Vraag

Problemen synchronisatie beeld & geluid (tv+)

  • 7 May 2024
  • 10 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo

ik heb een nieuw kastje van KPN gekregen KPN tv+. Sinds die tijd verloopt de synchronisatie tussen beeld en geluid. Dat is knap lastig. Hoe vaak moet je een kastje resetten voor dat je je abonnement van KPN kan opzeggen. Mijn vrouw heeft gehoorapparaten en wordt er gek van, het meeste kan ze niet meer volgen. Het gebeurt in alles, directe uitzendingen, opgenomen uitzendingen, via alle app’s. Diverse keren alles gereset, van glas-modem, tot KPN tv+ kastje. 
nieuwe kastje is één ding, goede software is ook één ding, en dat hebben jullie dus niet voor elkaar.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk lastig televisie kijken is, helemaal met een gehoorapparaat. Gelukkig kan je problemen met synchronisatie tussen beeld en geluid zelf oplossen op de KPN TV+ Box. Instructies hiervoor vind je in het artikel hieronder:

Als je op de link klikt, word je meteen naar de instellingen voor ‘audio vertraging’ gebracht. Hiermee kun je beeld en geluid weer synchroon laten lopen.

Leuk gevonden doch ondoenlijk. Ten eerste mis je een gedeelte van waar je naar kijkt. Ten tweede zit je dan aldoor op die pagina, de synchronisatie blijft verlopen. 
KPN had die kastjes in dit stadium nog niet op de markt mogen brengen. Eerst zorgen dat de software goed functioneert !!!!

Reputatie 7
Badge +20

@Theo031 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dat geluidsprobleem is in november 2023 al opgelost.

 

Hoe staat het één en ander bij jou ingesteld? 

Hallo Joop

ten eerste wil ik kwijt dat ik met het vorige kastje nog nooit een probleem heb gehad.

ten tweede met het kastje daarvoor had KPN ook de software niet op orde, ik geloof dat ze 7 x het kastje hebben gewisseld (waar het dus niet aan lag)

ik heb een LG tv met LG geluidsbalk aangesloten via optische kabel (dus ook glasvezel)

ik heb glasvezel. Ik heb alles aangesloten met kabels. 
audio kwaliteit heb ik op automatisch staan

Badge

Moet werken. Heb je het ding op unicast ingesteld. Dat werkte bij mij. Na alle updates een keer geprobeerd dat weer terug te zetten. Niet doen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Joop

ten eerste wil ik kwijt dat ik met het vorige kastje nog nooit een probleem heb gehad.

ten tweede met het kastje daarvoor had KPN ook de software niet op orde, ik geloof dat ze 7 x het kastje hebben gewisseld (waar het dus niet aan lag)

ik heb een LG tv met LG geluidsbalk aangesloten via optische kabel (dus ook glasvezel)

ik heb glasvezel. Ik heb alles aangesloten met kabels. 
audio kwaliteit heb ik op automatisch staan

 

Waarom met de toslink kabel (fiber audio)

Waarom niet gewoon via de HDMI kabel naar de tv?

Dat werkt het beste.

Zet audio eens op automtisch of op passtrough. 

 

@Nieuwigheid 

Je kan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) altijd het beste op Multicast zetten en “beste beeldkwaliteit aanvinken.

Dan heb je altijd het mooiste beeld.

Hallo Joop

ga ik proberen, hoewel ik het zot vind dat ik dat van jou moet horen en KPN iedereen opzadelt met problemen omdat ze het zelf niet voor elkaar hebben.

via toslink aangesloten om dat mijn vrouw oortjes heeft. Dus via de toslink ook headsets aangesloten. 
 

jij in ieder geval vast bedankt, TOP 

Reputatie 7
Badge +20

Misschien kan je de oortjes van jouw vrouw ook via de tv zelf laten lopen. 

Hallo Joop

 

helaas is mijn tv al ruim 10 jaar oud, dat is niet mogelijk. 

Hallo Joop

nog bedankt voor het meedenken. Ik heb de instelling van KPN tv+ op stereo gezet. Nog niet alles uitgeprobeerd. Het lijkt te werken. 
 

vriendelijke groet Theo

Reageer