Vraag

Ondertiteling bij KPN TV+ box

  • 22 April 2024
  • 10 reacties
  • 97 keer bekeken

De ondertiteling bij KPN TV+ box is verre van optimaal. Het werkt alleen behoorlijk bij de unicast instelling zoals door vele mensen met hetzelfde probleem is voorgesteld. Ook is de ondertiteling vaak bij opnieuw opstarten van de tv volledig weg en is een herstart van de KPN TV box noodzakelijk. Hopelijk wordt dit irritante probleem eens voor goed opgelost. Er zijn vele slechthorenden die de ondertiteling echt nodig hebben. 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @AdriaanKing en bedankt voor jouw bericht!

Dat er voor ondertiteling een verschil is tussen Unicast en Multicast is iets waarvan de ontwikkelaars op de hoogte zijn. Is dus onder de aandacht en hopelijk kan dit snel gelijk worden getrokken. Wat betreft het verdwijnen van de ondertiteling; je geeft aan dat de ondertiteling vaak weg is bij het opnieuw opstarten van de tv+ box, hoe vaak is vaak in dit geval? Maakt dat ook nog iets uit qua tijdstip? Dit probleem zou zich namelijk niet meer voor mogen doen. Heb je de tv+ box onlangs al een keertje gereset? Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. In ieder geval zien we je bevindingen graag tegemoet. 

Dank voor uw reactie. Meestal zetten wij de TV aan tussen 19.00 en 19.30 uur en de laatste tijd is er dan regelmatig (zeker eens per 5-6 dagen) geen ondertiteling. Na volledig opnieuw opstarten van de TV Box is de ondertiteling (gelukkig) weer terug. Maar het is wel vervelend.

 

Reputatie 6
Badge +6

Ik kan het zelf niet testen, maar eerder was er op de RTL zenders geen ondertiteling bij multicast, als dan “automatisch beste kwaliteit” actief was. Kan het ontbreken van jouw onderiteling daar iets mee te maken hebben? Of zie je het ook bij unicast, en/of ook op andere zenders?

Ik heb altijd de unicast instelling anders is de ondertiteling een drama. Maar zo af en toe is de ondertiteling er niet en komt die pas na reset van de kpn box terug.

Reputatie 7
Badge +12

Dank voor uw reactie. Meestal zetten wij de TV aan tussen 19.00 en 19.30 uur en de laatste tijd is er dan regelmatig (zeker eens per 5-6 dagen) geen ondertiteling. Na volledig opnieuw opstarten van de TV Box is de ondertiteling (gelukkig) weer terug. Maar het is wel vervelend.

 

Heel vervelend @AdriaanKing, begrijp ik volledig hoor!
Maar heb je de tv+ box inmiddels gereset zoals ik mijn eerdere bericht aangaf? En zo ja, ervaar je verschil?

Reset van de TV+box werkt inderdaad, zoals ik ook aangaf. Maar ik moet te vaak een reset uitvoeren. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Reputatie 6
Badge +6

Een reset is niet hetzelfde als herstarten. Na een reset moet je alles (behalve je abonneenummer) opnieuw instellen, en volgens sommigen helpt dat soms.

Reputatie 7
Badge +12

Reset van de TV+box werkt inderdaad, zoals ik ook aangaf. Maar ik moet te vaak een reset uitvoeren. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Heb je de tv+ box gereset op de manier zoals hier is beschreven @Arjan van B :

De KPN TV+ Box resetten

Dankjewel. Ga ik proberen als het probleem zich weer voordoet. De laatste dagen gaat het echter goed.

 

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel. Ga ik proberen als het probleem zich weer voordoet. De laatste dagen gaat het echter goed.

 

Hopelijk blijft het goed gaan @AdriaanKing 🙏🏻

Zo niet, de tv+ box alsnog een reset geven zoals ik eerder aangaf! Indien nodig weet je ons te vinden :) 

Reageer