Vraag

De KPN+ app gebruikt een profiel, maar welk profiel gebruikt de KPN+box ?

  • 8 May 2024
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

In de KPN+app moet je een profiel instellen, maar welk profiel gebruikt de KPN+box die aan je TV gekoppeld is?

Ik vermoed dat deze profielen niet synchroon lopen omdat de opgenomen programma’s soms wel en soms niet in de app danwel de box zichtbaar zijn.

Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat deze profielen niet synchroon lopen omdat de opgenomen programma’s soms wel en soms niet in de app danwel de box zichtbaar zijn.

Dit heeft sowieso niets met profielen te maken. Opnames zijn niet gekoppeld aan een bepaald profiel. 

Reputatie 7

De functionaliteit achter die profielen is (nog) zeer summier en naar mijn mening in z'n huidige vorm zo goed als nutteloos. Daarbij komt dat een tablet of telefoon vrijwel altijd een persoonlijk device is waar maar één persoon gebruik van maakt. Wat heb je dan in hemelsnaam aan profielen.

Op de TV+ Box worden helemaal geen profielen gebruikt terwijl dat nu juist een apparaat is waar profielen wel zinvol zouden kunnen zijn. Zo zou een kids profiel gewenst zijn zodat je de afstandsbediening rustig bij de kids kunt laten als je zelf in de tuin bezig bent.

Reputatie 3
Badge +1

@wjb , in de app kun je een profiel aanmaken. Maar mijn echtgenote en ik hebben elk een tablet waarop de app staat en ik dacht dat je daarmee elk een eigen profiel kon aanmaken met jouw eigen profiel-instellingen.

In de praktijk blijkt echter dat op beide tablets altijd hetzelfde profiel actief is en je feitelijk niet kunt kiezen.

Reputatie 7

Wat ik al zei, een telefoon of tablet is veelal een persoonlijk apparaat en dat bevestig je prachtig.

Ik pleit al jaren voor de mogelijkheid dat ieder lid van het huishouden zijn/haar eigen KPN ID heeft dat gekoppeld is het abonnement. Iedereen zou dan met zijn/haar eigen KPN ID in kunnen loggen.  Dan kunnen die profielen direct weer de prullenbak in maar heb je het ondertussen wel goed geregeld.

Reageer