Vraag

TV-ontvanger die via switch zijn verbonden, geven sinds kort storing

  • 6 May 2024
  • 9 reacties
  • 92 keer bekeken

wij hebben 3 tv's in huis 1 beneden en 2 op de 1e verdieping.

Omdat mijn echtgenote geen kabels wilde zien heb ik het volgende gedaan

1 kabel naar tv huiskamer zit vlak achter het modem.

1 kabel door de buitenmuur via de inrit(in een pijp) naar de garage dan in de garage naar boven.

In de garage heb ik een tp link switch gemonteerd (komt van de Kpn winkel).

En hierop 2 tv ' aangesloten.

Werkte perfect 4 mnd. 

Maar als ik een tv aanzet boven dan heb ik  beeld dan een stilstaand beeld   2 seconden later de melding je moet van zender verwisselen, dat moet ik een paar keer doen. Dit gebeurt bij alle 2  de tv's En dan werkt alles goed.

Zijn soms dagen dat dit niet gebeurd.

Heb alle ontvangers gereset ook het modem.

Zou het misschien aan de switch liggen

Mvgrt Hendrik

 

 


9 reacties

Badge +19

De switch MOET Igmp snooping ondersteunen. Doet ie dat? Ik zag later dat de kpn winkel is gekocht dus die zou goed moeten zijn. Welke snelheid heb je qua internet?

Volgens gegevens van Kpn zit dit op de switch (deze is ook geleverd door Kpn

Badge +19

Ik zag inderdaad later dat de switch bij kpn is gekocht dus goed zou moeten zijn. Welk type ontvangers heeft u?

Vip 5202

Reputatie 7
Badge +9

@hendrik.k De van KPN is TP-Link TL-SG105E en er is 2 varianten managed switch V5 en unmanaged switch V4. De unmanged switch is zonder IGMP snooping, voor de managed switch moet je IGMP snooping activeren.

TL-SG105E Utility Configuration

  1. Step 1: log in the Configuration Page of TL-SG105E.
  2. Step 2: Enable IGMP Snooping in “Switching-IGMP Snooping”

Ten wijsgeer

Dit is voor mij te moeilijk,

Ik heb advies gevraagd via dit forum en daar  kwam deze  switch uit en gekocht bij Kpn. Plug en play

Waarom heb ik dan pas naar 4 maanden  dit probleem en niet direct.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @hendrik.k. Wat vervelend dat het beeld boven soms stil staat. Heb je al eens geprobeerd om de tv-ontvanger van boven op de televisie beneden aan te sluiten? Op deze manier kom je er snel achter of het probleem in de tv-ontvanger zit of in de verbinding.  

Ik kan het proberen maar ik heb 2 tv ontvangers boven  en hebben beide dit probleeem.

Gisteren had ik het volgende bij het aanzetten van de 2 ontvangers kreeg ik weer het beeld  dat ik moest wisselen van zender, dat heb ik niet gedaan  en na ca.  60 seconden  ging dat beeld weer weg en had  de hele avond een normaal beeld. 

Ik heb het idee dat of het modem geeft het signaal niet door of de switch geeft het niet door.

De televisie beneden heb ik geen problemen mee.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het idee dat of het modem geeft het signaal niet door of de switch geeft het niet door.

Dat verwacht ik ook. En daar komen we pas achter wanneer we een aantal ontvangers met elkaar gaan omruilen. Misschien kan je het netwerkkabeltje achter op jouw ExperiaBox ook eens omwisselen van poortje. 

 

Reageer