Beantwoord

Sommige regiozenders hebben meer buurprovincies dan anderen

  • 2 May 2024
  • 8 reacties
  • 125 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Een aantal jaren gelden heeft KPN het beleid aangepast met het ontvangne van de regiozenders. Wat ik vreemd vind is dat provincies als Groningen, Limburg en Zeeland er bekaaid vanaf komen. Zeker Groningen. Deze provincies hebben slecht 2 buurprovincies en kunnen deze dan ook ontvangen. Naast de buur provincies ontvangne ze ook de provincies/zenders die landelijk worden verspreid zoals Friesland. Dan heeft de provincies Gronigen slecht 1 gratis buurpovincie, alleen Drenthe want Friesland wordt landelijk door gegeven. Hopenlijk wil KPN hierover gaan nadenken dat alle regiozneders weer owrden door gegegeven. De provincie Utrecht heeft veel buur provincies en heef daarmee een voordeel.

icon

Beste antwoord door Noordzee 2 May 2024, 17:34

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @beerzwaan ,

Het is niet de verwachting dat dit wordt doorgevoerd. Want dan zouden die zenders veel geld aan KPN moeten afdragen en dat gaan ze niet doen. 
 
De interesse voor andere regionale zenders is ook maar beperkt. Zo kijk ik eigenlijk nooit naar de regionale TV van bv Limburg, Brabant en Zeeland. Ik kan al die zenders wel ontvangen via internet. Voor jou is dat natuurlijk ook mogelijk. 

De reden dat klanten in sommige provincies meer regionale zenders kunnen ontvangen is puur doordat er meer provincies aan grenzen. KPN heeft namelijk de verplichting om ook de regionale zenders van buurprovincies uit te zenden. Omrop Fryslan heeft er wel geld voor over voor een landelijke verspreiding. 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @beerzwaan ,

Het is niet de verwachting dat dit wordt doorgevoerd. Want dan zouden die zenders veel geld aan KPN moeten afdragen en dat gaan ze niet doen. 
 
De interesse voor andere regionale zenders in ook maar beperkt. Zo kijk ik eigenlijk nooit naar de regionale TV van bv Limburg, Brabant en Zeeland. Ik kan al die zenders wel ontvangen via internet. Voor jou is dat natuurlijk ook mogelijk. 

Op zich heb je gelijk, echter RTVnoor dkan ik niet ontvangen. dan moet de App RegioTV dit doorgeven en deze werkt al maanden niet voor RTV Noord. Hiervan heb ik melding gemaakt bij KPN en RTV Noord.

Streamen is ook geen optie daar het nioet meer lipsynchroon is. Hoe kom je aan de wijsheid dat regionale TV beperkt wordt bekeken. Ik denk dat de oudere mensen graag regionaal op de hoogte blijven.

Reputatie 7
Badge +28

 

 Hoe kom je aan de wijsheid dat regionale TV beperkt wordt bekeken. Ik denk dat de oudere mensen graag regionaal op de hoogte blijven.

Dat wordt allemaal gemeten. KPN kan precies zien hoeveel er naar bepaalde zenders wordt gekeken. Verder zie je ook nooit regionale zenders hoog staan bij het Kijk en Luisteronderzoek. 
 

Wat betreft TV Noord via internet: alsjeblieft:

https://www.rtvnoord.nl/tv-radio

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Noordzee,

 

Ook de cijfers van de streamingsdiensten als netflix zie ik er niet in staan.  Ik maak even een vergelijking met iets anders. De laatse vervoersmogelijkheid van het openbaar verfoer is doorgaans rustig. Dit is opening voor de vervoerder om deze rit te laten vervalen. Zelf reis ik elke week 1 keer met de laatse bus en weet hierdoor dat deze doorgaans erg rusitg is.  Dat RTV Noord hiermee te beluisteren valt wist ik al jaren, maar op de TV ontvanger van KPN kan ik deze niet laden, ook op de TV gaat dit niet. En nogmaals streamen vanaf laptop of telefoon is de uitzending niet lipsynchroon. En je opmerking dat weinig naar de regionale zenders luister en/of kijkt bestrijdt ik. In de avond zullen de meesten inderdaad na een uur afhaken omdat het dan wordt herhaalt. Dus slechte cijfers is dan heel logisch. Maar wat ik aan KPN vraag is gelijkheid door Nederland en iedereen de regionale TV of alleen de provincie waarin de abonnee woont.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Noordzee,

Maar wat ik aan KPN vraag is gelijkheid door Nederland en iedereen de regionale TV of alleen de provincie waarin de abonnee woont.


De reden dat klanten in sommige provincies meer regionale zenders kunnen ontvangen is puur doordat er meer provincies aan grenzen. KPN heeft namelijk de verplichting om ook de regionale zenders van buurprovincies uit te zenden. 
 

KPN doet hiermee precies wat ze verplicht zijn om te doen. 

Reputatie 6
Badge +5

Snap alleen die filosofie niet van KPN.
Wanneer ik me abonneer op NLZIET heb ik wel de mogelijkheid om de 14 regionale omroepen te bekijken.

En volgens mij geven Delta en Ziggo ze ook allemaal door.

Dat Noord niet werkt op Regio TV ligt aan die app. Werkt ook niet op de Nokia 8000 streamingbox. 

App Regio TV is ook niet van kpn.

Ik denk gewoon dat Noord en ook enkele anderen niet meer via die app doorgegeven willen worden. Rechten € kwestie vrees ik. App is van een enthousiaste amateur.

Het scheelt kpn zo'n miljoen € door de regionale zenders op deze manier door te geven. En ons dus wat abonnementsgeld.

Ikzelf heb NLziet erbij voor onder andere regionale zenders. Maar dat moet je willen want is € 8,95 per maand. Bovenop het kpn abonnement hier want KPN TV heb ik ook.

Noord is ook beschikbaar via apps voor tablet en smartphone, misschien met cast mogelijkheid. 

En via laptop. Die heeft een hdmi uitgang 😉. 

http://www.rtvnoord.nl/ 

Reputatie 6
Badge +6

Gewoon wat meer zenderpakketten gaan introduceren. Gooi desnoods alle regionale zenders in een apart pakket voor een euro. Split het pluspakket, geef meer zenders door en geef de klant meer keuze.

De regionale zenders staan al vast op een voorkeuzenummer, staan dus al op het TV platform. Dus het pakket activeren, vinkje aanzetten en de klant maak je weer blij. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn. Toch?

Reageer