Beantwoord

Volume Samsung TV gaat spontaan harder

  • 12 April 2024
  • 23 reacties
  • 118 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

sinds een tijdje gebeurd er iets geks, mijn samsung tv gaat soms spontaan het volume  harder. kan dit via de hdmi cec gebeuren?

 

diw7022 op de samsung 

icon

Beste antwoord door steffen1 12 May 2024, 08:17

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 4
Badge +4

iemand een suggestie? 

de ab is niet gericht op de samsung. 

dus via ir komt geem signaal binnen en niemand kan via het raam de tv bedienen😏

Reputatie 2

Wij hebben dat ook wel. Niet te verklaren. Het is niet bij elke zender zo. Kan het gewoon aan de (variatie van) de sterkte van het zendersignaal liggen?

Reputatie 7

Als dit gebeurt, @steffen1, zie je dan ook echt, op scherm of display, dat het volume omhoog gaat? Of blijft de volume indicator wel op hetzelfde niveau terwijl het geluid harder klinkt?

Reputatie 4
Badge +4

Als dit gebeurt, @steffen1, zie je dan ook echt, op scherm of display, dat het volume omhoog gaat? Of blijft de volume indicator wel op hetzelfde niveau terwijl het geluid harder klinkt?

zoals ik probeerde uit te leggen:

het volume vam de TV gaat harder. dus:

de volumebalk gaat harder van de tv. het gaat om de tv. combinatie met de 7022 doet de tv dit. oorzaak zit niet in de remote. die is volledig buiten beeld. dus het lijkt op de hdm8 cec vebinding van de 7022 na de softwareupdate is dit gekomen.

ps zodra de receiver aanstaat gaat het volume via de hdmi (tv naar receiver) dus dan bedien ik via de tv de receiver.

dan gaat het wel weer goed.

Reputatie 7

Check, dat is wel gek dan. Want dat wijst er inderdaad op dat er een signaal naar de tv gaat om het volume te verhogen. 

Heb je deze update al binnen? Hier zit niet direct iets in waarvan ik een effect verwacht, maar voor de zekerheid toch de vraag. Als je hem al hebt, merk je ook verschil? 

Reputatie 4
Badge +4

Check, dat is wel gek dan. Want dat wijst er inderdaad op dat er een signaal naar de tv gaat om het volume te verhogen. 

Heb je deze update al binnen? Hier zit niet direct iets in waarvan ik een effect verwacht, maar voor de zekerheid toch de vraag. Als je hem al hebt, merk je ook verschil? 

nee komt nog. het zou kunnen dat de samsung tv zelf kuren krijgt. maar de afgelopen week is het 1x gebeurd 

Reputatie 7

Ik heb het hier genoteerd, Steffen. Maar zo willekeurig als het nu lijkt te gebeuren is het nog niet iets dat ik bij het tv team kan laten landen. Daarvoor moet het toch wat vaker voorkomen, of je zou het moeten kunnen triggeren met specifieke handelingen. Wil je de komende periode, week of twee ofzo, in de gaten houden of het weer gebeurt?

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb het hier genoteerd, Steffen. Maar zo willekeurig als het nu lijkt te gebeuren is het nog niet iets dat ik bij het tv team kan laten landen. Daarvoor moet het toch wat vaker voorkomen, of je zou het moeten kunnen triggeren met specifieke handelingen. Wil je de komende periode, week of twee ofzo, in de gaten houden of het weer gebeurt?

inmiddels staat er een andere tv+ decoder , dit lijkt toch de meeste problemen te hebben gegeven. al mijn problemen zijn nu geheel weg.

decoder staat er nu nog maar 3dgn dus even afw8 na 1 a 2 weken

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn dat de nieuwe ontvanger tot  nu toe probleem-vrij lijkt te zijn @steffen1!

Laat je over een week of 2 dan ook nog even weten of het goed is gebleven? 

Reputatie 4
Badge +4

Heel fijn dat de nieuwe ontvanger tot  nu toe probleem-vrij lijkt te zijn @steffen1!

Laat je over een week of 2 dan ook nog even weten of het goed is gebleven? 

alles werkt nu heel goed, was toch duidelijk de ontvanger sie kuren had.

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb het hier genoteerd, Steffen. Maar zo willekeurig als het nu lijkt te gebeuren is het nog niet iets dat ik bij het tv team kan laten landen. Daarvoor moet het toch wat vaker voorkomen, of je zou het moeten kunnen triggeren met specifieke handelingen. Wil je de komende periode, week of twee ofzo, in de gaten houden of het weer gebeurt?

inmiddels staat er een andere tv+ decoder , dit lijkt toch de meeste problemen te hebben gegeven. al mijn problemen zijn nu geheel weg.

decoder staat er nu nog maar 3dgn dus even afw8 na 1 a 2 weken

 

heirbij nog een update: het harder zachter probleem is weg. het blijkt dus dat een defecte ontvanger via hdmi cec het volume van de tv kan bedienen. hdmi cec blijft een ingewikkeld iets. 

dit topic mag van mij worden gesloten.

Reputatie 4
Badge +4

hallo,

helaas is het weer zover. tussen kpn tv+ en de andere apps heb ik weer een heftig volumeverschil. op alle 3 de boxen hoe ik ze ook aansluit. 

ik heb dus alle apparatuur uitgesloten. 

ervaren meer mensen dit weer?

 

Admin: topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +9

@steffen1 Ja, het kwam terug na de nieuwste update, TV+box is aangesloten aan hifi-receiver.

Reputatie 4
Badge +4

@steffen1 Ja, het kwam terug na de nieuwste update, TV+box is aangesloten aan hifi-receiver.

na de firmware update of de software?


 

Reputatie 4
Badge +4

en dan voor KPN : laat de programeurs niet steeds de oudere software met fouten erbij gebruiken. de updates moeten vanaf de laatste update worden verbeterd. 

dit is nu niet meer te ontkennen dat het gebeurd, bij de laatste fout hierin heb ik dit al eens gezegd. bij service+ ook.

ik was zeer tevreden na de eindelijke verbetering . maar nu ben ik weer zwaar ontevreden. dit kan toch niet na een jaar het geluidsprobleem opgelost nu binnen 2 maanden weer terug.

Mijn apparatuur kan er niet tegen. heb nu 1 Hifi receiver al weg moeten doen , was niet meer te repareren. waarschijnlijk door de input van de kpn 7022. 

andere reden is niet te bedenken.

ik ga nu wel met service+ in contact treden om hier een passende oplossing voor te verzinnen.

buiten dit om heb ik meer problemen met kpn waardoor ik 50euro extra kosten heb gemaakt en het blijkt nu nog niet opgelost te zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

@steffen1 Ja, het kwam terug na de nieuwste update, TV+box is aangesloten aan hifi-receiver.

na de firmware update of de software?

Na de software update van KPN Launcher App. Gisteren keek ik Midway op RTL7 met normaal geluidsterkte , bij reclame ging ik na BBC1 om ESC te kijken, toen trilden de muren door de bassen (via mijn Subwoofer) hehe

Reputatie 4
Badge +4

dit viel mij net ook op bij zenderwisseling ik had het eerst alleen gemerkt met oa youtube tov de tv+.

dus bij deze ook zenders onderling weer dus dit is weer terug bij af..

 

Reputatie 4
Badge +4

@steffen1 Ja, het kwam terug na de nieuwste update, TV+box is aangesloten aan hifi-receiver.

na de firmware update of de software?

Na de software update van KPN Launcher App. Gisteren keek ik Midway op RTL7 met normaal geluidsterkte , bij reclame ging ik na BBC1 om ESC te kijken, toen trilden de muren door de bassen (via mijn Subwoofer) hehe

die had ik ook hen een aardige sub erbij .. buren dachten een aardbeving te horen.😏

Reputatie 7
Badge +20

Ik neem de feedback mee @steffen1, had je er ook al eentje een Frisse start gegeven?

Reputatie 4
Badge +4

https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-firmware-0-26-24-0-27-0-608804

deze firmware moet er weer op , die 0.28.0 is niet goed.

en ja alle boxen hebben weer herstart gehad. 

en reset met knopje.. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb deze topics toch even samengevoegd omdat het om geluidsproblemen gaat, @steffen1, ervaar jij dit issue nog steeds?

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb deze topics toch even samengevoegd omdat het om geluidsproblemen gaat, @steffen1, ervaar jij dit issue nog steeds?

nu is het weer ok tussen de apps en de randapparatuur maar.. zenders onderling niet.

vraag: ik heb bv vlc en neutron audio player ,deze hebben een volume normalisatie erin zitten. deze werkt actief mee. kan dat niet bij de kpn itv app? er zijn tv players die die functie ook hebben.

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb deze topics toch even samengevoegd omdat het om geluidsproblemen gaat, @steffen1, ervaar jij dit issue nog steeds?

nu is het weer ok tussen de apps en de randapparatuur maar.. zenders onderling niet.

vraag: ik heb bv vlc en neutron audio player ,deze hebben een volume normalisatie erin zitten. deze werkt actief mee. kan dat niet bij de kpn itv app? er zijn tv players die die functie ook hebben.

binnenkort hebben wij een philips 8848/12 tv  die heeft hdmi2.1 en alles wat maar te bedenken is. eens aanzien of dn ook random de apps onderling volumeverschillen krijgen. nu werk ik met een 1.4 ,hub, in de onkyo. ma veel nalezen kan 1.4 met verkeerde kabels een isseu geven.

Reageer