Beantwoord

Terugkijken beschikbaar maken voor de VRT/Canvas

  • 3 May 2024
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 1

@Annemerle: u schrijft hierboven:

Willen jullie alsjeblieft zorgen dat ik mijn belgische docu's terugkrijg van de laatste weken of dat jullie vrt terugkijken beschikbaar maken voor jullie klanten die het opnamepakket hebben?

Ook ik zou erg blij zijn wanneer vrt / canvas terugkijken beschikbaar zou worden... Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit niet mogelijk was omdat het om buitenlandse zenders ging. Tot ik kortgeleden ontdekte dat mijn familie in België, zowel via Proximus als via Telenet, moeiteloos gedurende een week lang, alles kunnen terugkijken van NPO1, NPO2 en NPO3... Dan lijkt me dat dit in Nederland toch ook mogelijk moet zijn met de Belgische publieke zenders...?

@KPN TV app : ik weet dat deze vraag enigszins off topic is maar kunnen jullie hier misschien toch iets over zeggen? Bedankt alvast voor jullie reactie.

 

Admin: Afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 3 May 2024, 12:07

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi @Belgske27 

Kun je voor vrt gemist (max) niet meehoppen op een account van familie in België? 

Of gewoon inlog op de online service van hun provider als Telenet enzo?

https://www.vrt.be/vrtmax/ werkt dan ook in Nederland. 

Info vrt max https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/televisie-kijken/ .

De enige tv dienst in Nederland die voor vrt tot een week terugkijken aanbiedt is NLziet. 

Hopelijk komt het bij kpn. Ooit.

Reputatie 7
Badge +9

De enige tv dienst in Nederland die voor vrt tot een week terugkijken aanbiedt is NLziet. 

Het klopt niet. Dat zijn de providers, de ik al gehad heb.

Ziggo
Odido
Canal Digitaal

 

Oh, ik zie het nu bij Ziggo in de app ook inderdaad. Nog lang niet alles maar wel 70 à 80 % daar terug te kijken.

En Odido dus ook.

Dan wordt het écht wel tijd dat kpn dit ook krijgt zeg. Toch dezelfde taal ook.

Reputatie 1

Hoi @PeterG : Ja, dat kan in principe zeker wel (al is dat niet helemaal de bedoeling). Alleen moet je dan wel elke keer streamen naar je TV, wil je iets ook op een groter scherm bekijken. En aangezien mijn Samsung Smart TV al wat ouder is (en dus niet meer zo echt 'smart' 😉), moet dat streamen ook altijd via mijn Chromecast met Google TV. Een gedoetje toch, iedere keer.

Opnemen kan natuurlijk ook altijd. Tenminste, wanneer je op tijd in de gaten hebt dat er iets geprogrammeerd staat wat je wil / had willen zien. Maar het nadeel daarvan is, en dat ligt niet aan kpn maar aan de Belgische zenders, dat je opnames heel vaak niet het einde van het programma halen omdat de programma's in Belgie bijna standaard een kwartier later beginnen dan gepland in de digitale gids...😅 Heel frustrerend dat je dan vaak nét het einde niet ziet, al hanteert kpn een ruime marge voor opnames...

Het zou dus veel gemakkelijker zijn wanneer kpn de mogelijkheid van 'terugkijken' van VRT en Canvas ook zou kunnen aanbieden in Nederland. Lijkt me eigenlijk niet heel super ingewikkeld, toch...?

Ook met een splinternieuwe Samsung televisie kun je niet casten. Ook alleen met losse chromecast. @Belgske27 

Philips en Sony werken op Android-TV. Dan heb je wel ingebouwde chromecast. 

Net als op de allernieuwste kpn tv ontvanger overigens. Sindsdien zit er geen losse chromecast meer aan mijn Samsung televisie. 

Verder inderdaad dit 👇 ja.

Het zou dus veel gemakkelijker zijn wanneer kpn de mogelijkheid van 'terugkijken' van VRT en Canvas ook zou kunnen aanbieden in Nederland. Lijkt me eigenlijk niet heel super ingewikkeld, toch...?

Reputatie 1

@PeterG : Dankjewel voor het meedenken, Peter. Sympathieke reactie ook, TOP! Waren ze hier op het forum allemaal maar zo constructief meedenkend. 😀

Groetjes en een fijne dag nog,  Ann

Reageer