Feedback over kosten abonnement en kwaliteit diensten

  • 3 January 2019
  • 4 reacties
  • 152 keer bekeken

Beste KPN,

Ondanks de jaarlijkse verhoging en alle andere onzin die jullie af en toe verkopen om de prijzen maar lekker hoog op te schroeven verbaas ik me iedere keer toch weer over de trieste manier waarop er nog meer geld binnen geharkt moet worden blijkbaar. Als ik een voucher activeer voor 2 maanden gratis zou fox het jullie sieren om voor de verandering eens gewoon een dergelijk abo te stoppen als de tijd verstrijkt ipv een autoverlenging die ook gelijk op 1 januari afgetikt wordt (met als saillant detail dat er momenteel niets te zien is op fox). Ik weet het, jullie hebben het verschrikkelijk slecht, er moet geld bij anders zou de armoede hard aankomen.

Ik ben nu al heel wat jaartjes lid en het valt me iedere keer weer zwaar om maar te moeten slikken dat de jaarlijkse verhoging voor een vaste klant blijkbaar een goed concept is dat met applaus is ontvangen door de persoon die het ooit geopperd heeft. Dat begrip ("vaste klant" oftewel de personen die ervoor zorgen dat de fundering sterk blijft) is verloren gegaan in de loop der tijd lijkt wel. Mazzel dat je de markt kunt delen met een zogeheten concurrent (eigenlijk lachwekkend dat dat nog zo wordt gezien momenteel terwijl het kartel toch duidelijk zichtbaar is). Gelukkig zijn er voldoenden andere mogelijkheden om een abonnement af te sluiten (kuch*) zeggen ze dan. Aangezien ik niet van het continue shoppen voor de volgende deal ben en dus het "maar zo laat" betaal ik (en velen met mij) daar een harde prijs voor. Ik ben dit abonnement ooit begonnen voor iets meer dan 40 euro. Ondertussen dus meer dan 60 voor een zooitje content dat eigenlijk te lachwekkend is voor woorden. Enige dat ik eigenlijk nog nuttig vind is het internet dat stabiel en snel is. Helaas is een normaal geprijsd abonnement daarvoor ook niet meer beschikbaar, mijn vaste telefonie en tv (ooit de hoofdmoot van het contract dat ik afsloot wat betreft de prijs) is nu blijkbaar niets meer waard en los internet begint ook pas op een niveau dat tegen de 40 euro schommelt.

Jammer weer dat het eigenlijk geen nut heeft om dit te berichten, ik stel me zo voor dat degene die dit leest zich nog eens lekker uitrekt en denkt.... Wat maakt het ook uit. Bottomline...veel geld voor weinig service.

Nu ik toch bezig ben, de kwaliteit van het beeld is de laatste tijd ook gillend achteruit gegaan, streams van welke zender dan ook zijn ineens schokkerig bij het doorlopen van de beelden. Met de al eerder aangekaarte extra betalingen zou je eerder verwachten dat de kwaliteit omhoog gaat.

Zoals blijkt een niet echt tevreden klant, gelukkig denkt niet iedereen in dit land erover om zo zijn geld te verdienen anders waren we snel klaar met zijn allen.

Geen groet (dikke middelvinger zou meer op zijn plaats zijn maar laten we het beschaafd houden).
Jos

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag Jos. Welkom hier op het Forum en dank je de moeite hebt genomen om je verhaal hier te doen. Als eerste wil ik aangeven dat het zeer zeker nut heeft om dit te schrijven: elke vorm van feedback stel ik prijs. Uiteraard vind ik het jammer om te lezen dat je ontevreden bent over de prijzen en de diensten die je daarvoor krijgt.

Zonder afbreuk aan je verhaal of ervaring te willen doen, herken ik me zelf niet in alle aspecten. Over het algemeen genomen is het zo dat naarmate de tijd verstrijkt ook de wensen van onze klanten veranderen. Waar tv en vast bellen vroeger inderdaad een prominentere rol innamen, zie je tegenwoordig dat het accent voornamelijk op internet ligt. De markt past zich dus aan op de behoeftes van de klant en dat zie je bij ons en bij de concullega’s.

Wij bieden tegenwoordig pakketten aan die je voor een groot deel zelf kunt vormgeven: je kunt kiezen voor alleen internet, voor internet en tv basis en voor uitgebreidere varianten met meer tv en meer internetsnelheid. Ook vast bellen is nog steeds mogelijk. Je hebt dus veel keus in wat je van ons afneemt.

Natuurlijk veranderen prijzen ook. Ik denk dat dit voor bijna alles geldt. Er staat tegenover dat de techniek ook steeds beter wordt, de diensten stabieler zijn en mogelijkheden uitgebreider worden. We zijn niet de goedkoopste -we profileren ons ook niet als prijsvechter- maar daarvoor krijg je wel veel terug, in mijn optiek. Je hebt veel keuzemogelijkheden, stabiele diensten én goede service als er toch iets niet goed gaat.

Wat dat laatste betreft haak ik ook graag even in op één van je laatste opmerkingen. Je geeft aan dat de kwaliteit van de streams niet voldoende zijn. Ik ben erg benieuwd hoe je het één en ander hebt aangesloten. Heb je de je tv-ontvanger rechtstreeks aangesloten op je Experia Box, via een kabel? Of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? Als de internetsnelheid goed en stabiel is, dan zou je ook geen problemen met tv-kijken moeten hebben.

Ik kijk natuurlijk graag even mee of we daar iets mee kunnen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Dag Jos. Ik zie dat ik geen bericht meer van je hebt ontvangen. Als je echter toch nog wilt dat ik naar je aansluiting kijk dan lees ik het graag.
Hoi Bart,

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Buiten het feit dat ik de hele manier van doen onaangenaam vind maar rustig doorschaap (nee geen typefout) en dus geen recht van spreken heb in mijn eentje ga ik niet de rest van de gegevens op een forum opvoeren. Ik ga binnenkort gewoon weer zoals eigenlijk ieder anderhalf a 2 jaar eens kijken of de hardware niet gewoon aan vervanging toe is. Meestal doe ik dat gewoon via de telefoon en dat mag gezegd, klantenservice is wel een plusje waard, wordt altijd prima te woord gestaan. Ik was/ben gewoon nogal geïrriteerd dat dit op deze manier kan werken in de tijd waarin we leven, maar blijkbaar is het juist een sign of the time. Een stijging van de prijs van mijn abonnement in een jaar of wat (laat ik mijn digitenne daarvoor maar even buiten het plaatje) met meer dan 50% vind ik persoonlijk niet normaal. Zoals al aangegeven, het ziet er allemaal lief uit maar naar een andere provider levert echt weinig op, hoe kan dat ook anders, netwerk is hoe dan ook van KPN (verbindingen) of Ziggo in dit land.

Jos
Reputatie 7
Badge +20
Dag Jos. Graag gedaan en ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt gehad, ondanks dat je je er niet helemaal in kunt vinden.

Reageer