Vraag

Haperend beeld op de Arris 5202 i.c.m. Box 12

  • 6 May 2024
  • 17 reacties
  • 203 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Tot op de dag vandaag heb ik diverse malen onder het tv kijken een haperend beeld van een seconde. Dit is zeer storend. Ik krijg dit niet opgelost. Hierdoor nogmaals een melding om het idee dat iemand dit fixen kan.

Mijn setup;
Box 12 direct met cat 6 kabel af FTU
Software box 12 up to date SGEJ1000060E
Tuner 5202 

Samsung TV QE55QN92AATXXN
Direct met HDMI 2.1 op Samsung  UHD 4K TV uit 2022 aangesloten.
Software Samsung TV up to date
HDR in de box 12 uitgezet 
Instelling in de box 12 op 1080i gezet
TV doet de upscaling
Samsung TV met laatste update
Samsung TV all hulp instellingen uitgezet 
3x superwifi - wifi is stabiel 500 dl om 500up (bij 1gbit contract- is ook te laag in mijn ogen)

Wat heb ik gedaan?
Alles naar fabrieksinstellingen en volledig opnieuw begonnen met de opbouw.
FTU van de stroom gehaald voordat ik de setup opnieuw heb gedaan. Alles is direct aangesloten zonder switch.

Resumé. De Wifi is goed, maar op de TV zit ik met een soort van storing. Wat kan dit zijn? Ik heb zelf het idee dat het toch of in de box 13 zit of in de glasvezel kabel die binnenkomt in ons huis. Eigenlijk heb ik dit probleem al langer. Is eigenlijk nooit weg gegaan. Iemand een idee? Dankje Marco


17 reacties

Reputatie 1

@Marco1908 Bij modem versie SGEJ1000060E kan je nog de logs zien, ziet je ongeregeldheden in de logs? Kan je een speedtest meting in de TV Ontvanger doen? Verbind hem via wifi omdat via ethernet kan hij maximaal 100mbs.

Hoe kan ik de logs naar voren halen en delen met je? Daarnaast de vraag hoe je de speedtest in de 5202 moet doen?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Marco1908, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Je hebt eigenlijk alles gedaan wat je kon doen. FTU stroomloos gemaakt, alles met een kabel aangesloten en alles gereset. Nog even voor de duidelijkheid, heb je de modem zo gereset en de ontvanger op deze manier

Reputatie 1

Hi @Marco1908, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Je hebt eigenlijk alles gedaan wat je kon doen. FTU stroomloos gemaakt, alles met een kabel aangesloten en alles gereset. Nog even voor de duidelijkheid, heb je de modem zo gereset en de ontvanger op deze manier

Hoi Alex, uiteraard 👍

Reputatie 1

Hi @Marco1908, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Je hebt eigenlijk alles gedaan wat je kon doen. FTU stroomloos gemaakt, alles met een kabel aangesloten en alles gereset. Nog even voor de duidelijkheid, heb je de modem zo gereset en de ontvanger op deze manier

Hoi Alex, uiteraard 👍

Aanvullende vraag. Als ik het modem nogmaals terugzet naar de fabrieksinstellingen, wat betekent dit voor de 3x superwifi 2 schotels. Dit gezien de nieuwe software die eraan komt voor de  box 12 in combinatie met superwifi 2? Gaat dit geen problemen opleveren? Moet ik de superwifi 2 opnieuw koppelen aan de box12? Eerder gekoppeld via de kpn app. Hoor graag. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Voor nu lijkt het me niet van toepassing. Dit omdat je WiFi wel goed werkt en het puur om die ontvanger gaat. Klopt dit? 

Om het nog voor mij te bevestigen, heb je andere ontvangers die wel goed werken? Als dat zo is, dan ligt het aan de ontvanger. 

Reputatie 1

Hi @Alex van KPN de andere ontvanger 2952 zit op een andere wat oudere tv. Hier ervaar ik de storing wel maar in (veel) mindere (uitzondering)maten. De 5202 zit op een Samsung tv van 2022. Hier zitten metname de klachten. Of het is de KPN box12 of het is misschien de 5202, maar deze is al vervangen een tijdje geleden. Misschien dat de 5202 niet samen kan met de Samsung TV van 2022? Wat geeft de glasvezel lijn aan? Zitten er op de lijn geen hickups of uitval van verbindingen etc?
 

Ik zit te denken aan de volgende opties;

Andere KPN box 12(b) of hoger?

Nogmaals een andere  5202 of de KPN tv+ tuner?

Wat denk jij? Gr Marco 


 

Reputatie 7
Badge +20

 

Ik zit te denken aan de volgende opties;

Andere KPN box 12(b) of hoger?

Nogmaals een andere  5202 of de KPN tv+ tuner?

Wat denk jij? Gr Marco 


 

 

De KPN modem / router heb je al de nieuwste.

Alleen bij Glasvezel 4G krijg je de Box14

 

De Arris VIP 5202 is op zich een goede KPN tv ontvanger.

Het is geen mediabox, al kan hij wel iets meer dan een gemiddelde tv ontvanger.

 

De KPN tv+ box (Sagemcom DIW7022) kan je alleen krijgen als je jouw abonnement omzet naar KPN tv+, dan moet je wel contractvrij zijn.

Meestal ben je dan ook goedkoper uit. 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is een Anrdoid mediabox en werkt goed. 

Reputatie 1

 

Ik zit te denken aan de volgende opties;

Andere KPN box 12(b) of hoger?

Nogmaals een andere  5202 of de KPN tv+ tuner?

Wat denk jij? Gr Marco 


 

 

De KPN modem / router heb je al de nieuwste.

Alleen bij Glasvezel 4G krijg je de Box14

 

De Arris VIP 5202 is op zich een goede KPN tv ontvanger.

Het is geen mediabox, al kan hij wel iets meer dan een gemiddelde tv ontvanger.

 

De KPN tv+ box (Sagemcom DIW7022) kan je alleen krijgen als je jouw abonnement omzet naar KPN tv+, dan moet je wel contractvrij zijn.

Meestal ben je dan ook goedkoper uit. 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is een Anrdoid mediabox en werkt goed. 

Hoi Joop, dank voor je antwoord. Ik wil de 5202 ook het liefst houden, ik zoek het probleem van de storing. Gr Marco 

Reputatie 7
Badge +24

Hi all.

Allereerst, ik heb aantal reacties hier verwijderd omdat het door een misverstand werd gedacht dat het om een andere ontvanger ging. Dan wordt het overzichtelijker. 

@Marco1908 Vind jij het goed als ik meekijk en een meting uitvoer op basis van je ingevulde gegevens in je KPN profiel

 

Reputatie 1

Hi all.

Allereerst, ik heb aantal reacties hier verwijderd omdat het door een misverstand werd gedacht dat het om een andere ontvanger ging. Dan wordt het overzichtelijker. 

@Marco1908 Vind jij het goed als ik meekijk en een meting uitvoer op basis van je ingevulde gegevens in je KPN profiel

 

Graag!

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie verder geen rare dingen. Ik wil nog 1 ding controleren voordat ik de ontvanger ga omruilen. Als je de ontvanger verplaatst naar een andere tv, valt het dan ook weg? 

Reputatie 1

Ik zie verder geen rare dingen. Ik wil nog 1 ding controleren voordat ik de ontvanger ga omruilen. Als je de ontvanger verplaatst naar een andere tv, valt het dan ook weg? 

Hoi Alex, de internet metingen geven geen latecy/uitval op de lijn/logs? Op de andere tv valt het minder op de storingen als ik de 5202 aansluit. De 2e tv is 10 jaar oud. Hier zit de 2952 standaard op. Denk je dat een nieuwe 5202 het probleem gaat verhelpen dan? Zit toch dezelfde software op? Hoor graag. Gr Marco 

Reputatie 1

Ik zie verder geen rare dingen. Ik wil nog 1 ding controleren voordat ik de ontvanger ga omruilen. Als je de ontvanger verplaatst naar een andere tv, valt het dan ook weg? 

Hoi Alex, de internet metingen geven geen latecy/uitval op de lijn/logs? Op de andere tv valt het minder op de storingen als ik de 5202 aansluit. De 2e tv is 10 jaar oud. Hier zit de 2952 standaard op. Denk je dat een nieuwe 5202 het probleem gaat verhelpen dan? Zit toch dezelfde software op? Hoor graag. Gr Marco 

@Alex van KPN ?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Marco, software wel maar het kan ook een hardware issue zijn. Ik zie inderdaad geen issues. Ik verwacht niet dat het aan de modem ligt, anders zou je hele verbinding wegvallen. Ik zag even over het hoofd dat de ontvanger al was omgeruild. Heb je de kans om even alles van de modem los te koppelen en alleen de 5202 aan te laten? Puur om te kijken of het dan gebeurt? 

Wat ook goed is om te weten, als je de 2952 ontvanger op de nieuwe tv aansluit, heb je dan ook storingen? 

Reputatie 1

Hi Marco, software wel maar het kan ook een hardware issue zijn. Ik zie inderdaad geen issues. Ik verwacht niet dat het aan de modem ligt, anders zou je hele verbinding wegvallen. Ik zag even over het hoofd dat de ontvanger al was omgeruild. Heb je de kans om even alles van de modem los te koppelen en alleen de 5202 aan te laten? Puur om te kijken of het dan gebeurt? 

Wat ook goed is om te weten, als je de 2952 ontvanger op de nieuwe tv aansluit, heb je dan ook storingen? 

Hoi @Alex van KPN bij alles loskoppelen en nogmaals nieuwe software ophalen blijft de hapering. Als ik de 2952 aansluit heb ik dit minder maar nog steeds aanwezig. Het rare is dat het gebeurt op verschillende momenten op de dag/avond. Dus niet op vaste tijden. Het maakt niet uit of ik alleen thuis ben met min internet gebruik of als we met 3 personen aan het streamen zijn.  Belangrijk om te melden dat het niet gebeurt bij bv YouTube kijken. Wat te doen?

Reputatie 7
Badge +24

Dan lijkt het mij handig om te beginnen met de omruiling van de modem, dus niet de ontvanger. Heb je een voorkeur voor een Post NL punt in je omgeving? Anders pak ik eentje die dichtbij je adres zit. 

Reputatie 1

Dan lijkt het mij handig om te beginnen met de omruiling van de modem, dus niet de ontvanger. Heb je een voorkeur voor een Post NL punt in je omgeving? Anders pak ik eentje die dichtbij je adres zit. 

Hoi @Alex van KPN welke box gaat dit worden dan? Betekent dit een compleet nieuwe installatie ook voor de superwifi/ zonnepanelen etc? Gr Marco 

Reageer