Vraag

Wegvallend geluid op drie ontvangers

  • 21 April 2024
  • 10 reacties
  • 68 keer bekeken

Het is een groot probleem, het wegvallen van het geluid, vanuit de helpdesk alleen maar antwoorden, variërend van mediabox herstarten tot aan het resetten van de wifi ontvanger, niets maar dan ook niets helpt.

als je dan aangeeft dat het niet helpt, krijg je het antwoord” dan ligt het aan uw installatie en kunt u beter naar Ziggo gaan” !!!

ik heb 3 media boxen, allemaal problemen, geen enkele ondersteuning van KPN, als je vraagt om een monteur, dan krijg je direct het antwoord, dan moet u dat betalen!!!

wat een waardeloze provider, ik ga zws terug naar Ziggo, want dit is dramatisch.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Wat jammer dat je dan deze ervaring hebt Bert en dat de diensten niet aan je verwachtingen voldoen. Persoonlijk ervaar ik dat zelf niet met meerdere ontvangers in huis en verschillende soorten opstellingen qua geluid. Ik ken jouw inrichting qua tv en geluid niet. Er staan op onze kennisbank artikelen die je wellicht kunnen helpen.

Mochten de problemen aanhouden dan is direct contact met de klantenservice voor een verdere analyse toch de optie die ik je wil adviseren. Ze zijn bereikbaar op 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +20

@Bertus54 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Is het geluid via de HDMI en via de tv?

Heb je een goede HDMI kabel en zit deze er goed in?

Beste Remco,

 

meerdere malen de helpdesk gebeld en uiteraard niet verder gekomen dan de eerste lijn.

De medewerksters blijven herhalen dat ik de mediaboxen uit moet zetten en de V12 uit moet zetten en weer opstarten, de V12 resetten met paperclip etc.etc. Als dat dan niet werkt en ik daarna weer bel dan moet ik precies hetzelfde weer doen, als ik dan aangeef dat dit niet helpt omdat ik dat al meerdere keren heb gedaan, krijg ik het antwoord” als u niet doet wat ik u vraag dan help ik u niet en hang ik op”

 Als ik vraag om een monteur dan krijg ik het antwoord “ dat moet u dan zelf betalen” na mijn opmerking “het zijn toch uw mediaboxen, wordt er opgehangen”.

Mijn abonnement is iets veranderd op enig moment, ik dacht november of daar omtrent, daardoor kreeg ik drie nieuwe mediaboxen toegestuurd, met de vorige was er niets aan de hand, deden het prima. De mediaboxen op dezelfde manier ( bedraad) aangesloten en daarna dus de problemen. Het is overduidelijk dat het aan de nieuwe mediaboxen ligt, dat KPN dan niet wil kijken of er een monteur langs  komt  vind ik uiterst klantonvriendelijk, want het probleem ligt dus duidelijk niet bij mijn huis installatie omdat deze het met de oude kastjes prima heeft gedaan.

 

ik hoor graag van je

 

groet

 

Bert Punter

 

@Bertus54

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Is het geluid via de HDMI en via de tv?

Heb je een goede HDMI kabel en zit deze er goed in?

Joop,  v12 experiabox inmiddels, dev10 zou het probleem zijn, dus niet. De oude mediaboxen deden het prima, nadat ik 3 nieuwe heb gekregen ( verbeterd type volgens KPN) begonnen de problemen, 1 mediaboxen via Home cinema bedraad en de andere twee rechtstreeks op de tv, ook  bedraad. De HDMI kabels al twee keer vervangen voor duurdere soort, alles conform de specs van KPN. Niets helpt.

Reputatie 5
Badge +5

Hoe zijn de tv ontvangers verbonden mwt hwt modem?

Zit er een switch tussen de mediaboxen (7022?) en de modem? Of zijn de direct met een utp kabel aangesloten op de modem? 

Welje ontvangers had je hiervoor? 

Reputatie 1

Mijn vermoeden is dat hij hiervoor Interactieve TV had en nu TV+

Hoe zijn de tv ontvangers verbonden mwt hwt modem?

Zit er een switch tussen de mediaboxen (7022?) en de modem? Of zijn de direct met een utp kabel aangesloten op de modem? 

Welje ontvangers had je hiervoor? 

De media boxen zijn met kabel verbonden en er zit geen switch tussen, ik weet het type ontvanger van hiervoor niet meer, maar ik heb nu de nieuwste en die andere zijn het type hiervoor, met een schakelaartje achterop de mediaboxen.

Reputatie 7
Badge +20

@Bertus54

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Is het geluid via de HDMI en via de tv?

Heb je een goede HDMI kabel en zit deze er goed in?

Joop,  v12 experiabox inmiddels, dev10 zou het probleem zijn, dus niet. De oude mediaboxen deden het prima, nadat ik 3 nieuwe heb gekregen ( verbeterd type volgens KPN) begonnen de problemen, 1 mediaboxen via Home cinema bedraad en de andere twee rechtstreeks op de tv, ook  bedraad. De HDMI kabels al twee keer vervangen voor duurdere soort, alles conform de specs van KPN. Niets helpt.

 

Box12 (V12 bestaat niet) is de KPN modem router.

MAAR welke KPN tv ontvanger heb je?

En wat zit er precies allemaal tussen de KPN tv ontvanger en de Box12?

 

Zit er toevallig een DVS of zo tussen?

En / of een switch, zo ja welke?

 

“oude mediaboxen”? Via de Home video? (dat ging wel goed, maar met de nieuwe niet meer).

Als je de Sagemcom DIW7022, KPN tv+ box, hebt, dan kan je die het beste rechtstreeks met een goede HDMI kabel naar de tv aansluiten.

Geluid of via HDMI 2 van de tv naar de Home video of via de Toslink (Audio fiber) vanaf de DIW7022 (wel aanzetten)

Hoe zijn de tv ontvangers verbonden mwt hwt modem?

Zit er een switch tussen de mediaboxen (7022?) en de modem? Of zijn de direct met een utp kabel aangesloten op de modem? 

Welje ontvangers had je hiervoor? 

Nee geen switch

Wat jammer dat je dan deze ervaring hebt Bert en dat de diensten niet aan je verwachtingen voldoen. Persoonlijk ervaar ik dat zelf niet met meerdere ontvangers in huis en verschillende soorten opstellingen qua geluid. Ik ken jouw inrichting qua tv en geluid niet. Er staan op onze kennisbank artikelen die je wellicht kunnen helpen.

Mochten de problemen aanhouden dan is direct contact met de klantenservice voor een verdere analyse toch de optie die ik je wil adviseren. Ze zijn bereikbaar op 0800-0402.

Remco, ik gaf al aan dat ik diverse malen met de helpdesk gebeld heb en dat we niet verder komen dan box resetten experia box uitschakelen, experia box resetten enz enz enz. Nu kan ik wel weer bellen, maar dan krijg ik precies hetzelfde antwoord, van de eerste lijn  helpdesk medewerker, die niets anders doet dan een lijstje met vragen afwerken, doorverbinden met er deskundige medewerker is er helaas niet bij.

jullie service is sinds een paar jaar achteruit gehold, erg triest allemaal.

Reageer