Beantwoord

Foutmelding bij programma's online terugkijken

  • 29 April 2024
  • 7 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik krijg bij het openen van een tv programma via https://tv.kpn.com telkens wisselde foutmeldingen zoals 500-10000, 4032, 6001. Heb VPN uitstaan, chache browser geleegd, wachtwoord aangepast, maar helaas tevergeefs. Het lukt niet om via deze weg programma's te kijken. 

Via de app lukt dit wel, maar ik wil dat het via het web ook lukt. Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door PeterG 6 May 2024, 18:09

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @Jacqk, dat zijn veel foutmeldingen die je blijft krijgen, en alleen bij het via de site kijken dus. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd maar nog zonder succes. Heb je het ook in een andere browser geprobeerd? Welke broweser(s)? En op een ander apparaat? Met de informatie in je bericht is het moeilijk om er meer over te zeggen, daarvoor hebben we meer informatie nodig. 

Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

De browser waar ik de foutmelding krijg is Samsung Internet. M.n foutmelding 4032.

Zojuist heb ik ingelogd via Chrome en daar gaat het goed en kan ik wel tv kijken.

Tot voor kort kon ik gewoon via de browser van Samsung Internet kijken. Daarom vind ik het vreemd dat deze van de een op andere dag niet meer werkt. Geen idee of er in de tussentijd een update is geweest waardoor dit euvel mogelijk is ontstaan. M.i. zou je bij alle browsers moeten kunnen inloggen en tv kunnen kijken en zou dit niet beperkt moeten zijn tot bepaalde browsers.

Reputatie 7

Er kan een verschil zitten tussen browsers, hoe ze omgaan met dingen op een website. Of dat iets is in de Samsung browser weet ik niet, dat het via Chrome wel gaat geeft wel het vermoeden dat er iets niet goed gaat in combinatie met die browser. Krijg je naast de code 4032 mogelijk ook nog een beschrijving van de foutmelding te zien, die meer aangeeft over wat er precies gebeurt?

De beschrijving die bij code 4032 staat is: Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. Overigens is dit de afgelopen dagen de enige foutcode nog die ik krijg als ik een programma probeer te bekijken. 

Wel blijft het vreemd dat het tot voor kort wel werkte in de Samsung browser en van het een op andere moment niet meer.

Op je telefoon of tablet gebruik je natuurlijk alleen de app. De app maakt onder water gebruik van Google Chrome. 

Voor de laptop, Windows en MacOS, is http://tv.kpn.com beschikbaar. 

Officieel ondersteunde browsers zijn Safari, Edge, Google Chrome en Firefox. 

De rest is 'best effort' en is geen ondersteuning op.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De app heeft niet dezelfde functionaliteiten als kijken via de website. Zo zie je in de app niet hoeveel geheugen je nog hebt en zijn er nog een paar verschillen. Het zou beter zijn als hierin meer uniformiteit komt en de lay-out op TV, het web en de app er hetzelfde uitziet met dezelfde functies. 

Ik kijk daarom ook af en toe op een tablet via het web als een gezinslid naar iets anders kijkt op de TV.

Zeker bij opnames ben ik dan benieuwd hoeveel geheugen ik nog beschikbaar heb.

Dat klopt. Ik mis het percentage ook vaak genoeg in de app.

Maar zo drastisch snel wijzigt het percentage niet natuurlijk. Je gebruikt vaak genoeg de decoder neem ik aan. 

Tenzij je boven de 90 % zit hoef je het niet dagelijks te checken. Maar door geklooi van kpn ben ik van 95+ % naar 52 % gezakt. Veel series en concerten zijn weg. Dus dat percentage is hier voorlopig geen probleem. 

En een niet ondersteunde browser is een niet ondersteunde. En dan ook nog een platform waar tv.kpn.com óók niet voor gemaakt is...

Reageer