Vraag

Wegvallend geluid op Discovery

  • 7 April 2024
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Zelfde probleem hier. JBL bar 9.1 op ARC van Sony. Geluid op stereo lijkt te werken, maar om dat elke keer aan te passen als ik discovery kijk… is vandaag trouwens begonnen op de TV+ DIW7022. Sinds ingebruikname geen problemen gehad met geluid, vandaag ineens weer. Met vorige ontvanger was het een en al ellende en heb ik allerlei marmitek apparatuur aan moeten sluiten. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


8 reacties

Hoi @MacApple79 .  Dus je hebt het via ARC aangesloten? EN heb je alle verschillende audio settings van het TV+ kastje geprobeerd?

Ja, bij alle instellingen valt het geluid uiteindelijk weg. Op stereo blijft ie het langst goed. 
wel apart dat het een paar maand goed is gegaan. 
wel hebben we al langer dat op kanaal 15, 18 en 32 het geluid soms met korte stops wegvalt. Om de 5seconden een korte onderbreking, dan helpt zappen vaal wel. 

Excuses voor de late reactie. Ik had je laatste reply niet gezien. :-(

Erg vreemd dat het zo grillig is.  Is je ontvanger trouwens met een kabel aangesloten? Of draadloos? 

Vooralsnog wil ik een herstart aanbevelen. (via de instellingen, herstart ontvanger).  Pass through of stereo zouden goed moeten werken.

Zijn er nog instellingen die je aan de soundbar of televisie kunt doen?

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Erwin van KPN , je collega Remco meldt hieronder dat hij terugkoppeling heeft gehad en dat dit probleem opgelost zou moeten zijn. 

 

Ik ga alle geluidsinstellingen terugzetten en opnieuw proberen. Ik moet wel zeggen dat ik met de dag minder enthousiast wordt van KPN tv+ 

veel vreemd gedrag van de box. Zal het eens gaan bijhouden. 

Geluid valt weer weg elke paar seconden een korte onderbreking. 

Kun je kort beschrijven hoe alles is aangesloten? Zit er ook ergens een switch of iets dergelijks tussen? En deze vragen staan nog open:

 

 Is je ontvanger trouwens met een kabel aangesloten? Of draadloos? 

 

Zijn er nog instellingen die je aan de soundbar of televisie kunt doen?

Ik heb de soundbar jbl 9.1 aangesloten op de ARC, daar kan ik ook geen instellingen op doen. Voorheen (pre kpn tv+) had ik een hdmi splitter en een audio extractor, dus alles opnieuw aangesloten toen ik overstapte. 

Reageer