Vraag

Haperend beeld bij regionale zenders

  • 5 May 2024
  • 6 reacties
  • 37 keer bekeken

Reputatie 2

Goedenavond, het valt ons op dat bij het pauzeren of terugkijken van regionale zenders zoals rtv drenthe, rtv noord of omroep Friesland het beeld enorm hapert. Vooral bij snelle beelden valt dit op. Bij live kijken speelt dit niet. We hebben een 1gbit verbinding en de tv plus decoder. Dit probleem hebben we trouwens niet bij de landelijke zenders. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen ?


6 reacties

Hier na pauzeren loopt het nog vloeiend. Drenthe en Noord heb ik niet, maar met Fryslân hier geen probleem. 

Reputatie 2

Heb de Arris nog even weer aangesloten en het beeld is daar bij de lokale zenders een stuk beter. Ook na pauzeren en terugkijken. Had hem gelukkig nog niet retour gestuurd :-)

Hoe is het via de app (in je telefoon) en via tv.kpn.com ?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi Marten, dat gaat dan om het terugkijken via de TV+ decoder zelf of een ander platform? Via een tablet of iets dergelijks? 

Reputatie 2

Goedemorgen Remco,

Bedankt voor je reactie !
Ik had het afgelopen weekend op de zaterdag en zondagavond.
Het viel me toen ook op dat de TV gids enorm traag opende.
Eerst kwam de programmering na 5 seconden in beeld en 5 seconden later het bewegend beeld rechtsboven in het hoekje. Ik heb vervolgens afgelopen maandag een reset uitgevoerd van het kastje en sinds die tijd is het weer een stuk beter. Lijkt er op dat het kastje de boosdoener was. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

 

Ik zit nu sinds 2 weken op TV plus en moet zeggen dat ik er verder wel blij mee ben. Er waren wat opstartproblemen. Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit wel wat scherper is als de Glas zenders die ik eerst had op de Aris. En het terug kijken van opnames in een lagere kwaliteit als het orgineel is jammer maar de kwaliteit is goed genoeg.

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen Remco,

Bedankt voor je reactie !
Ik had het afgelopen weekend op de zaterdag en zondagavond.
Het viel me toen ook op dat de TV gids enorm traag opende.
Eerst kwam de programmering na 5 seconden in beeld en 5 seconden later het bewegend beeld rechtsboven in het hoekje. Ik heb vervolgens afgelopen maandag een reset uitgevoerd van het kastje en sinds die tijd is het weer een stuk beter. Lijkt er op dat het kastje de boosdoener was. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

 

Ik zit nu sinds 2 weken op TV plus en moet zeggen dat ik er verder wel blij mee ben. Er waren wat opstartproblemen. Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit wel wat scherper is als de Glas zenders die ik eerst had op de Aris. En het terug kijken van opnames in een lagere kwaliteit als het orgineel is jammer maar de kwaliteit is goed genoeg.

Wat fijn dat je dan een oplossing hebt gevonden Marten en dat het tot nu stabiel is. We blijven ook werken aan de ontwikkeling van KPN TV+ dus hou onze Product Updates in de gaten.

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Reageer