Vraag

Kan met Firefox niet inloggen bij MijnKPN

  • 23 October 2023
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

Login met Firefox Browser.

 

Firefox is mijn favourite browser op Windows, anderen zullen zo hun eigen favouriten hebben.

Firefox is helemaal up to date met HTLM5 en veiligheid en privacy. Met Google Chrome en MS Edge heb ik het gevoel dat ze vooral het grote geld dienen.

 

Maar, om een of andere reden, kan je niet inloggen via Mijn KPN op Firefox.

Bij het inloggen verschijnt melding “Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.”    Je kan dit blijven proberen tot je een ons weegt...

Kan niet (nooit) inloggen op Firefox browser

Wanneer wordt dit opgelost?

 

Admin edit: verplaatst naar eigen topic


5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Login met Firefox Browser.

 

Firefox is mijn favourite browser op Windows, anderen zullen zo hun eigen favouriten hebben.

Firefox is helemaal up to date met HTLM5 en veiligheid en privacy. Met Google Chrome en MS Edge heb ik het gevoel dat ze vooral het grote geld dienen.

 

Maar, om een of andere reden, kan je niet inloggen via Mijn KPN op Firefox.

Bij het inloggen verschijnt melding “Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.”    Je kan dit blijven proberen tot je een ons weegt...

Kan niet (nooit) inloggen op Firefox browser

Wanneer wordt dit opgelost?

Hoi @Rob5500!

Ik heb dit zelf net ook eens geprobeerd maar ik kan zonder problemen op MijnKPN inloggen met Firefox. (die ook up to date is). Ik sta in eerste instantie even voor een raadsel! 

Heb je het überhaupt al geprobeerd in Edge, Rob?

Heb je het überhaupt al geprobeerd in Edge, Rob?

Ja dat heb ik, en Chrome ook. Maar ik haat Microsofts pushy manier van adverteren op Edge en de daarbij gepaard gaande gebrek aan privacy. Ze weten veel meer van mij en tonen het ook, zonder dat ik ooit inlog bij MS of Windows, dan ik hun verteld heb. Zou KPN informatie lekken naar MS? Het vertrouwen in MS is at an all time low… en is bij KPN sterk dalende.

Voor KPN Veilig moest ik ineens MS Edge updaten en MS Edge WebView runtime installeren, zonder het uiteindelijk op Windows 10 Pro werkend te krijgen, na veel tijd en pogingen er in gestopt te hebben. Krijg ik uiteindelijk hier op het forum de mededeling dat allen Windows 11 ondersteund wordt… Geweldig veilig is KPN voor mij… NOT.

Daarbij kwam dat inloggen op Mijn KPN op Firefox browser niet werkt, en nog steeds niet, dus dat is niet een “tijdelijke” storing, zoals in het rood vermeld wordt. 

Het is mij duidelijk dat gedurende het inlog process er een re-direct plaatsvind over meerdere (kpn) domains. Het lijkt mij aannemelijk dat er privacy settings zijn in Firefox die bijv. cross site cookies niet toelaten, waardoor de login procedure niet goed gaat. Mogelijk worden er andere technieken gebruikt die fout lopen bij bepaalde privacy protection settings.

Zoals jullie al begrepen hebben, vind ik privacy op het internet zeer belangrijk, en ik denk dat Firefox, samen met een aantal extensies, mij het beste bediend.

 

 

Hmm.

Moet toch iets zijn in je setup/instellingen van laptop instellingen danwel Firefox.

Want ook hier (JanZ had het ook getest) is inloggen op MijnKPN in een luttele seconde gebeurd.

Zelf heb ik Firefox echter al zo'n 1½ jaar niet meer in gebruik. Loop tegen wat beperkingen aan. En er werkte ook af en toe iets niet.

Reputatie 7
Badge +12

Hmm.

Moet toch iets zijn in je setup/instellingen van laptop instellingen danwel Firefox.

Want ook hier (JanZ had het ook getest) is inloggen op MijnKPN in een luttele seconde gebeurd.

Zelf heb ik Firefox echter al zo'n 1½ jaar niet meer in gebruik. Loop tegen wat beperkingen aan. En er werkte ook af en toe iets niet.

Dat is is ook wat ik vermoed @Rob5500.  Ik heb het zelf net (nogmaals) geprobeerd en kan nog steeds zonder enig probleem inloggen op MijnKPN via Firefox. 

Reageer