beantwoord

Inloggen bij MijnKPN en de KPN thuis app lukt niet

  • 19 February 2024
  • 15 reacties
  • 184 keer bekeken

Ik kan met elk apparaat inloggen op op mijn wifi netwerk met mijn wachtwoord, echter de KPN app thuis of mijn KPN  geeft: verkeerd wachtwoord: probeer opnieuw na …. seconden

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 February 2024, 19:33

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Brabbeldas ,

Voor de KPN App thuis of Mijn KPN moet je niet het wachtwoord gebruiken van jouw WIFi-netwerk. 

Op deze apps log je in met jouw KPN-ID. 

Heb je nog geen account via een KPN-ID? Dan kun je die eenvoudig zelf aanmaken. In dit topic wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen: 

 

helaas het geeft dezelfde foutmelding

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, zou je dan eens op ‘wachtwoord vergeten’ willen klikken op de inlogpagina @Brabbeldas?

Je krijgt dan een mailtje waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen, daarna zal het vast wel lukken om in te loggen 🙂

Had ik al gedaan, maar krijg dan het advies de Experia te resetten, ook gedaan zonder resultaat en ik krijg geen mailtje om mijn wachtwoord te resetten. Het lukt dus niet om met de app mijn wifi netwerk te beheren

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat vind ik toch wel erg bijzonder @Brabbeldas 🤔

Zou je hier eens een aantal screenshots willen plaatsen van alle schermen die je te zien krijgt als je vanuit het inloggen bij MijnKPN klikt op wachtwoord vergeten (klik anders hier even op!)

Reputatie 7
Badge +24

Voor de thuis app gebruik je het "beheerderswachtwoord". Dat is dus niet het WiFi wachtwoord. En ook niet het wachtwoord van MijnKPN. 

Het beheerderswachtwoord is hetzelfde wachtwoord als dat je gebruikt om in te loggen op http://192.168.2.254/. Indien u een Experiabox v10a of KPN Box 12 heeft.

Indien u een Experiabox v10 (zonder a) heeft gebruikt u het admin wachtwoord achterop de SuperWiFi's of Experia WiFi's. 

Indien u een KPN Box 12 heeft met nieuwe KPN firmware, dan werkt de thuis app helemaal niet meer.

Voor de thuis app gebruik je het "beheerderswachtwoord". Dat is dus niet het WiFi wachtwoord. En ook niet het wachtwoord van MijnKPN. 

Het beheerderswachtwoord is hetzelfde wachtwoord als dat je gebruikt om in te loggen op http://192.168.2.254/. Indien u een Experiabox v10a of KPN Box 12 heeft.

Indien u een Experiabox v10 (zonder a) heeft gebruikt u het admin wachtwoord achterop de SuperWiFi's of Experia WiFi's. 

Indien u een KPN Box 12 heeft met nieuwe KPN firmware, dan werkt de thuis app helemaal niet meer.

Ik heb een Experia V10 (zonderA) en de geboden oplossing geeft geen resultaat. Het admin wachtwoord op de Superwifi werkt ook niet. Misschien ter verduidelijking: ik heb twee witte en een zwart wifipunt. Een van de witte hangt aan de experia box. Verder werkt alles prima: Ik kan met elke telefoon of tablet inloggen op mijn netwerk, dat is geen probleem. Alleen met de mijn KPN app lukt dat niet. Maar er is ook een leven zonder die app. Bedankt voor alle moeite.

Reputatie 7
Badge +24

Op elke SuperWiFi staat een ander Admin Password, probeer ze allemaal. Als u het beheerderswachtwoord nooit gewijzigd heeft, dan zou 1 van deze het moeten zijn. 

Volgens mij kun je ook inloggen met QR code. Dacht ik... Die staat ook achterop de SuperWiFi's. 

Op elke SuperWiFi staat een ander Admin Password, probeer ze allemaal. Als u het beheerderswachtwoord nooit gewijzigd heeft, dan zou 1 van deze het moeten zijn. 

Volgens mij kun je ook inloggen met QR code. Die staat ook achterop de SuperWiFi's. 

Bedankt voor je reactie

Ik heb de zwarte, die hangt aan mijn TV en degene aan de experia box geprobeerd zonder succes. Overigens is de app wel verbonden met mijn experia box, maar ik kan het netwerk niet beheren met die app. Ik kan ook inloggen op die experia box met http://192.168.2.254/  en zie daar mijn wachtwoord staan 

Reputatie 7
Badge +20

Wat wil je precies doen met je wifi netwerk @Brabbeldas? Het beheren van je netwerk is ook mogelijk zonder de thuis app, dus misschien kunnen we die nu even helemaal buiten beschouwing laten. 

Bijvoorbeeld het instellen van een gasten netwerk, maar ik heb de app al verwijderd van mijn telefoon, want mb's delen en facturen inzien kan ook anders.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, voor het instellen van een gasten netwerk kan je gebruik maken van de ‘extra wifi’ optie, hoe dat doet met jouw specifieke setup zie je in dit artikel:

Als dit gelukt is en je hebt nog meer vragen over het beheren van je netwerk, dan horen we dat uiteraard graag zodat we verder met je mee kunnen denken!

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie nu dat de thuis app het helemaal niet meer doet:

Ik kan er niks meer mee. Dit is wat er op scherm staat. Ik moet de MijnKPN app gebruiken:

Maar als ik daar op WiFi netwerken beheren klik, dan word ik weer teruggestuurd naar de thuis app  😁

Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt: ik heb witte SuperWiFi's en Experia WiFi's. En daarnaast ook zwarte SuperWiFi’s met nieuwe KPN software in hetzelfde netwerk. Daardoor zitten die apps naar elkaar te verwijzen denk ik.

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan ook inloggen op die experia box met http://192.168.2.254/

Als u ingelogd bent op de Experiabox, dan ziet u dit:

In de 2de kolom staan als het goed is uw WiFi versterkers. Met hun ip adres erbij. Bijvoorbeeld 192.168.2.150. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt: ik heb witte SuperWiFi's en Experia WiFi's. En daarnaast ook zwarte SuperWiFi’s met nieuwe KPN software in hetzelfde netwerk. Daardoor zitten die apps naar elkaar te verwijzen denk ik.

Dat is denk ik een correcte constatering 😬😅 De KPN software werkt niet met de Thuis app en de andere software wel. Zo kom je wel in een nare loop terecht, ik ga dit even ergens aankaarten!

Reageer