Beantwoord

Instelling HDR10 / Dolby Vision TV+ box

  • 7 December 2023
  • 40 reacties
  • 1543 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Een topic om een opmerking te plaatsen over de instelling HDR10 & Dolby Vision op de TV+ box in combinatie met de HDR (HLG) zenders ESPN UHD en INULTRA in het 4K pakket.

Het volgende:

Als ik de TV+ box op HDR - automatisch of HDR - continue zet en HDR Prioriteit: Dolby Vision gaat er iets mis bij de 4K zenders ESPN UHD en INULTRA.

Als volgt:

Als ik de Sony TV HDMI ingang op 'Verbeterde indeling (Dolby Vision)' zet, dan ga ik er vanuit dat de TV+ box alles in Dolby Vision laat zien. Dat gaat ook goed met de streamingsdiensten.

Bij Netflix, HBOmax en Disney+ heb ik netjes Dolby Vision. Dit gaat prima.

Maar... bij deze instelling gaat het fout bij de 4K zenders waaronder 694 ESPN UHD en 692 INULTRA.

Deze zenders geven normaal gesproken HDR (HLG) mee, maar doordat ik de TV specifiek op Dolby Vision heb ingesteld en de HDR Prioriteit op Dolby Vision geeft de TV+ box bij deze instelling geen HDR (HLG) door bij 694 ESPN UHD en 692 INULTRA.

Verander ik alleen de HDR Prioriteit op de TV+ box naar HDR10 dan komt er bij de 4K zenders wel weer HDR (HLG) bij, maar bij de streamingsdiensten heb ik geen Dolby Vision meer maar dan gewoon HDR.

Kort samengevat:

Bij HDR Prioriteit - Dolby Vision:
Alle streamingsdiensten geven Dolby Vision
4K TV zenders geen HDR (HLG), HDR komt geheel niet door. Beeld niet optimaal.


Bij HDR Prioriteit- HDR10:
Alle streamingsdiensten geven HDR
4K TV zenders komen wel met HDR (HLG) door.

Is dit een probleem dat softwarematig aan te passen is?

Of moet je de TV+ box op HDR Prioriteit - HDR10 laten staan voor HDR(HLG) bij de 4K zenders en kan dit niet anders?

 

Opties die beschikbaar zijn op de TV en TV+box + weergave bij ESPN UHD / INULTRA

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 March 2024, 10:52

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Op Dolby Vision.

 

Bij 4K zenders verschijnt op de LG Oled tv rechtsboven even “Dolby Vision” 

Ook bij UHD (Prime Video vooral) verschijnt deze melding op de LG Oled tv.

 

Is die andere instelling beter? 

Reputatie 5
Badge +5

Dit hebben we doorgegeven, zoals Shy al aangaf. Ze gaan het onderzoeken. Als we meer horen laten we het weten.

Nog geen inhoudelijke update, maar weet dat het nog steeds in onderzoek is.

Ik vind het fijn dat we op de hoogte gehouden worden, maar een maand zonder update is toch bijzonder traag? 
 

Hoe groot zou dat team zijn? Dit kan toch niet geen rocketscience zijn? 

Die vraag is vaker gesteld.. 

Ligt aan de definitie van ‘tv team’. Het is niet zo simpel als x aantal personen full time bezig met TV+ ontvanger. We gaan hier echter niet onze bedrijfsstructuur delen, maar in ieder geval meer dan 1. Tv team is ook niet alleen de ontvanger zelf, maar ook de apps, website etc, dus iets breder. 

Maar gezien de slechte start en de hoeveelheid problemen mogen wij als klant toch wel verwachten dat een aantal mensen gewoon fulltime bezig zijn met alleen de tv+ ontvanger en zijn software. Het kan toch niet zo zijn dat iemand die de site maakt en verbeterd ook het tv+ deel erbij moet doen?

Dit moet toch prioriteit hebben lijkt mij. Is er wel goed contact met de mensen van Google zelf? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb ergens op dit forum gelezen dat Android 12 tv dit jaar erop gaat komen.

En als ik het goed lees, kan dat veel problemen oplossen.

Verder weet ik hier niet zoveel vanaf, maar er zijn zeker forum leden die hier meer over kunnen vertellen.

En hopelijk kan een moderator ook meer hierover vertellen.

 

Zie o.a. deze topic:

Paar maanden oud.

 

Reputatie 7

Op Dolby Vision.

Bij 4K zenders verschijnt op de LG Oled tv rechtsboven even “Dolby Vision” 

Is bij jou het beeld bij de 4K zenders van KPN dan wel optimaal?

Bij HDR Prioriteit - Dolby Vision:

Alle streamingsdiensten geven Dolby Vision
4K TV zenders geen HDR (HLG), HDR komt geheel niet door. Beeld niet optimaal.

 

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Beeld ziet er goed uit.

Maar ik zal t.z.t. die andere optie proberen en kijken of het beeld dan beter is. 

Dit hebben we doorgegeven, zoals Shy al aangaf. Ze gaan het onderzoeken. Als we meer horen laten we het weten.

Any news?

Reputatie 7

Inhoudelijk nog niet. De focus heeft de afgelopen tijd vooral op geluid gelegen. Nu we vorige maand een grote geluidsupdate hebben kunnen uitbrengen is er nu weer meer ruime voor andere zaken. Zodra we wel inhoudelijk iets te melden hebben komen we dat doen 👍🏻

Reputatie 7

Kleine update hierover. Het tv team is in gesprek met de leverancier van de TV+ Box. Dit is namelijk iets dat in samenwerking met Sagemcom opgepakt moet worden. Verder inhoudelijk hebben we nog geen info. Als we meer weten komen we erop terug.

Bedankt voor de update.

Any news?

Any news?

Kleine update wellicht?

Reputatie 7

Nog geen verder nieuws bekend. Ik markeer even mijn eerdere reactie, zodat de huidige status bovenaan inzichtelijk is.

Reputatie 6
Badge +6

Toch vreemd dat een leverancier aan een bedrijf als KPN (die zoveel boxen heeft afgenomen) zo lang op een antwoord laat wachten, we zitten feitelijk allemaal op de oplossing te wachten. Zo’n leverancier moet in dat geval KPN koesteren en het oplossen. Ze leveren natuurlijk aan nog veel meer kabelmaatschappijen, dus deze vraag zal wel vaker gesteld zijn. Ik begrijp dus echt niet dat de oplossing zo lang op zich laat wachten. 

Reputatie 7
Badge +21

Zo belangrijk is dat toch niet @ronvmeijer ?
Je kunt het ook prima met HDR10+ zien dus er is geen brand zou ik zeggen.
Ik ben het wel met je eens dat het ook in orde gemaakt moet worden, maar we hebben toch nog wel even geduld toch?
Er zijn wel belangrijker dingen die gebeuren moeten.

Reputatie 6
Badge +6

Zo belangrijk is dat toch niet @ronvmeijer ?
Je kunt het ook prima met HDR10+ zien dus er is geen brand zou ik zeggen.
Ik ben het wel met je eens dat het ook in orde gemaakt moet worden, maar we hebben toch nog wel even geduld toch?
Er zijn wel belangrijker dingen die gebeuren moeten.

Ik doel op het feit dat een leverancier/fabrikant direct moet reageren op een afnemer van zoveel boxen. Als de vraag daar neergelegd is, mag dat niet zo lang duren. Zij zijn immers de maker/bedenker van het apparaat en zullen alle ins en outs moeten kennen. Over de opmerking of we daar wel een geduld voor hebben antwoord ik “dat hebben we al heel erg lang” en dan wijs ik niet naar de TD van KPN, die zorgen inderdaad voor andere bugs en tekortkomingen. Het is wel alleen jammer dat je als consument een apparaat huurt die heel erg veel beloofde maar helaas na een dik jaar nog niet zorgeloos werkt (ook weer zonder naar de TD te wijzen). Een consument heeft niks aan iets wat niet goed werkt en zoals je zelf zegt “er zijn nog wel andere dingen die moeten gebeuren”. Waarvan akte…

Reageer