Vraag

Problemen na laatste update naar 1.148.4

  • 3 May 2024
  • 10 reacties
  • 82 keer bekeken

De hele week problemen al gehad met de tv plus box sinds deze update. 3x gebeld. Eerste keer het tv plusbox moeten resetten. Bij volgende gesprek die dag, de experiabox gereset, alle kabels opnieuw verbonden. Tv box zit rechtstreeks aan de experiabox via een netwerkaansluiting in muur verbonden. Heeft altijd gewerkt met multicast en betere kwaliteit.

Nu vandaag moet ik van een medewerker her kastje op unicast zetten. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen.

Het probleem kreeg ik pas na de update van vorige week vrijdag


10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Wat is het probleem dat je ervaart, @Wegh? Ik lees in jouw bericht wel wat je hebt geprobeerd om het op te lossen, maar het is me niet duidelijk wat er precies aan de hand is. Kan je dat toelichten?

Ik heb in 6 jaar nooit problemen gehad met van zenders wisselen, stilstaand beeld haperend geluid.

Nu na de update wel. Heb met 3 personen van alles gedaan. En uiteindelijk moest ik hem maar op unicast zetten!!!!

Wat betekend mindere beeld en geluids kwaliteit

Reputatie 7
Badge +20

Tv box zit rechtstreeks aan de experiabox via een netwerkaansluiting in muur verbonden.

 

Wat bedoel je hiermee?

Bedoel je dat het via een DVS verbinding gaat?

(DVS is draadloze verbinding via de 230 volt netwerk)

Nee, een netwerkaansluiting in de muut

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat je de afgelopen 6 jaar zonder problemen hebt kunnen kijken. Alleen jammer dat je nu wel problemen met stilstaand en haperend beeld ervaart.

Ik snap dat je al heel snel de conclusie trekt dat het probleem is veroorzaakt door de update. Maar dat kan ook toeval zijn.

Je hebt dus een netwerk aansluiting in de muur zitten. Hierop heb je de tv-ontvanger aangesloten. Wil je eens testen of je wel op multicast kunt kijken met een nieuwe kabel?

Ik snap dat je die niet direct door de muur trekt. Maar misschien kan je die even over de vloer naar de tv-ontvanger trekken om te kijken of een andere kabel voor verbetering zorgt.

Helaas heb ik niet zo'n lange kabel, met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +17

Dat is jammer. Dat maakt het voor mij ook lastig om je nu verder te helpen, omdat ik niet weet waar het probleem precies zit.

Misschien dat de telefonische klantenservice je een kabel van 10 meter kan toesturen. Je kunt hiervoor bellen naar 0800 0402.

Dan kunnen we daarna weer verder kijken.

Krijg je die gratis?

Reputatie 7
Badge +17

Ja, de 10 meter kabel kan gratis verstuurd worden.

Denise,

Heb net de kabel besteld, ga het uitproberen.

Kom erop terug,

Met vrienelijke groet

Theo Wegh

Reageer