Beantwoord

Is het zinvol om 4K abonnement te nemen met de vip2952?

  • 7 May 2024
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

Is het zinvol om een 4K abonnement te nemen met een Panasonic 4K TV. Ik heb nu de vip2952 of maakt het niet uit voor wat betreft de beeld resolutie?

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 May 2024, 17:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij kan de 2952 maar tot 1080p@50Hz, dus dan heb je niet zoveel aan een 4k abonnement.

Wellicht krijg je dan een nieuwe ontvanger?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Haeles48 ,

Voor de beeldkwaliteit maakt het niet uit. (Arris 5202 die je krijgt bij het 4K-pakket versus Arris 2952) Los van de twee 4K-zenders en de zender ESPN UHD. De andere zenders behouden dezelfde beeldkwaliteit. 


Wat zit er in het 4K-pakket? 

bron:
https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd

Deze zenders kijk je in 4K

Ontdek de wereld in 4K. LoveNature brengt je dichter bij de natuur. INULTRA biedt extreme sporten en muziekliefhebbers kunnen genieten van de 4K-kwaliteit van Xite. Als je de tv-ontvanger 5202 hebt, bekijk je Amazon Prime Video content ook in 4K.

Voetbalfan? Met ESPN mis je niks!

 

Het is aan jou of je die paar zenders 2,50 per maand extra waard vindt. Voor sommige klanten is de Bluetooth-functie van de Arris 5202 een reden om dit pakket te nemen. 
 

Edit: Tekst van de vraag is later aangepast. Topicstarter had oorspronkelijk de 5202 benoemd in de vraag.

Reputatie 7
Badge +24

Als u het 4k abonnement neemt, dan word uw ontvanger omgeruild voor de 5202. Voor veel mensen is dat de enige reden om dat 4k abonnement überhaupt te nemen. Voor een paar maanden. En dan zetten ze het weer terug.

De 5202 heeft een Bluetooth afstandsbediening. Dus u kunt de ontvanger wegwerken in het tv meubel of achter de tv.

Qua beeldkwaliteit maakt het geen bal uit. Er zijn maar 2 of 3 4k zenders. De rest blijft hetzelfde. 

Bij een 4K abonnement krijg ik een nieuwe ontvanger, geeft deze ook een upscaling naar 4K van de HD kanalen ?

Reputatie 7
Badge +28

Bij een 4K abonnement krijg ik een nieuwe ontvanger, geeft deze ook een upscaling naar 4K van de HD kanalen ?

Nee.

Zoals geschreven in mijn eerste reactie, maakt het voor de beeldkwaliteit van de standaard (HD)-zenders verder niet uit. 
 

Overigens zie ik dat een moderator de titel van jouw topic heeft aangepast. Dat geeft wel onduidelijkheid bij anderen, want jij wist al dat je een 5202 zou krijgen bij dat pakket. 

HD blijft HD natuurlijk. En dat doet de 2952 uitstekend! En je upscaling doet je tv ook prima. Beter dan welke box ook.

En in die tv zitten al de apps voor 4k via Netflix,  HBO, Prime. 

Verder zijn er nog weinig lineaire 4k zenders. Bij kpn 2 stuks: Love Nature en InUltra. 

De andere zijn en blijven nog jaren HD. 

 

Reputatie 7
Badge +11

het 4K-pakket is niet beschikbaar voor jouw KPN-decoder @Haeles48 , is alleen geschikt voor de 5202 en de DIW7022 (TV+)

Het is ook zonde van het geld, heeft geen meerwaarde, daar er nog geen enkele reguliere TV-zender in NL in 4K uitzendt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bij een 4K abonnement krijg ik een nieuwe ontvanger, geeft deze ook een upscaling naar 4K van de HD kanalen ?

 

De HD zenders zijn gewoon 100% hetzelfde.

En voor een paar 4K zenders moet je € 2,50 per maand betalen.

 

Wat je ook kan overwegen, is om je abonnement om te zetten, zoals @N.N. vermeld.

Als je overstapt op het abonnement KPN tv+, dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en krijg je de eerste 10 zenders in de originele stream van 14.2 Mb/s (als jouw download voldoende is)

Je moet wel abonnement vrij zijn, dat kan je zien in MIJNKPN.

 

Bestellen kan via MIJNKPN of via gratis 0800-0402

 

Meestal ben je met het nieuwe abonnement goedkoper uit.

Reageer