Beantwoord

Bundel buiten Europa werkt niet in Albaniƫ

  • 28 April 2024
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

Badge

Goedenavond,

Ik ben vandaag in Albanie aangekomen en wil gebruiken van mijn bundel buiten Europa die ik in Nederland al heb aangezet om extra kosten te voorkomen.( 19,99 17 april)

Mijn mobiele gegevens en Roaming is aan.

Ook staat in mijn kpn app dat ik een bundel voor buiten europa heb gekregen maar 0 gig verbruikt.

Hoe kan ik nu gebruik van mijn gekochte bundel? Nu benĀ ik afhankelijk van wifi, en ik ben hier metĀ ons gezin maar tot zondag 5 meiā€¦

Ā 

Ik heb express de bundel eerder aangevraagd om extra kosten door roaming te voorkomen.

Ā 

Met vriendelijke groet,

Ā 

Belinda

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 April 2024, 21:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BelindaBĀ ,

Je hebt dusĀ VOORDEEL DATA 2000 AANnaar 1266 gesmst. Daarna heb je bevestiging per sms gehad dat de bundel actief is.

Alleen deze doet het niet. Je bent hier al mee bezig geweest, maar nog steeds niks. Je hebt wel gewoon een netwerk? Alleen geen data?

Heb jeĀ de tips voor geen data in het buitenlandĀ doorlopen?Ā 

Badge

Ā 

Badge

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Wat te doen bij geen mobiel bereik in het buitenland?

Geen bereik is natuurlijk niet fijn.Ā In Nederland is het zo dat je eigenlijk vrijwel altijd een netwerk hebt, in het buitenland wil dit nog wel eens anders zijn. Vaak simpelweg omdat er minder masten zijn, bijvoorbeeld omdat het gebied heel uitgestrekt is.Ā Je kan dan proberen omĀ handmatigĀ een ander netwerk te kiezen:

Android:Ā "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken",Ā 

iPhone:Ā "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider

Ā 

Geen internet in het buitenland?

Heb je wel bereik, maar geen internet in het buitenland. Ook dan kan het helpen om handmatig een andere provider te selecteren. Niet alle providers hebben een even sterk netwerk. Werkt dat niet?

  • Test of het zonder 4G/5G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G/5G)
    • Android:Ā "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerk modus"
    • iPhone:Ā "Instellingen" - "Mobiel netwerk" - "Opties mobiele dataā€Ā 
  • Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl of internet
    • Android:Ā "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Namen toegangspunten"
    • iPhone:Ā "Instellingen" - "Mobiel netwerk" - "Mobieledatanetwerkā€Ā 
  • Test jouw simkaart in een ander toestel. Werkt het dan wel. Loop danĀ de instellingen met behulp van de toestelhulpĀ op het toestel nog eens na.
Badge

Zoals te zien is op de fotos heb ik viaĀ  mijn kpnapp en via sms een bevestiging ontvangen van mijn aanvraag. Ik heb de bundel via de keuze knop aangevraagd op de website na invoeren van landkeuze; Albanie. Gekozen voor Databundel 19,99.

(Er waren ook nogĀ 2 andere keuzemogelijken met 100mb en sms /bellen (9,99) of die van 39,99.)

Maar ik heb alleen internet nodig.

Ik zie mijn tegoed dus wel staan maar er gebeurd niets.

Ondanks inschakelen van mobieke gegevens en roaming aanzetten.

Ik heb alleen wifi contactmogelijkheid.

Misschien ook te zien bovenin in deĀ 1e afbeelding van sms bevestiging van aanvraag bundel.

Ā 

Ā 

Badge

Het is gelukt!šŸ‘šŸ¼Ā 

Via de 1e optie (Ā uitlegĀ  android : instellingen mobiele netwerken zoeken heb de telefoon lunnen koppelen door de keuze aan te klikken; meest geschikte operator.

Ik verwacht dus dat idd de masten misschien niet voldoende contact maken..al zitten we momenteel in Tirana stad.

Maar het is nu opgelost dus ik ben nu blij!

Hartelijk dank!šŸ˜ƒ

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Helemaal mooi! šŸ‘šŸ½ En graag geholpen natuurlijkā€¦Ā 

Ā 

Reageer