Beantwoord

Kan ik data delen uit mijn buitenlandbundel?

  • 9 December 2023
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

een kpn bundel voor buiten de eu van 10 GB is voldoende voor 30 dagen. dit was voor mijn verblijf in de vs van 14 dagen ruim voldoende

ik vroeg mij af waarom ik deze bundel niet kan delen met de iphone van mijn echtgenote.

de bundel die ik in nederland van u heb deel ik immers wel met haar?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 December 2023, 18:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @k.plantenga 

Welkom op het Forum van KPN.

 

Buiten de EU kun je geen mb’s met elkaar delen, dat kan alleen binnen de EU.
Jullie waren voor een verblijf in de VS, en dat valt uiteraard buiten de EU, waardoor je dus geen mb’s met elkaar kon delen.
 

Kan ik in het buitenland ook MB's delen? (bron. KPN)

Ja, in heel de EU kun je MB's delen. Zoveel als je wilt, zolang je zelf maar minimaal 50 MB overhoudt. 

Heb je een Unlimited abonnement? Dan kan je geen MB's ontvangen. Met het Unlimited abonnement kan je wel 50GB delen in de EU met KPN abonnementen op hetzelfde adres.

 

Dus die 10 GB databundel voor de VS kun je dus niet delen met familieleden!
Elk lid van de familie, dient dus voor zijn eigen KPN 06-nummer een VS databundel aan te schaffen.

Daarnaast geldt er ook nog een aparte regel voor de aangeschafte databundels voor buiten de EU:
 

Kan ik ook MB's delen uit een buitenlandbundel? 

Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit een extra aangeschafte buitenlandbundel. Gedeelde MB's uit je normale databundel zijn wel in heel de EU te gebruiken. Ben je Unlimited abonnee? Dan heb je maandelijks 50GB om te delen met anderen, deze MB's zijn ook in de hele EU te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @k.plantenga ,

Het antwoord daarop is, dat de regels dat niet toestaan:  

 

Kan ik ook MB's delen uit een buitenlandbundel?

Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit een extra aangeschafte buitenlandbundel. Gedeelde MB's uit je normale databundel zijn wel in heel de EU te gebruiken.

Heb je een Unlimited abonnement? Dan heb je maandelijks 50 GB om te delen met anderen. Deze MB's zijn ook in de hele EU te gebruiken.

 

bron : 

 

 

Maar er is een oplossing voor als je samen in het buitenland bent:

 

Activeer op jouw telefoon een “Mobiele hotspot”. Dan kan jouw echtgenote daar via wifi mee verbinden. Dan kan ze toch meegenieten van jouw 10GB.

 

“Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit een extra aangeschafte buitenlandbundel. Gedeelde MB's uit je normale databundel zijn wel in heel de EU te gebruiken”

kunt u mij uitleggen waarom dit niet kan in de vs maar wel In europa!

Reputatie 7
Badge +28

@k.plantenga schrijft…...

Gedeelde MB's uit je normale databundel zijn wel in heel de EU te gebruiken”

kunt u mij uitleggen waarom dit niet kan in de vs maar wel In europa!

 

 

Dat staat in de voorwaarden van de normale databundel (Geldig in Nederland en de hele EU): 

  • 31 dagen geldig vanaf het moment dat je 'm bestelt
  • Geldig in Nederland en de hele EU
  • Ook te gebruiken om MB's te delen

bron : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm

 

En bij de voorwaarden van de buiten-EU-bundel staat : 

Kan ik ook MB's delen uit een buitenlandbundel?

Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit een extra aangeschafte buitenlandbundel. Gedeelde MB's uit je normale databundel zijn wel in heel de EU te gebruiken. Ben je Unlimited abonnee? Dan heb je maandelijks 50GB om te delen met anderen, deze MB's zijn ook in de hele EU te gebruiken

bron :https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

 

Reageer