Beantwoord

Korting vervalt bij wijzigen snelheid door miscommunicatie

  • 19 January 2024
  • 2 reacties
  • 64 keer bekeken

Sinds gister heb ik werkend internet via de glasvezel van KPN. In principe is dit allemaal vrij snel geregeld, aangezien er al een kabel lag.
 

ik heb een abonnement met 6 maanden voor 35 euro, daarna regulier tarief. Ik heb dit afgesloten via de telefoon. Echter heeft de medewerker niet gevraagd welke snelheid ik wilde. Toen de samenvatting binnenkwam, zag ik staan dat er 100 mbit in het pakket zat. Omdat het de eerste maanden ongeacht de snelheid 35 euro was, heb ik direct teruggebeld. Ik heb van de man die ik toen aan de lijn had gehoord dat hij of de bestelling opnieuw erin kon zetten (maar dat zou wat tijd in beslag nemen), of ik kon het zodra het actief was zelf aanpassen in de app. Nu wil ik het zelf aanpassen in de app, maar nu komen er opeens kosten bij per maand. Hoewel de medewerker mij wel gelijk gaf dat dit erg vreemd is, gaven ze aan niks te kunnen doen. In het kort heeft de foutieve informatie van de medewerker van KPN mij dus flink wat snelheid gekost. Kunnen jullie nog iets voor mij beteken in deze miscommunicatie?

groet

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 20 January 2024, 14:07

Bekijk origineel

2 reacties

Je hebt een contract afgesproken voor een X aantal maanden tegen bepaalde condities, bijvoorbeeld een korting.

Ga je binnen die tijd een aanpassing doen, vervallen de gemaakte specials zoals korting, alleen de contractdatum blijft gehandhaafd, is ook mijn persoonlijke ervaring @Galflip 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Galflip 

Welkom op het forum van KPN, en uiteraard welkom bij KPN als nieuwe klant!

Wat @Nomen Nominandum al schreef dat klopt, als je zelf een aanpassing doet tijdens de kortingsperiode, dan komt de korting te vervallen en betaal je dus het reguliere tarief.

Maar omdat jij nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit (gezien vanaf de dag dat je internetverbinding van start ging), kun je nog afzien van je huidige aanbod, en dit dus nog wijzigen in een pakket met dezelfde korting, maar dan met het internet abonnement 1 Gbit/s.
Deze wettelijk bedenktijd is er niet voor niets, en dient KPN zich ook aan te houden.

Bel vandaag (zaterdag) of maandag met de klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 (via KPN Mobiel kun je ook 1200 bellen).

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraag waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen en je wordt direct doorverbonden met de afdeling opzeggingen, contractbeheer en verlengingen.

Deze afdeling is bereikbaar:

  • Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten

Geef daar aan, dat je gebruik wenst te maken van je wettelijk bedenktijd (herroepingsrecht), en graag gebruik wenst te maken van een nieuw contract met daarbij de gewenste korting, en een hogere internetsnelheid.
En je dus wilt af zien van je huidige aanbod!
Als je kiest voor een twee jarig contract (moet je uiteraard wel willen) krijg je vaak ook meer korting, dit geef ik je mee al tip.

Laat even weten hoe dit is afgelopen.
 

Reageer