Meerdere keren per maand haperend beeld bij terugkijken programma's

  • 2 May 2024
  • 5 reacties
  • 24 keer bekeken

Meerdere keren per maand bij terugkijken: "programma kan niet worden afgespeeld door probleem in het netwerk ZAP 01”. Aktueel tv programma wordt wel weergegeven. TV is bedraad aangesloten. Internet (bedraad en Wifi) is niet meer beschikbaar. Kan dan ook niet meer inloggen op mijnmodem, ook pingen van modem lukt niet. Pingen van andere apparaten met juiste IP lukt wel(??) Een half uur later is alles weer in orde, zij het met grote dosis Chagrijn.

Dit lijkt een structureel probleem, waar KPN zijn vingers niet achter krijgt.

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt


5 reacties

Ik vergis me, het blijft de hele avond hommeles. Nu hapert zelfs het aktuele programma.

Reputatie 7
Badge +20

@HJMG 

Dit is al een oude topic, je had beter een eigen nieuwe kunnen maken.

 

Meestal ligt de fout in de aansluitingen en bekabelingen thuis.

 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verzonden met e Experibox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

TV gaat niet over hetzelfde als internet. (TV Vlan4 en internet Vlan6)

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat jouw topic is verplaatst.

Graag hoor ik de gevraagde informatie.

Alvast mijn dank. 😉

Ons router is Box 12. Onze TV ontvanger: Arris VIP5202. Deze is via LAN kabel verbonden met een Netgear GS108E swich, die via kabel is verbonden met poort2 van Box 12. Switch GS108E schijnt VLAN te ondersteunen. Aan die switch hangen verder een zogenaamd Super Wifi accespoint, een Sonos Connect en de TV zelf.

Het aktuele TV programma wordt wel doorgegeven, maar de laatste keer haperend.

Zoals ik al vertelde, zet ik meestal gelijk mijn laptop (ook vebonden met LAN via een switch aan poort 1) aan om minmodem te checken. Hierop inloggen lukt niet, pingen ook niet. Er is ook geen internet access. Wel kan ik andere apparaten, die al een IPadres in de juiste range hebben, pingen, bijvoorbeeld mijn telefoon, of de Sonos connect.

Ik heb zelf het idee, dat het de BOX12 is, die problemen geeft.

Hoi @HJMG . Ik kan hier pas wat mee als alle eigen apparatuur er tussenuit is. (om uit te sluiten dat het daar iets mee te maken heeft)

Reageer