Beantwoord

Tijdens tv kijken steeds korte onderbreking met zwart scherm en geen geluid. Hoe oplossen?

  • 30 April 2024
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Sinds een half jaar hebben wij glasvezel aangesloten. Hiervoor hadden wij het normale digitale abonnement. (Waarbij wij nooit problemen hebben ervaren) Sinds de aanleg van glasvezel hebben wij problemen met onze televisie. Minimaal 2 keer, maximaal 5 keer per uur word het scherm zwart en gaat het geluid uit. 
Wij hebben al veel verschillende dingen probeert maar krijgen het probleem niet weg. Op oudere forums zie ik dat dit een probleem is wat al jaren loopt. Het advies van de kpn medewerkers in de comments hebben wij al geprobeerd. Andere kabels, andere kastjes, andere televisies. Het helpt niet. Streamen via de telefoon of via de PlayStation naar Netflix etc. geeft geen problemen. 
Meermaals proberen te bellen maar weinig hulp, lange wachttijden, onbegrip, etc. Ik nodig graag een werknemer van de KPN uit om mijn televisie te maken. Ik zorg voor de koffie en een koekje! 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 2 May 2024, 20:17

Bekijk origineel

4 reacties

Helaas ook hier hetzelfde probleem. Het is erg vaag omdat het heel random lijkt te komen en gaan. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DominiqueD99 en welkom bij de KPN Community! Wat frustrerend dat het maar niet op te lossen lijkt te zijn. 😕

Dat koekje en de koffie klinken super, maar ga ik ga het toch eerst op afstand proberen. 😁 In de tussentijd doe ik een digitaal bakkie met je. ☕ Wat vragen eerst: 

  • De kabels zijn vervangen, welke kabels precies? De internetkabel en de HDMI bijvoorbeeld?
  • Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op je modem? Rechtstreeks met een internetkabel of zit er andere apparatuur tussen? 
  • Heb je optie om het kastje op een andere TV te testen? Hoe gaat het dan? 

Als er nog andere dingen zijn die je getest hebt en die ik niet heb uitgevraagd, laat het weten! Zo weet ik in elk geval exact wat er al geprobeerd is en vraag ik geen dingen dubbel uit. 

@Mirkarlotte Als dit bij jou nog speelt, zou je dan een eigen topic aan willen maken? Het is namelijk niet zeker dat dit bij jou door hetzelfde komt, dus lijkt het me dan toch beter om in een eigen topic alles bij langs te gaan. 🙂

Hallo,

Een digitaal bakkie is voor nu ook prima. Even een kleine opmerking. Hoe kan het dat er zo ontiegelijk veel klanten van jullie zijn die dit zelfde probleem ervaren. Maar dat ik nergens concreet kan terugvinden wat het probleem is. Dat vind ik bijzonder. Ik begrijp volkomen dat er eerst wat stappen doorlopen moeten worden. Maar dit is een probleem die veel mensen ervaren, zou toch op zoek gaan naar de oorzaak. 

- Wij hebben de HDMI kabels vervangen. (Omdat het probleem bleef, hebben we de originele die meegeleverd werden weer aangesloten)

- Ons modem heeft een directe verbinding met de tv-ontvanger doormidden van bekabeling. 

- Wij hebben een andere televisie in de woonkamer gezet en aangesloten maar het probleem bleef. 
 

Eerder gaf ik aan dat het tijdens het streamen via de telefoon naar de televisie niet voorkwam. Ik heb slecht nieuws, ook dan krijg ik zwart beeld. Via de playstation kan ik wel probleemloos apps openen en dingen bekijken. Op de televisie die ik op mijn slaapkamer heb staan, heb ik geen tv-ontvanger gekoppeld. Hier gebruik ik alleen de apps en stream ik alleen. Bij die televisie ervaar ik geen problemen! (Op de matige internetverbinding na dan, maar dat is een probleem voor een andere dag). Internet in de woonkamer is perfect. 

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen wanneer het is gestart. Maar voor mij gevoel is het begonnen toen we glasvezel kregen en/of toen de layout (gids, zenderbalk etc) vernieuwd werd. 

Groetjesss 


 

 

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig! Ik snap de vraag. Het lastige is dat het niet bij iedereen dezelfde oorzaak heeft. Soms is de TV niet goed meer, of de HDMI-kabel, of de HDMI-poort in de tv-ontvanger. Kan van alles zijn, vandaar dat we er geen algemene oplossing voor hebben. 

Dank voor de antwoorden! Helder wat er speelt. 🙂
Heb je de optie om de tv-ontvanger tijdelijk op de TV in de slaapkamer aan te sluiten, als je dit niet al getest hebt? Je zegt dat alles daar verder goed gaat dus ik ben heel benieuwd of de tv-ontvanger en alle functies erop daar ook problemen geven. Zeker nu het streamen vanuit je telefoon ook niet soepel gaat wil ik graag uitsluiten of het hem niet in de TV zit. 

Ook ben ik benieuwd, heb je de TV+ Box? Deze:


Zo ja, dan zou de originele HDMI erbij moeten werken, maar voor de zekerheid meld ik nog dat hierop een ULTRA HIGH SPEED HDMI gebruikt moet worden. Als die erop aangesloten zit dan zit dat snor. 

Het streamen van je telefoon gaat dan ook via de TV+ Box (als je deze hebt) of naar een Chromecast/castfunctie in de TV zelf? 

Ook een extraatje, waar ik net aan dacht omdat je de koffie noemde: Elke maand hebben we cadeautjes, deze maand zit er een kadobon bij koffievoordeel bij. Niet hetzelfde als een bakkie komen doen, maar zo kun je jezelf misschien op koffie trakteren. 🙂 

Reageer