Vraag

Niet tevreden over de mini gids van KPN TV

  • 2 May 2024
  • 17 reacties
  • 346 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds vandaag (2mei) is de mini gids aangepast naar een kleiner, smaller format. Dit vind ik erg onprettig. Hoe pas ik dit aan naar de oude instellingen. Dus weer half scherm met plaatjes erbij?


17 reacties

Wie bedenkt nu zo een minigids. 
erg onduidelijk. 
zo snel mogelijk weer terug naar het oude. 
wat was er mis met de oude gids. 

Reputatie 2

"Minigids ^ Nieuw en verbeterd" staat onder in beeld! Ik vind de nieuwe minigids helemaal geen verbetering. Heel erg onduidelijk. De oude minigids was veel beter. 

Echt waardeloos die nieuwe weergave.

Je mist echt het overzicht over een aantal zenders tegelijkertijd.

Ik heb geen manier gezien om het aan te passen of terug te draaien.

Je mist echt het overzicht over een aantal zenders tegelijkertijd.

Dan gebruik jij dus de standaard (maxi) gids natuurlijk, @Watnuweer . 🙂

Het heet niet voor niets mini gids.

Ik ben er wel bij mee. 

De oude mini gids was helemaal niets als je de oude decoder gewend was. Nam al het halve beeld in beslag met die plaatjes. En je kon er niets mee. Alleen nu & straks zien. Instellen opnames en dergelijke niet mogelijk. 

Dat kan nu allemaal wel met de mini gids. En die vreselijke plaatjes zijn weg.

De nieuwe mini tv-gids ervaar ik als een flinke downgrade. Waarom wordt de tijd voordat het volgende programma start niet meer weergegeven. Zou graag terugstellen naar de oude mini gids.

En waarom kan men met de terug toets vanuit de tv-gids niet terug naar de uitzending die je aan het kijken was/bent?

Of kan dat op een andere manier?

Reputatie 2

En waarom kan men met de terug toets vanuit de tv-gids niet terug naar de uitzending die je aan het kijken was/bent?

Of kan dat op een andere manier?

 

Dat was tot voor kort bij iTV wel het geval. Bij TV+ kan het (ook) niet, dit is echter een bug en gaat aangepast worden! Dit is eigenlijk voor mij het enige minpunt van TV+ (en daarnaast loopt de gids nog wel eens vast).

Reputatie 2

Echt waardeloos die nieuwe weergave.

Je mist echt het overzicht over een aantal zenders tegelijkertijd.

Ik heb geen manier gezien om het aan te passen of terug te draaien.

 

Als ik dit zo lees blij dat ik vorige maand overgestapt ben naar TV+. Daar is de gids wel in een groot lettertype. Heb zelf een relatief klein scherm (iets tussen 35 en 40 inch) maar er lijkt tegenwoordig door providers aangenomen te worden dat je minimaal 50” hebt o.i.d.

Uit de gewone gids kun je gewoon met diezelfde gids knop.

De terug knop gaat die functie nooit krijgen want werkt in de grote gids om de selectie van het vak (actief voor ok) te wijzigen. 

Bedankt PeterG, inderdaad kun je de gids afsluiten door opnieuw op deze knop te drukken.

Hier vind ik de vernieuwde mini gids ook helemaal niks. Gezocht bij instellingen, maar helaas mag je niet kiezen tussen de oude lay-out en de nieuwe 

En de oude mini gids kon je juist helemaal niks mee.... Met de huidige kan ik weer doen wat ik gewend was met de oude Arris ontvanger. 

En al die plaatjes bedekten de helft van het beeld. 

Ik gebruikte de mini gids daarom al nooit.

Nu wel. Kan veel meer mee 🙂

Makkelijker en sneller door de zenders. Of met de cijfertoetsen direct naar overzicht van een zender. 

En per zender véél verder vooruit dan alleen het volgende programma. Opnames instellen. 

Maar ieder zijn meug. Al komt d'r oude niet terug. 

Ook in de app voor de smart-tv gaat ie nog veranderd worden. 

Reputatie 6
Badge +6

Het ontgaat mij wat de toegevoegde waarde van de minigids boven de volledige gids is.

De oude minigids leek een compact overzicht van wat er nu en straks op tv is. De nieuwe minigids is bijna* een volledige gids, en bedekt een deel van het beeld dat in de preview van de volledige gids wel zichtbaar is (hoewel kleiner daar). En als je op OK drukt om meer informatie te lezen dan wordt zelfs het hele huidige beeld onzichtbaar?

*) en het houdt vast niet op bij deze versie

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Deze week komt er een update, o.a. voor de minigids.

 

P.S.

Wij gebruiken alleen de normale gids.😉

Reputatie 1

Vind de mini gids ook niets. Ben gewend om er met een lange knopdruk in te gaan en ben ik steeds 20 zenders verder. Vind de oude veel gemakkelijker in gebruik en veel overzichtelijker.

Reputatie 7
Badge +19

Jullie feedback is duidelijk en helder. Hou de sectie Product updates in de gaten voor verbeteringen zou ik zo zeggen. 

Het zou inderdaad prettig zijn als de mogelijkheid om de pijltje omlaag knop weer ingedrukt te kunnen houden. En je dan uitkomt op het lopende programma. Dat was het enige maar dan ook echt het enige prettige aan de oude minigids.

Nu vliegt de minigids gelijk een aantal zenders door en dat is natuurlijk niet fijn.

Reageer