Beantwoord

Kan nieuwe simkaart met alleen mobiel internet niet koppelen in MijnKPN

  • 6 March 2024
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Nieuwe simkaart besteld, geactiveerd. Het mobiele internet doet het. Allen het simkaart koppelen aan mijn KPN lukt niet. Het nummer (097) ontvangt geen sms, wij kunnen ook niet van en naar het nummer bellen en sms sturen. Als ik dit nummer bel, krijg ik te horen "u kunt van dit nummer geen gebruik maken". (Wel verivicatiecode nodig om het nummer te koppelen, hij wordt per sms gestuurd! Beide geprobeerd, online en in de KPN app).

Is dat normaal? Betekent dit dat bij 097 nummers met alleen internet is er geen mogelijkheid om te bellen en smsen?

Als niet, wat moet ik nu doen? Het apparaat waar simkaart in zit is Huawei Mediapad M5 lite + 4G. Ik heb 2 dezelfde tablets voor de kinderen gekoch en weet zeker dat je met dit tablet kunt bellen en smsen, want de andere doet het gewoon (andere provider). Kan dat aan het apparaat liggen (het is licht beschadigd)?

Hoe anders kan ik verbruik inzien?

icon

Beste antwoord door SaltyBart 6 March 2024, 05:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

097 nummers kan je inderdaad enkel mee internetten speciaal voor tablets, ik denk dat voor het verbruik KPN dit handmatig aan je mijn KPN account moet toevoegen.

Ja, dat klopt. Ik heb vanochtend met de klantenservice gebeld. Met dit nummer kan ik niet bellen of smsen. 

Maar het informatie, dat ik bij het  afsluiten van het abonnement krijg is best verwarrend. Er staat letterlijk "Je ontvangt een sms-bericht als je 50%, 75% en 100% van je MB’s verbruikt hebt.” Nee dus…

Mobiel Internet abonnement bestellen | KPN

Reageer