Vraag

KPN TV+ app geeft wazig beeld via Airplay op Samsung UE43NU7020 in Spanje

  • 30 April 2024
  • 12 reacties
  • 69 keer bekeken

Heb in huis Spanje zeer snel glasvezel internet met wifi netwerk. De Samsung tv speelt normaal uitstekend NL TV af via app en apple airplay  (versie 19.9.9 & 17.24.6 beschikbaar op Samsung TV)

De Viaplay app werkt perfect op de Samsung TV, en de Ziggo GO app vorig jaar ook. Echter, de KPN+TV app geeft wazig beeld als beelden bewegen (bijv. bij voetbal) en niet naar te kijken. Heb KPN+app bijgewerkt, en ook Samsung software. Probleem blijft. Wat moet ik nu doen?


12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @MarcelJ1, ik denk graag mee. 

Ik ben verbaasd dat dit heeft gewerkt. De Smart TV app werkt namelijk alleen op je eigen KPN verbinding. Kan het zijn dat je aan het streamen bent vanaf een smartphone naar de televisie? 

Beste Alex, 

Dank voor je reactie. Ik heb uiteraard inderdaad ingelogd op de KPN TV+ app via mijn Iphone (en ook Ipad). Om vervolgens contact te maken met de Samsung tv via Apple Airplay en het snelle wifi netwerk in ons huis in Spanje.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan is het iets duidelijker. Heb je misschien een foto van wat je ziet? Als je daar een speedtest uitvoert, wat krijg je dan te zien? 

Beste Alex, dank voor je reactie. De speedtest van mijn spaanse wifi netwerk had ik al gedaan  (glasvezel provider movistar) is hoog: 350Mbps download en 425Mbps upload. 
Moet echt iets zijn aan mijn KPN TV+ app, want alle andere apps werken perfect en supersnel. Ook Viaplay app met Airplay verbinding met Samsung TV.

 

Nu helaas alweer op terugreis naar NL, dus kan nu niets meer testen of uitproberen.

Hgr, Marcel

Reputatie 7

@Alex van KPN, Uit de vele meldingen die gaan over het casten en streamen in Spanje kan ik eigenlijk niet anders dan concluderen dat de snelheid van de verbinding tussen het TV platform van KPN in Nederland en de cliënt in Spanje onvoldoende is.

Klopt het dat er op een iPad sprake is van adaptive bitrates?

En klopt het dat bij casten naar een Chromecast altijd de hoogste bitrate gekozen wordt?

 

Beste Alex, dank voor reactie en inmiddels weer thuis in NL 

Jouw vraag mbt. adaptive bitrates op een Ipad kan ik niet beantwoorden, want weet niet wat je daarmee bedoelt en hoe ik dit eventueel kan instellen. Idem mbt. jouw vraag over ‘casten naar een Chromecast altimd bitrate.
 

Weet wel dat zowel bij streamen KPN TV+ app via mijn Iphone 11 als op mijn Ipad 2022 hetzelfde ‘wazig beeld probleem’ optrad op mijn Samsung TV.

Zoals al aangegeven, had ik met mijn Ziggo GO app nooit problemen, en streamen via mijn ViaPlay app werkt ook prima.

Hoop dat hier wel een oplossing voor te vinden is, want regelmatig in Spanje, en toen ik vorig jaar geswitcht ben van Ziggo naar KPN, werd mij verzekerd dat ik ook bij KPN prima TV kan streamen in Spanje.

Reputatie 7

@MarcelJ1, Het was niet Alex die reageerde, maar ik.

Mijn opmerking en vragen waren dan ook niet aan jou gericht, maar aan Alex.

Reputatie 7
Badge +24

@Alex van KPN, Uit de vele meldingen die gaan over het casten en streamen in Spanje kan ik eigenlijk niet anders dan concluderen dat de snelheid van de verbinding tussen het TV platform van KPN in Nederland en de cliënt in Spanje onvoldoende is.

Klopt het dat er op een iPad sprake is van adaptive bitrates?

Volgens mij wel. 

En klopt het dat bij casten naar een Chromecast altijd de hoogste bitrate gekozen wordt?

Klopt. 

De topics waren ons ook opgevallen, het team is hier ook van op de hoogte. 

Reputatie 7

@Alex van KPN, Uit de vele meldingen die gaan over het casten en streamen in Spanje kan ik eigenlijk niet anders dan concluderen dat de snelheid van de verbinding tussen het TV platform van KPN in Nederland en de cliënt in Spanje onvoldoende is.

Klopt het dat er op een iPad sprake is van adaptive bitrates?

Volgens mij wel. 

En klopt het dat bij casten naar een Chromecast altijd de hoogste bitrate gekozen wordt?

Klopt. 

Dat staaft mijn vermoeden dat de snelheid van de verbinding tot het TV platform van KPN in Nederland onvoldoende is. Haperingen bij casten (hoogste bitrate) en wazige beelden op iPad (teruggeschroefde bitrate).

Beste Alex, in ieder geval goed nieuws dat het KPN team dit probleem ook al was opgevallen. Betekent dit ook dat jullie werken aan een oplossing?

Hartelijke groet,

Marcel Joachimsthal

Reputatie 7
Badge +24

Ik wacht nu nog op een terugkoppeling over wat er aan de hand is. Zodra ik iets weet laat ik het weten. 

Dank Alex, waardeer ik zeer.

wens je voor nu een fijne Hemelvaartsdag.

Reageer