Beantwoord

Wat voor cadeau/korting hebben jullie voor trouwe klanten?

  • 1 December 2023
  • 26 reacties
  • 697 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik zie dat jullie weer een cadeau weggeven voor mensen die nog geen klant zijn bij jullie, maar hoe zit het met de trouwe klanten die al jaren bij jullie klant zijn? Korting heb ik nooit mogen ontvangen waar daar deden jullie niks mee 

icon

Beste antwoord door Roy74 3 December 2023, 16:34

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Welkom op het Forum van KPN @Carvanderlaan 

De welkomstcadeaus zoals een iPad, Coolbleu Cadeaubon of een televisie, zijn alleen beschikbaar voor nieuwe klanten, en dus niet voor bestaande klanten zoals wij.

Wel kun je een mooie korting bedingen, door zelf actief te bellen met de telefonische klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402.
KPN belt jouw daar niet zelf over.
Kortingen kunnen niet geregeld worden via het forum van KPN!

Spreek dan nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgend woord in:
Opzeggen en je wordt doorverbonden met de afdeling opzeggingen, contractbeheer en verlengingen.
Met deze afdeling zou je weer een leuke korting kunnen afspreken, maar die wel iets lager ligt dan bijvoorbeeld de kortingen voor nieuwe klanten op de website.

Deze afdeling is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op de zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten).

Zelf heb ik kort geleden (tijdens Black Friday) ook weer een leuke verleng korting gekregen als bestaande klant, door zelf actief te bellen met bovenstaande afdeling.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Carvanderlaan, welkom! Wat Michel zegt, klopt. Via het forum kan je geen korting krijgen. De welkomstkortingen die wij bieden, zijn voor nieuwe klanten. Ook andere providers bieden vaak zo'n korting om nieuwe klanten te verwelkomen. Als je al klant bij KPN bent, dan hebben we KPN Voor Jou, waar je bijvoorbeeld kaartjes kunt winnen voor het Rijksmuseum of voor een Eredivisie wedstrijd. Ook kan je, als je meerdere diensten afneemt, gebruik maken van Combivoordelen, waaronder: 5 euro entertainmentkorting, tot 7,50 euro korting op je mobiele abonnement en gratis Pluspakket. 

Beste @Carvanderlaan, welkom! Wat Michel zegt, klopt. Via het forum kan je geen korting krijgen. De welkomstkortingen die wij bieden, zijn voor nieuwe klanten. Ook andere providers bieden vaak zo'n korting om nieuwe klanten te verwelkomen. Als je al klant bij KPN bent, dan hebben we KPN Voor Jou, waar je bijvoorbeeld kaartjes kunt winnen voor het Rijksmuseum of voor een Eredivisie wedstrijd. Ook kan je, als je meerdere diensten afneemt, gebruik maken van Combivoordelen, waaronder: 5 euro entertainmentkorting, tot 7,50 euro korting op je mobiele abonnement en gratis Pluspakket. 

Waarmee je dus zegt dat als je als een klein kind gaat jengelen bij de afd. opzeggingen, je wel een leuke korting kan krijgen. Wordt het niet de hoogste tijd dat KPN (e.a. providers) eens stopt met dit kinderachtige gedoe en gewoon actief via mail of KPN app klanten een aantrekkelijk verlengingsaanbod doen? 

Als KPN daarmee het voortouw neemt, volgt de rest vanzelf leert de ervaring.

Reputatie 7
Badge +7

Beste @Carvanderlaan, welkom! Wat Michel zegt, klopt. Via het forum kan je geen korting krijgen. De welkomstkortingen die wij bieden, zijn voor nieuwe klanten. Ook andere providers bieden vaak zo'n korting om nieuwe klanten te verwelkomen. Als je al klant bij KPN bent, dan hebben we KPN Voor Jou, waar je bijvoorbeeld kaartjes kunt winnen voor het Rijksmuseum of voor een Eredivisie wedstrijd. Ook kan je, als je meerdere diensten afneemt, gebruik maken van Combivoordelen, waaronder: 5 euro entertainmentkorting, tot 7,50 euro korting op je mobiele abonnement en gratis Pluspakket. 

Waarmee je dus zegt dat als je als een klein kind gaat jengelen bij de afd. opzeggingen, je wel een leuke korting kan krijgen. Wordt het niet de hoogste tijd dat KPN (e.a. providers) eens stopt met dit kinderachtige gedoe en gewoon actief via mail of KPN app klanten een aantrekkelijk verlengingsaanbod doen? 

Als KPN daarmee het voortouw neemt, volgt de rest vanzelf leert de ervaring.

Dat lees ik nergens in de reactie van haar. Ze geeft alleen aan dat dit forum geen kortingskanaal is.  Daarna geeft ze keurig aan wat er voor bestaande klanten wordt gedaan (de maand is een feest). Bovendien geeft ze aan dat nieuwe klanten een welkomskorting krijgen. De naam geeft het al aan: welkom en korting.

Daarna ben je natuurlijk nog steeds welkom alleen niet met korting maar nog steeds met een fijne dienst. Het is aan eenieder om te beoordelen of prijs en kwaliteit in balans is of dat een overstap de juiste keus is. Die keus kan zonder jengelen worden gemaakt.

Beste @Carvanderlaan, welkom! Wat Michel zegt, klopt. Via het forum kan je geen korting krijgen. De welkomstkortingen die wij bieden, zijn voor nieuwe klanten. Ook andere providers bieden vaak zo'n korting om nieuwe klanten te verwelkomen. Als je al klant bij KPN bent, dan hebben we KPN Voor Jou, waar je bijvoorbeeld kaartjes kunt winnen voor het Rijksmuseum of voor een Eredivisie wedstrijd. Ook kan je, als je meerdere diensten afneemt, gebruik maken van Combivoordelen, waaronder: 5 euro entertainmentkorting, tot 7,50 euro korting op je mobiele abonnement en gratis Pluspakket. 

Waarmee je dus zegt dat als je als een klein kind gaat jengelen bij de afd. opzeggingen, je wel een leuke korting kan krijgen. Wordt het niet de hoogste tijd dat KPN (e.a. providers) eens stopt met dit kinderachtige gedoe en gewoon actief via mail of KPN app klanten een aantrekkelijk verlengingsaanbod doen? 

Als KPN daarmee het voortouw neemt, volgt de rest vanzelf leert de ervaring.

Dat lees ik nergens in de reactie van haar. Ze geeft alleen aan dat dit forum geen kortingskanaal is.  Daarna geeft ze keurig aan wat er voor bestaande klanten wordt gedaan (de maand is een feest). Bovendien geeft ze aan dat nieuwe klanten een welkomskorting krijgen. De naam geeft het al aan: welkom en korting.

Daarna ben je natuurlijk nog steeds welkom alleen niet met korting maar nog steeds met een fijne dienst. Het is aan eenieder om te beoordelen of prijs en kwaliteit in balans is of dat een overstap de juiste keus is. Die keus kan zonder jengelen worden gemaakt.

Maar ze geeft niet aan dat een belletje naar de afd. opzeggingen NIET werkt. En het werkt, getuige meerdere reacties in diverse topics. Waarschijnlijk dan ook nog afhankelijk van de medewerker die je aan de telefoon krijgt. Kortom, ik vind dit niet zoals het moet werken. 

Zelf ben ik zeker niet iemand die alleen maar gaat dreigen met opzeggen om korting los te peuteren. Aan dergelijke spelletjes, zelfs als het in mijn voordeel werkt, doe ik nooit mee.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Carola49 / @Marcia_ / @Roy74 

Wat er telkens vergeten wordt te vermelden in o.a. de reacties van de moderatoren, is het feit dat je altijd zelf actief moet bellen met de afdeling opzeggingen, contractbeheer en verlengingen.
Blijkbaar mogen de KPN moderatoren dit niet actief promoten via het forum, wat ik trouwens dan raar en vreemd zou vinden, gezien je de bestaande klant er alleen maar mee kunt helpen.

De Combivoordelen is wat anders, dan een korting op het abonnement zelf.

Door zelf actief te bellen met bovenstaande afdeling, kun je in de meeste gevallen weer een mooie korting scoren bij het verlengen of vernieuwen van je KPN Thuis abonnement.
Ik kan dat ook 100% bevestigen dat dit ook gewoon prima werkt, aangezien ik weer voor een jaar een leuke korting heb kunnen bedingen, bij een 2-jarig contract.

Dit werkt trouwens ook bij de andere providers zo.
Ook bij Odido en Ziggo moet jezelf actief bellen om weer een leuke korting te kunnen krijgen.

Dat KPN en de overige providers het zelf niet actief richting hun bestaande klanten doen, ligt in het feit dat dan iedereen gaat bellen voor een korting, en de bestaande abonnees eraan mee moeten betalen.
Wat op zich goede redenen zijn, laat dat duidelijk en helder zijn.

Al ben ik het wel met @Carola49 eens, dat er ook voor de Thuis producten een verlenging aanbod zou moeten komen, zoals dat momenteel ook geldt voor de mobiele abonnementen.
Waarbij er geen onderscheid meer wordt gemaakt, tussen de mobiele abonnementen en de thuis producten.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat KPN en de overige providers het zelf niet actief richting hun bestaande klanten doen, ligt in het feit dat dan iedereen gaat bellen voor een korting, en de bestaande abonnees eraan mee moeten betalen.
Wat op zich goede redenen zijn, laat dat duidelijk en helder zijn.

Dit lijkt mij inderdaad voldoende uitleg waarom wij het niet actief aanbieden. 

Al ben ik het wel met @Carola49 eens, dat er ook voor de Thuis producten een verlenging aanbod zou moeten komen, zoals dat momenteel ook geldt voor de mobiele abonnementen.
Waarbij er geen onderscheid meer wordt gemaakt, tussen de mobiele abonnementen en de thuis producten.

Dat is dus precies waar ik voor pleit en KPN zou daarmee het voortouw kunnen nemen, rest volgt 100% zeker vanzelf. Blijkbaar (of schijnbaar) wordt dat niet door @Marcia_ begrepen / opgepikt.

 

Reputatie 7
Badge +7

Beste @Carvanderlaan, welkom! Wat Michel zegt, klopt. Via het forum kan je geen korting krijgen. De welkomstkortingen die wij bieden, zijn voor nieuwe klanten. Ook andere providers bieden vaak zo'n korting om nieuwe klanten te verwelkomen. Als je al klant bij KPN bent, dan hebben we KPN Voor Jou, waar je bijvoorbeeld kaartjes kunt winnen voor het Rijksmuseum of voor een Eredivisie wedstrijd. Ook kan je, als je meerdere diensten afneemt, gebruik maken van Combivoordelen, waaronder: 5 euro entertainmentkorting, tot 7,50 euro korting op je mobiele abonnement en gratis Pluspakket. 

Waarmee je dus zegt dat als je als een klein kind gaat jengelen bij de afd. opzeggingen, je wel een leuke korting kan krijgen. Wordt het niet de hoogste tijd dat KPN (e.a. providers) eens stopt met dit kinderachtige gedoe en gewoon actief via mail of KPN app klanten een aantrekkelijk verlengingsaanbod doen? 

Als KPN daarmee het voortouw neemt, volgt de rest vanzelf leert de ervaring.

Dat lees ik nergens in de reactie van haar. Ze geeft alleen aan dat dit forum geen kortingskanaal is.  Daarna geeft ze keurig aan wat er voor bestaande klanten wordt gedaan (de maand is een feest). Bovendien geeft ze aan dat nieuwe klanten een welkomskorting krijgen. De naam geeft het al aan: welkom en korting.

Daarna ben je natuurlijk nog steeds welkom alleen niet met korting maar nog steeds met een fijne dienst. Het is aan eenieder om te beoordelen of prijs en kwaliteit in balans is of dat een overstap de juiste keus is. Die keus kan zonder jengelen worden gemaakt.

Maar ze geeft niet aan dat een belletje naar de afd. opzeggingen NIET werkt. En het werkt, getuige meerdere reacties in diverse topics. Waarschijnlijk dan ook nog afhankelijk van de medewerker die je aan de telefoon krijgt. Kortom, ik vind dit niet zoals het moet werken. 

Zelf ben ik zeker niet iemand die alleen maar gaat dreigen met opzeggen om korting los te peuteren. Aan dergelijke spelletjes, zelfs als het in mijn voordeel werkt, doe ik nooit mee.

 

Natuurlijk gaat ze dat niet actief promoten. Ze hoeft toch niet expliciet te bevestigen wat de opties zijn om eventueel een korting te ontvangen. Daar is dit forum ook niet voor en dat geeft ze aan.

Ik vind het altijd jammer dat dagen zoals Black Friday altijd leiden tot discussies over kortingen. Ik denk zelf dat er genoeg providers zijn die in de grote lijn dezelfde prijzen hanteren . Als de markt goed werkt worden die prijzen door diezelfde markt neergezet. Te duur is klantverlies. Aan de andere kant is er het kwaliteitsaspect van een dienst en kwaliteit kost geld. Daar hebben de prijsverschillen mee te maken.

Ik schat in dat het langer dan 1 jaar duurt voordat een klant pas rendabel is voor een provider. Met korting blijven aanbieden van een dienst zal ten koste gaan van de kwaliteit.

Ik werk veel vanuit huis en hecht veel waarde aan kwaliteit. Ik kijk daarmee niet alleen naar prijs. Wil je ieder jaar korting dan is overstappen de route en dan krijg je na een jaar dezelfde discussie. En je hoopt maar dat je dezelfde kwaliteit krijgt.

Dat vragen om korting soms lukt is denk ik zeker waar. Vragen mag altijd. Ik betaal de prijs die een dienst kost en als ik denk dat de kwaliteit niet meer klopt met de geboden kwaliteit kijk ik elders. Doe ik met alle diensten en producten die ik aanschaf.

KPN wint het nog altijd bij mij.

 

Reputatie 7
Badge +9

Al ben ik het wel met @Carola49 eens, dat er ook voor de Thuis producten een verlenging aanbod zou moeten komen, zoals dat momenteel ook geldt voor de mobiele abonnementen.
Waarbij er geen onderscheid meer wordt gemaakt, tussen de mobiele abonnementen en de thuis producten.

Dat is dus precies waar ik voor pleit en KPN zou daarmee het voortouw kunnen nemen, rest volgt 100% zeker vanzelf. Blijkbaar (of schijnbaar) wordt dat niet door @Marcia_ begrepen / opgepikt.

 

Als ze iedereen actief korting moeten gaan geven, kunnen ze net zo goed het product standaard goedkoper maken. Maar KPN is er om geld te verdienen en niet om alles maar weg te geven.
Geen geld = geen nieuwe ontwikkelingen.

Reputatie 7
Badge +10

Al ben ik het wel met @Carola49 eens, dat er ook voor de Thuis producten een verlenging aanbod zou moeten komen, zoals dat momenteel ook geldt voor de mobiele abonnementen.
Waarbij er geen onderscheid meer wordt gemaakt, tussen de mobiele abonnementen en de thuis producten.

Dat is dus precies waar ik voor pleit en KPN zou daarmee het voortouw kunnen nemen, rest volgt 100% zeker vanzelf. Blijkbaar (of schijnbaar) wordt dat niet door @Marcia_ begrepen / opgepikt.

 

Als ze iedereen actief korting moeten gaan geven, kunnen ze net zo goed het product standaard goedkoper maken. Maar KPN is er om geld te verdienen en niet om alles maar weg te geven.
Geen geld = geen nieuwe ontwikkelingen.

Hoi @SaltyBart 

Wat jij nu schrijft, had Telfort voorheen als standaard norm.
Deze leverde diensten (vaste internet, televisie en vast bellen) voor een vaste lage prijs per maand, waarbij je vrijwel geen kortingen kreeg en al helemaal geen welkom cadeaus.
Iedereen betaalde hetzelfde vaste tarief, ook bij mobiel.

Dit concept werkte prima, want Telfort heeft jaren bestaan zonder verlies te maken.
En dan heb ik het over de periode dat ze nog volledig zelfstand opereerde als provider, al weet dit ook door gezet toen het onder de paraplu van KPN ging vallen.
Het is jammer dat KPN ervoor heeft gekozen om Telfort alsnog op te doeken, en alle Telfort klanten over te zetten naar KPN.

Maar wat ik hiermee wil zeggen, dat je ook prima een bedrijf financieel gezond kunt houden, door voor alle producten een vaste lage prijs te vragen, zonder allerlei kortingen of cadeaus.
En mooi actueel voorbeeld is de Hornback, die hanteert ook alleen maar vaste lage prijzen zonder daar ooit een korting over te geven, dit in tegenstelling van de Gamma en de Praxis, die dat wel doen.

KPN zou weer terug kunnen naar het voorbeeld van Telfort, waardoor je dit soort jaarlijkse discussies op het forum gaat voorkomen, simpelweg omdat iedereen dan het zelfde vaste lage tarief (los van de jaarlijkse inflatiecorrectie) betaald.
En met het geld waar KPN nu al die cadeaus voor nieuwe klanten aan betaald (Philips Televisies, Apple iPad, Philips Soundbar en Coolbleu cadeaubon) en de kortingen, zou je dan mooi kunnen gebruiken voor verder ontwikkeling van hun (nieuwe) diensten, het mobiele netwerk en glasvezelnetwerk. 

Daarnaast maakt KPN dan weer een duidelijk onderscheid van de andere providers, wat uiteindelijk ook weer nieuwe klanten gaat opleveren.
Dus een win - win situatie.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap wat je schrijft, ik vind het alleen erg vreemd dat je er vanuit gaat dat bedrijven altijd maar lage prijzen moeten hanteren of korting moeten geven. 
 

Uiteindelijk is dit aan KPN en niet aan jou of mij.

En als je het daar niet mee eens bent staat het je vrij om een andere provider te zoeken. 
 

persoonlijk betaal ik liever iets meer voor goede kwaliteit.

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap wat je schrijft, ik vind het alleen erg vreemd dat je er vanuit gaat dat bedrijven altijd maar lage prijzen moeten hanteren of korting moeten geven. 
 

Uiteindelijk is dit aan KPN en niet aan jou of mij.

En als je het daar niet mee eens bent staat het je vrij om een andere provider te zoeken. 
 

persoonlijk betaal ik liever iets meer voor goede kwaliteit.

 

Hoi @SaltyBart 

Ik ben méér dan een tevreden klant van KPN!!
Ik heb vast internet (1 Gbit/s glasvezel), vaste telefonie, KPN Service Plus en twee mobiele abonnementen, waar ik ook nog KPN Combivoordeel over krijg.
Voor televisie heb ik NLZiet via mijn Apple TV 4K.

Ik heb totaal geen behoefte om over te stappen naar een andere provider.
Daarnaast sta ik ook volledig achter je laatste zin: “persoonlijk betaal ik liever iets meer voor goede kwaliteit”.

Mijn vorige uitgebreide bericht was algemeen bedoelt, met een knipoog naar het oude Telfort, waar ik trouwens ook nog enkele jaren klant ben geweest.

Nee, voor mij is KPN de nummer één van alle providers!!

 

Reputatie 7
Badge +9

Met die combivoordeel heb je toch nog een beetje de gewenste korting 😄😉

Reputatie 7
Badge +8

Goede kwaliteit hoeft niet echt niet duur te zijn. Dat bewees Telfort, waar ik ook jarenlang een zeer tevreden klant ben geweest. Een internet- en mobiel abonnement zonder poespas, welkomstaanbiedingen, kortingen, maandelijkse ‘cadeautjes’ en allerlei flauwekul, maar wel voor elke klant, oud of nieuw, dezelfde scherpe prijs. Over de dienstverlening van Telfort kan ik weinig melden: de klantenservice had ik maar hoogst zelden nodig. Ik heb eigenlijk nooit problemen ervaren. Alles werkte zoals het moet werken. 

Al die kortingen, welkomstaanbiedingen, ‘gratis’ pakketten en cadeautjes zijn natuurlijk een mooi verkooppraatje richting de klant maar door de klanten wordt vergeten dat juist die kortingen, welkomstaanbiedingen en andere poespas en hocus-pocus allemaal in de abonnementskosten zijn verdisconteert. Daardoor zijn de prijzen hoger dan noodzakelijk, er is echt geen enkel bedrijf dat producten en diensten gratis aanbied. De prijzen zijn dus hoger dan noodzakelijk maar dat biedt juist de mogelijkheid kortingen en producten ‘gratis’ aan te bieden. Daarmee wordt ingespeeld op het sentiment van de klant.

Het strooien met kortingen, gratis apparatuur, voordelen en ‘Black Fridaydeals’ voor nieuwe klanten, is en blijft voer voor discussie. Omdat op dit forum voornamelijk bestaande klanten actief zijn vraag ik me af, wat nu precies het nut is en wat kpn tracht te bereiken de Black Fridaydeals voor nieuwe klanten op dit forum zo breed onder de aandacht te brengen.

Persoonlijk voel ik wel voor een soort van ‘basic’ abonnement: internet (en TV, al dan niet only). Een kosteloos ‘opnemen’pakket bij de afname van twee of meer tv-ontvangers klinkt leuk, maar wat heb je eraan als je nooit iets opneemt? Het gratis pluspakket bij het combineren van Thuis en Mobiel klinkt ook leuk, maar het basispakket bieden mij al meer dan genoeg pret en prut, aan nog meer pret, prut en prul van het pluspakket heb ik ook geen behoefte. 

Een kaartje voor het Rijks (vast en zeker mogelijk gemaakt vanwege de sponsoractiviteiten) tja… Als liefhebber van kunst en cultuur kan ik daar onbeperkt naar binnen. Een kaartje voor een voetbalwedstrijd (vast en zeker ook mede mogelijk gemaakt vanwege sponsoractiviteiten)? Nee, dank u.

Kortom: een no-nonsens abonnement a la Telfort, zonder opgedrongen nutteloze pakketten of maandelijks cadeautjes, maar voor een scherpe prijs zonder te bellen voor een verlengingsaanbod, daar zou ik blij van worden. En een iTV app voor de Apple TV.

 

Reputatie 7
Badge +10

Goede kwaliteit hoeft niet echt niet duur te zijn. Dat bewees Telfort, waar ik ook jarenlang een zeer tevreden klant ben geweest. Een internet- en mobiel abonnement zonder poespas, welkomstaanbiedingen, kortingen, maandelijkse ‘cadeautjes’ en allerlei flauwekul, maar wel voor elke klant, oud of nieuw, dezelfde scherpe prijs. Over de dienstverlening van Telfort kan ik weinig melden: de klantenservice had ik maar hoogst zelden nodig. Ik heb eigenlijk nooit problemen ervaren. Alles werkte zoals het moet werken. 

Al die kortingen, welkomstaanbiedingen, ‘gratis’ pakketten en cadeautjes zijn natuurlijk een mooi verkooppraatje richting de klant maar door de klanten wordt vergeten dat juist die kortingen, welkomstaanbiedingen en andere poespas en hocus-pocus allemaal in de abonnementskosten zijn verdisconteert. Daardoor zijn de prijzen hoger dan noodzakelijk, er is echt geen enkel bedrijf dat producten en diensten gratis aanbied. De prijzen zijn dus hoger dan noodzakelijk maar dat biedt juist de mogelijkheid kortingen en producten ‘gratis’ aan te bieden. Daarmee wordt ingespeeld op het sentiment van de klant.

Het strooien met kortingen, gratis apparatuur, voordelen en ‘Black Fridaydeals’ voor nieuwe klanten, is en blijft voer voor discussie. Omdat op dit forum voornamelijk bestaande klanten actief zijn vraag ik me af, wat nu precies het nut is en wat kpn tracht te bereiken de Black Fridaydeals voor nieuwe klanten op dit forum zo breed onder de aandacht te brengen.

Persoonlijk voel ik wel voor een soort van ‘basic’ abonnement: internet (en TV, al dan niet only). Een kosteloos ‘opnemen’pakket bij de afname van twee of meer tv-ontvangers klinkt leuk, maar wat heb je eraan als je nooit iets opneemt? Het gratis pluspakket bij het combineren van Thuis en Mobiel klinkt ook leuk, maar het basispakket bieden mij al meer dan genoeg pret en prut, aan nog meer pret, prut en prul van het pluspakket heb ik ook geen behoefte. 

Een kaartje voor het Rijks (vast en zeker mogelijk gemaakt vanwege de sponsoractiviteiten) tja… Als liefhebber van kunst en cultuur kan ik daar onbeperkt naar binnen. Een kaartje voor een voetbalwedstrijd (vast en zeker ook mede mogelijk gemaakt vanwege sponsoractiviteiten)? Nee, dank u.

Kortom: een no-nonsens abonnement a la Telfort, zonder opgedrongen nutteloze pakketten of maandelijks cadeautjes, maar voor een scherpe prijs zonder te bellen voor een verlengingsaanbod, daar zou ik blij van worden. En een iTV app voor de Apple TV.

 

 

Hoi @Berteman 

Je haalt letterlijk mijn woorden uit de mond, wat een zeer goede aanvulling op mijn eerdere bericht met Telfort als voorbeeld.

Ik ben net zoals jouw ook jaren klant geweest bij Telfort, en had daar weinig tot geen problemen, hoogstens dat er een keer een TV-ontvanger vervangen moest worden, wat ook keurig werd opgelost door de klantenservice.

Ik zou het daarom ook totaal niet erg vinden, als KPN als mijn provider in de voetsporen van het voormalige Telfort zou gaan stappen.
Dus gewoon voor zowel de nieuwe-  als bestaande klanten één vaste lage prijs, en weg met al die welkoms cadeaus en kortingen, die voor een belangrijk deel in de abonnementskosten zit verweven van bestaande klanten zoals wij hier op het forum.

Want als de kosten voor het betalen van de welkoms cadeaus, kortingen en het bedrijf Sidekix (die namens KPN de cadeaus verstuurd) er niet meer zouden zijn, kun je de abonnementskosten omlaag brengen naar een vast laag bedrag per maand, zoals ten tijde van Telfort.
Er is namelijk niets gratis in het leven, dus ook niet de welkoms cadeau van KPN voor nieuwe klanten, behalve de zon die iedere dag weer gratis en voor niets gaat schijnen (mits het niet bewolkt is).
Ook kan dit geld dan gebruikt worden voor vernieuwingen in diensten en producten van KPN, het mobiele netwerk (4G en 5G) en een goed en stabiel glasvezelnetwerk.

KPN Combivoordeel en KPN voor Jou! hoeft van mij niet weg, want dat is een soort van beloning dat je alles wilt afnemen bij KPN, maar ook als een soort van dank richting de bestaande klant.

Ik weet vrijwel zeker, als KPN weer dezelfde weg zou gaan volgen als het Telfort, dat je echt wel veel nieuwe klanten erbij kunt krijgen (omdat je er als KPN echt positief bovenuit springt qua vaste lage prijzen), omdat deze vaste prijzen lager zullen gaan liggen dan nu bij Odido en Ziggo die vrijwel zeker door zullen gaan met kortingen strooien.

KPN is groot en financieel gezond Nederlands bedrijf, dus die zal echt niet gauw gaan omvallen, maar gewoon op huidige niveau blijven zoals nu, en zelfs verder gaan doorgroeien qua klantenaantallen (zowel voor Thuis als voor Mobiel).

Maar de kans dat ze dit voorbeeld gaan doorvoeren op het KPN hoofdkantoor in Rotterdam, acht ik eerlijk gezegd zeer klein tot nihil.
Maar het is wel goed en leuk om daarover van gedachten met elkaar te wisselen.

 

 

Badge +19

@Berteman @Michel.uit.Arnhem  Maar dan kan je toch naar Youfone!! Die heeft wat jullie willen denk ik.

Reputatie 7
Badge +8

Wat mij betreft mogen de bestaande dure abonnementen met kortingen, ‘gratis’ apparatuur, combivoordelen en maandelijkse cadeautjes best blijven, maar náást deze abonnementen,  een echt ‘basic’ abonnement aanbieden voor een scherpe en concurrerende prijs @Michel.uit.Arnhem, zonder het maandelijkse KPN-voor-jou gebeuren.

Twee of meer TV-ontvangers in het abonnement? Geen gratis opnemen maar € 3.50 korting. Thuis en Mobiel combineren? Geen gratis pluspakket maar € 5.50 korting. 

Ik las dat jij KPN Service Plus hebt. Ondervindt je problemen met je Fritz! of apparatuur? 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Berteman @Michel.uit.Arnhem  Maar dan kan je toch naar Youfone!! Die heeft wat jullie willen denk ik.

 

Hoi @Joep1965 

Zoals je in één mijn vorige bericht hebt kunnen lezen, ben ik een zeer tevreden klant van KPN, en heb totaal niet de behoefde om überhaupt over te stappen naar een andere provider.
KPN komt uit meerder testen als beste uit de test, en ik ervaar vanaf dag één geen enkel probleem of storing op de afgenomen diensten.
Daarnaast ben ik inmiddels ook een vast forum lid, om ook andere klanten van KPN te kunnen helpen bij hun vraag of probleem.

Overstappen naar Youfone zal bij mijn nooit gaan gebeuren, ook al vallen ze binnenkort onder de paraplu van KPN.
Is niet mijn provider!

Reputatie 7
Badge +10

Wat mij betreft mogen de bestaande dure abonnementen met kortingen, ‘gratis’ apparatuur, combivoordelen en maandelijkse cadeautjes best blijven, maar náást deze abonnementen,  een echt ‘basic’ abonnement aanbieden voor een scherpe en concurrerende prijs @Michel.uit.Arnhem, zonder het maandelijkse KPN-voor-jou gebeuren.

Twee of meer TV-ontvangers in het abonnement? Geen gratis opnemen maar € 3.50 korting. Thuis en Mobiel combineren? Geen gratis pluspakket maar € 5.50 korting. 

Ik las dat jij KPN Service Plus hebt. Ondervindt je problemen met je Fritz! of apparatuur? 

 

Hoi @Berteman 

Wat je nu al idee naar voren brengt, is ook een goed idee.
Daarmee kan een nieuwe of bestaande klant zelf kiezen wat hij of zij wilt.
Een Basic abonnement met daarin alleen internet (100 of 200 Mbit/s) en televisie (basis zenderpakket) en als losse optie een vaste telefoonlijn, voor een vaste lage prijs in de markt.
En wil je een uitgebreider pakket, dan kies je voor één van de bestaande opties.

KPN Combivoordeel zou je dan alleen kunnen laten gelden voor de uitgebreidere pakketten.

Ik ervaar geen problemen met mijn AVM apparaten (Fritz!Box 5590 Fiber, Fritz! Repeater 6000 en Fritz!Fon C6) of Apple producten (iMac All-in-one, Apple TV 4K, Apple Watch Ultra en iPhone 14 Pro Max).

De KPN Service Plus heeft gewoon veel meer kennis op technische gebied (waaronder ook de AVM en Apple producten) dan de normale klantenservice, wat ook bevestigd is door een Service Plus medewerker.
Daarnaast nemen ze ruim te tijd voor je, zijn ze langer open ook op de zondag en feestdagen (elke dag van 8:00 tot 22:00 uur), en wordt je uitstekend geholpen met je vragen, problemen of storingen op vele terreinen.
In het team van KPN Service Plus zitten ook oud-medewerkers van XS4All, die nu voor KPN Service Plus werkzaam zijn.

Nee, die 5,- euro extra per maand, is het méér dan waard!
En met mij zijn er nog veel meer KPN klanten die KPN Service Plus in hun pakket hebben, voor dezelfde redenen als ik zelf.

Reputatie 7
Badge +8

Zoals gezegd @Michel.uit.Arnhem, tot twee jaar terug had ik nog een oud Telfort internetabonnement en dat voldeed prima. Dat is een kpn abonnement geworden omdat ik dat toen met TV uitbreidde. 

Voorheen keek ik televisie via de satelliet. De schotel hing aan de muur van de garage van de buren. De nieuwe buren houden meer van bomen en bijen, peren en pieren en hebben daarom de garage afgebroken. Er was geen plek meer voor een schotel. TV via kpn was destijds het meest voor de hand liggend, maar inmiddels denk ik ook aan NLZiet: lekker makkelijk via de Apple TV. En NLZiet heeft tegenwoordig genoeg te bieden. 

Niet om de apparatuur van kpn af te kraken, maar TV in combinatie met de Box 12, werkte matig, in de zin van regelmatig haperingen en foutcodes. Daarover af en toe contact met de Klantenservice maar met veel meer dan de boel resetten, switches en kabels vervangen en hopen op software updates, kwam het niet. 

Maar enfin, twee maanden terug heb ik een Fritz!Box gekocht en sindsdien werkt ook de TV zonder problemen en de Fritz! is super stabiel: geen enkele spontane of geforceerde herstart. Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik niet eerder een Fritz heb gekocht.  De rest van de apparatuur (MacBook Pro, iPad, iPhone, 3 Apple TV’s, SmartHome devices en een Windkracht 1.0 floptap die ik voor het werk moet gebruiken) werkt allemaal zonder problemen.

Ik ben zeker geen nerd, maar in de tijd van Telfort en nu kpn heb ik (afgezien van het TV gebeuren) nooit problemen gehad, die niet zelf op te lossen waren. Uiteraard staat het een ieder vrij, zich te abonneren op Service Plus, maar ik ben van mening dat goede service vanzelfsprekend is, behalve misschien bij het toekomstige kpn basic abonnement. 😉

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Berteman 

Ik ben net zoals jouw zeer te spreken over NLZiet, de beeldkwaliteit ligt nagenoeg gelijk gaan die van KPN TV+, maar dat kan natuurlijk ook komen door de goede kwaliteit van de Apple TV 4K mediaspeler in combinatie met de goed onderhouden app van NLZiet.

Ik blijf het wel erg jammer vinden, dat KPN nog steeds niet de KPN TV app voor Apple TV heeft uitgerold, aangezien je dan veel meer zenders kunt ontvangen in vergelijking met NLZiet.
Hopelijk komt KPN daar snel mee, ook omdat er meer KPN klanten zijn die gebruik (willen) maken van Apple TV (4K) en deze KPN TV app er ook op willen zetten.
Zodra deze beschikbaar komt, switch ik weer terug naar KPN, omdat ik mede dankzij KPN Combivoordeel dan ook het Plus pakket er weer gratis bij krijg.

Inmiddels heb ik KPN Service Plus weer uit mijn abonnement gehaald, omdat ik het toch ergens zonde vindt van die 5,- euro extra per maand, ondanks dat het wel meer dan waard is.
Ik weet zelf ontzettend veel op dit terrein (heb bij enkele providers mogen werken), dus bel ze alleen als het echt nodig is en dat is niet zo heel vaak.

Daarnaast ben ik het volledig met je eens, dat goede service vanuit de klantenservice vanzelfsprekend zou moeten zijn, al heb ik ook goede ervaringen met de andere afdelingen van de telefonische klantenservice.

Je kan beter elke contractperiode overstappen. Ook telefonisch krijg ik geen korting als trouwe klant. Heb zowel een thuis als mobiel abonnement. Wat een waardeloos bedrijf. Ontiegelijk veel spijt dat ik mobiel onlangs wél bij KPN heb verlengd en daar dus nog anderhalf jaar aan vast zit.

 

Ga nu overstappen naar Ziggo/Vodafone en volgend jaar rond deze tijd koop ik mijn KPN mobiel af en ga ook daarmee naar Ziggo/Vodafone.

Reputatie 7
Badge +10

Je kan beter elke contractperiode overstappen. Ook telefonisch krijg ik geen korting als trouwe klant. Heb zowel een thuis als mobiel abonnement. Wat een waardeloos bedrijf. Ontiegelijk veel spijt dat ik mobiel onlangs wél bij KPN heb verlengd en daar dus nog anderhalf jaar aan vast zit.

 

Ga nu overstappen naar Ziggo/Vodafone en volgend jaar rond deze tijd koop ik mijn KPN mobiel af en ga ook daarmee naar Ziggo/Vodafone.

 

Hoi @rossi1988 

Dat is uiteraard je goed recht om over te stappen naar Ziggo.
Daarnaast is er nog een groep Nederlanders die dat jaarlijks doen, nadat ze weer contract vrij zijn.

Maar ik kan je al wel zeggen, dat je bij Ziggo na het jaarcontract ook niet zo gauw een nieuwe verleng korting zal gaan krijgen, ze geven je daar eerder een één of twee streamingdiensten voor een paar maanden of een jaar cadeau als je verlengd, als ik de berichten op het forum van Ziggo mag geloven.
Dan is Ziggo over een jaar ook een waardeloos bedrijf in jouw ogen.

Maar goed, het komend jaar hoef jij je daar nog geen zorgen om te maken.
En over een jaar zou je ook weer kunnen overstappen naar KPN, want dan wordt je weer gezien als nieuwe klant, en kun je weer gebruik maken van de kortingen van Black Friday.

Zelf heb ik wel weer een mooi verleng korting gekregen bij KPN, via de afdeling opzeggen, contractbeheer en verlengen.

Dus je zou het nog eens kunnen proberen door te bellen met 0800-0402 , en nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in te spreken: Opzeggen
Als je dan aangeeft, dat je anders gaat overstappen naar Ziggo, dan komen ze zeker wel met een leuke aanbod voor je, aangezien KPN je uiteraard niet kwijt wilt raken als klant.

Deze afdeling is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur, en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur.

Badge +19

Je kan beter elke contractperiode overstappen. Ook telefonisch krijg ik geen korting als trouwe klant. Heb zowel een thuis als mobiel abonnement. Wat een waardeloos bedrijf. Ontiegelijk veel spijt dat ik mobiel onlangs wél bij KPN heb verlengd en daar dus nog anderhalf jaar aan vast zit.

 

Ga nu overstappen naar Ziggo/Vodafone en volgend jaar rond deze tijd koop ik mijn KPN mobiel af en ga ook daarmee naar Ziggo/Vodafone.

Je bent toch niet getrouwd met kpn? Als het allemaal niet bevalt stap je toch gewoon over!

Reageer