Beantwoord

NPO start app en kanaal 205 werken niet op TV+

  • 30 April 2024
  • 16 reacties
  • 132 keer bekeken

Hallo, bij mij werkt op de nieuwste KPN tv ontvanger (het kleine nieuwste zwarte kastje) NPO start app en kanaal 205 niet. Is dit bij anderen ook het geval?

icon

Beste antwoord door huistijger 1 May 2024, 07:47

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Werkt prima hoor
Houd de KPN knop even vast tot je het menu krijgt en kies dan voor opnieuw opstarten.
 

Bedankt, de oplossing was uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen te gaan.

Bij mij start de app wel maar sinds enige tijd werkt de zoekfunctie in de NPO app niet. Alles blijft bij zoeken blanco. Hoe los ik dat het beste op?

Bij mij werkt npo start app en kanaal 205 extreem langzaam. Niet te gebruiken!

wat kan ik hier aan doen? Is er een nieuwe tv box beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +20

@Michiel 314 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

205 is geen kanaal, maar een snelkoppeling.

 

Wat je beter kan doen, is de app van NPO erop zetten.

De DIW7022 is een Android medibox. 

Reputatie 7
Badge +20

Bij mij werkt npo start app en kanaal 205 extreem langzaam. Niet te gebruiken!

wat kan ik hier aan doen? Is er een nieuwe tv box beschikbaar?

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

205 is geen kanaal, maar een snelkoppeling naar de app van NPO.

Ik dacht eerst dat glasvezel de situatie zou versnellen. Helaas geen enkel effect. 
ik heb de Arcadyan HMB 2260. Kan het aan deze ontvanger liggen?

groeten, Ronald

Ik heb een ARRIS VIP5202 KPN, software opnieuw geïnstalleerd maakt geen verschil, de zoekfunctie in de NPO app (205) werkt nog steeds niet, maar deed dit eerder wel! 
Iemand ervaring met ditzelfde apparaat en hetzelfde probleem? KPN een oplossing misschien?

Reputatie 7
Badge +20

Deze topic gaat over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

De Arcadyan HMB 22060 is een oud beestje.

Voor tv kijken goed, maar voor overige dingen te weinig intern geheugen en te traag.

 

De Arris VIP 5202 is sneller dan de HMB 2260, maar is eigenlijk ook geen mediaplayer.

 

  1. Als je een Smart tv hebt, adviseer ik het om via de Smart tv te doen.
  2. Of je abonnement (indien contractvrij) omzetten naar KPN tv+, dan krijg je de Android mediabox Sagemcom DIW7022 (ook bekent als KPN tv+ box)

Deze topic gaat over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

De Arcadyan HMB 22060 is een oud beestje.

Voor tv kijken goed, maar voor overige dingen te weinig intern geheugen en te traag.

 

De Arris VIP 5202 is sneller dan de HMB 2260, maar is eigenlijk ook geen mediaplayer.

 

  1. Als je een Smart tv hebt, adviseer ik het om via de Smart tv te doen.
  2. Of je abonnement (indien contractvrij) omzetten naar KPN tv+, dan krijg je de Android mediabox Sagemcom DIW7022 (ook bekent als KPN tv+ box)

Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is nog niet zo lang geleden dat KPN NPO via 205 lanceerde en er reclame voor maakte. Dan mag je als klant toch gewoon verwachten dat het werkt. Met de ARRIS ben ik verder best tevreden maar dit probleem is vast op te lossen op de een of andere manier. 

Een ander apparaat gaan gebruiken, lost het probleem niet op.

Reputatie 7
Badge +20

@AMMO 

Uiteraard is de Arris VIP 5202 een hele goede KPN tv ontvanger.

Maar het is geen mediabox, ook al kan hij met sommige app's goed uit de voeten.

KPN maakt zelf geen app's en heeft daar ook geen invloed op, in dit geval moet je dus bij NPO zijn.

 

De nieuwste KPN tv ontvanger is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Die heeft veel meer geheugen (8 GB) en een veel snellere processor.

Hij heeft ook veel app's en je kan er ook heel veel toevoegen.

Voor streamingdiensten is hij daardoor veel beter.

 

Maar als je een Smart tv hebt, kan je ook de app in de Smart tv gebruiken.

@AMMO

 

KPN maakt zelf geen app's en heeft daar ook geen invloed op, in dit geval moet je dus bij NPO zijn.

 

Ik ben het niet eens met dit statement. KPN is wel degelijk verantwoordelijk voor het functioneren van apps die zij aanbieden bij het abonnement. Ze hebben er zelfs reclame voor gemaakt en in email marketing ermee te koop gelopen dat je nu via 205 de NPO app kunt gebruiken. Als functionaliteit, die onderdeel uitmaakt van je lidmaatschap / abonnement, ineens niet meer werkt, dan heb je als aanbieder de verantwoordelijkheid om je in te spannen om dat probleem op te lossen.

Dat zou wat worden, als dat niet zo zou zijn. Alles op internet hangt aan elkaar van apps en plugins van derden, dat wil niet zeggen dat, als door het niet (goed) functioneren van iets dat je aanbiedt, maar van een andere partij is, je daar niet verantwoordelijk voor bent. Je verkoopt het immers mét die functionaliteit.

Reputatie 7
Badge +20

@AMMO 

Nee dat klopt helemaal niet.

Dat geld voor alle app's, zowel op de Smart tv, Mobiel, KPN tv decoder, etc.

In dit geval is NPO verantwoordelijk voor de goede werking van de app.

En zoals ik al een paar keer melde, de Arris VIP 5202 is geen mediabox. 

 

Of bel jij ook de fabrikant van de Smart tv als de app niet goed werkt?

@AMMO

Nee dat klopt helemaal niet.

En zoals ik al een paar keer melde, de Arris VIP 5202 is geen mediabox. 

Of bel jij ook de fabrikant van de Smart tv als de app niet goed werkt?

Ik ben bang dat je me niet begrijpt. Ik bel toch Arris ook niet. 

Als jij een TV huurt van iemand, en jou wordt belooft dat je daarmee de NPO app kan gebruiken, maar na een tijdje werkt die app niet meer, dan bel je toch de partij die jou dat apparaat verhuurd en jou die functionaliteit beloofd.

Als je een auto koopt en het raam wil na een maand niet meer open, dan ga je ook niet mailen met de fabrikant van het motortje, de schakelingen, de bedrading, de sponningen. 

Het zal vast zo zijn dat KPN dit heeft afgetimmerd in de voorwaarden, dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het functioneren van apps van derden, dat wil niet zeggen dat ze geen inspanningsverplichting hebben om de werking ervan na te gaan en zich in moeten spannen om de werking te herstellen, desnoods met de NPO. Zeker als ze aan klanten beloven dat deze functionaliteit zou moeten werken in het abonnement dat je hebt. En zeker als blijkt dat meer klanten hetzelfde probleem hebben.

Deze topic gaat over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

De Arcadyan HMB 22060 is een oud beestje.

Voor tv kijken goed, maar voor overige dingen te weinig intern geheugen en te traag.

 

De Arris VIP 5202 is sneller dan de HMB 2260, maar is eigenlijk ook geen mediaplayer.

 

  1. Als je een Smart tv hebt, adviseer ik het om via de Smart tv te doen.
  2. Of je abonnement (indien contractvrij) omzetten naar KPN tv+, dan krijg je de Android mediabox Sagemcom DIW7022 (ook bekent als KPN tv+ box)

Bedankt voor je reactie Joop. Ik ga het abonnement maar omzetten 👍

Reputatie 7
Badge +20

@AMMO

Ik begrijp je zelfs heel erg goed.

Maar KPN is niet verantwoordelijk voor het goed functioneren van de app.

In theorie kan het ook werken op de Arris VIP 5202. 

Maar omdat de Arris VIP 5202 op Linux werkt, besteden app makers hier minder aandacht aan.

Je moet in dit geval aankloppen bij NPO.

Of je abonnement omzetten naar KPN tv+, dan krijg je wel een echte Mediabox (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)).

 

P.S.

Eem auto is heel wat anders en ook niet vergelijkbaar.

Een raam is geen software en zeker geen app.

Reageer