Vraag

MB's delen met goede doelen lukt niet

  • 22 January 2024
  • 14 reacties
  • 213 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Slimmerik
  • 241 reacties

Het lukt mij niet om in de KPN-app MB’s te delen met KPN-partners, in mijn geval het Concertgebouw.

Eerder lukte dit wel.

Wat te doen?


14 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Krijg je een foutmelding @JRe ? Ik zie ze gewoon staan.

 

En delen is ook geen probleem 

 

Reputatie 5
Badge +4

@RBxx op de “gewone” manier lukte het niet, na het aantikken van de “doneerknop” kwam er geen verdere actie. Intussen is het wel gelukt om te doneren door een oude donatie te herhalen.

Reputatie 7
Badge +21

Je hebt wel eerst het aantal MB's en de ontvanger geselecteerd?

Pas als die gekozen zijn wordt de knop   Doneer   blauw en actief. Tot die tijd   grijs   en inactief.

Reputatie 7
Badge +19

Speelt dit nog @JRe? Ik heb het zelf ook getest en krijg exact hetzelfde als waar @RBxx screenshots van heeft geplaatst.  

Reputatie 5
Badge +4

@Jeroen van KPN het lukt als ik een oude melding uit de “verzendlijst” herhaal. Als ik een nieuwe poging onderneem zie ik geen reactie na het indrukken van de donderkop.

Ik ga het volgende maand weer proberen, als het dan niet lukt meld ik me weer.

Reputatie 7
Badge +21

@JRe , kan je een schermafdruk plaatsen van de pagina met de “niet werkende” doneerknop?
Poets wel het 06-nummer weg, net zoals ik deed in mijn voorbeeld hierboven.

Reputatie 5
Badge +4

@Rintussen lukt het wel met 1 GB; bij de mislukte pogingen ging het om 15 GB. 

Reputatie 7
Badge +21

Zo, dat is een flinke donatie. Had je al die 15 GB's nog wel in je bundel staan? 
Je kunt zoveel MB's delen als je wilt. Zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

Reputatie 5
Badge +4

Zo, dat is een flinke donatie. Had je al die 15 GB's nog wel in je bundel staan? 
Je kunt zoveel MB's delen als je wilt. Zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

Ik had er zelfs nog meer. Twee abonnementen van 3Gb, zo ingesteld dat één abo 10 Gb krijgt en de ander niets, met verdubbelaar kom je op 20 Gb. Het tweede abo verbruikt bijna niets en krijgt 200 Mb via de onderlinge uitwisseling.
Dus houd ik een heleboel Gb over, die ik kan gebruiken als de vaste lijn uitvalt en als ik er op tijd aan denk, aan het einde van de factuurmaand kan doneren.

Reputatie 7
Badge +21

Jre schreef:
Twee abonnementen van 3Gb, zo ingesteld dat één abo 10 Gb krijgt en de ander niets, met verdubbelaar kom je op 20 Gb. 

Zo op een afstand kan ik deze berekening niet volgen. Waar komt die 10GB vandaan en welke verdubbelaar?

Reputatie 5
Badge +4

@RBxx Ik had het niet goed weergegeven, dus nu een correctie.
We hadden twee abo’s elk 3Gb op het zelfde adres en KPN-account. dus samen 6 Gb.
Voor hetzelfde bedrag kon je een tijdje geleden het zo doen dat je één abo op 10Gb zet en het andere op 0Gb, dus samen 10 Gb.
Daarna ga je onderling delen.
Zo te zien lukt dat nu niet meer. het kost €1 meer.
De verdubbelaar treedt in werking als je mobiel plus internet op hetzelfde adres hebt, dus dan heb je samen 20 Gb

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JRe 

Bij twee of meer mobiele abonnementen kan je gratis onderling bellen en MB's delen.

Lukt onderling delen niet meer? Meerkosten van €1 daarvoor ken ik niet. Waar staat dat?

Als je daarnaast ook nog een Internet Thuis abonnement hebt, dan komt er een “Combivoordeel - korting op mobiel” tot max. €7,50 bij en worden de MB's verdubbeld.

 

Reputatie 5
Badge +4

@RBxx 

Gratis onderling bellen lukt (helpt niet want we hebben onbeperkt bellen), MB delen doen we automatisch aan het begin van de factuurmaand. Combivoordeel en verdubbelen genieten we ook.

Sim-only 3 GB kost €15, dus twee abo’s €30 voor 6 GB.
12 GB kost €18,50, 0 GB kost €12,50, dus samen €31 voor 12 GB.
Toen wij het regelden had KPN nog geen 12 GB, maar 10 GB en toen waren we hetzelfde bedrag kwijt.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is dan een goede deal voor €1 meer.
Twee keer zoveel data (van 6 naar 12 GB) en met de verdubbeling zelfs 24 GB.

Reageer