Vraag

Flikkerend beeld Viaplay na nieuwe tv ontvanger

  • 5 May 2024
  • 7 reacties
  • 44 keer bekeken

Na het installeren van een nieuwe tv ontvanger hebben we een flikkerend beeld op Viaplay. In eerste instantie gaf Netflix ook flikkerend beeld maar dit heeft loste vanzelf binnen een paar dagen op. Tv geeft wel heel scherp beeld. Viaplay op smartphone wel scherp maar zodra we streamen naar tv ook weer flikkerend beeld. Heeft iemand een oplossing voor dit (irritante) probleem? 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JeanetM64, welkom op onze community!
Er zijn verschillende dingen die dit kunnen veroorzaken, Kun je op je TV zelf de beeldverbeteraars uitschakelen? Bij LG is dit Trumotion en bij Samsung heet dit Auto Motion Plus.

We hebben ook een handig artikel over alle beeldscherminstellingen op onze ontvanger:

Reputatie 7
Badge +20

@JeanetM64 

Ik begrijp dat je ViaPlay via de app op de KPN tv ontvanger kijkt.

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

@joop2011, we kijken inderdaad Viaplay via de app. Op de tv ontvanger staat VIP5202.

Reputatie 7
Badge +20

@JeanetM64 

De Arris VIP 5202 is een hele goede tv ontvanger.

Maar het is geen mediabox.

Heb je een Smart tv? Zo ja, dan kan je ViaPlay beter via de Samrt tv app kijken. 

@joop2011, dan ben ik niet duidelijk geweest. We kijken Viaplay via de app op onze Samsung smart tv. 

@Thomas van KPN dank voor de tip. Ik heb op onze samsung smart tv gevonden waar ik beeldverbeteraar kan uitschakelen. Ga ik doen bij de eerstvolgende F1 race.

@Thomas van KPN helaas is dit niet de oplossing. Vandaag is het beeld slechter dan ooit. 

Reageer