Beantwoord

Geen provider in Turkije, Side?

  • 26 April 2024
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Reputatie 2

hoi allemaal,

Onze dochter vandaag vertrokken naar Side,Turkije.

Netjes een buiten E.U. bundel 10gb afgesloten voor haar, en ook zichtbaar in haar account.

Aangekomen op haar bestemming ondanks vele pogingen geen mobiel internet.

Bundel is al niet goedkoop, (had liever de helft,maar goed), maar als internet niet werkt helemaal bagger.

Wat we (ze) al geprobeerd heeft…

-staat niet op vliegtuigstand, heeft wel slechte wifi hotel.

-mobiele gegevens staat aan

-roaming staat aan.

-telefoon verschillende keren geherstart.

-mobiel internet uit-en weer aangezet.

-handmatig provider proberen te zoeken (geeft dan melding ‘fout bij zoeken naar netwerken’)

-staat op automatisch netwerkoperator.

Vreemd genoeg geeft hij bij status SIM-kaart bij netwerk geen provider aan.

status mobiel internet ‘verbinding verbroken’,

en bij servicestatus ‘buiten bedrijf.

Naar mijn idee pikt de telefoon geen provider op.

Als deze coclusie juist is, weet iemand of de kpn dekking bij Side, Turkije aan het strand beroerd is, of dat het vaker gebeurd dat dekking provider daar vaker tijdelijk wegvalt.

Bundel werkt goed want er is 194mb verbruikt.

jaren in Marmaris geweest met die telefoon en daar nooit geen problemen gehad.

Iemand die nog een tip heeft, en/of me hier iets meer over kan vertellen?

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door seeker112 30 April 2024, 14:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben een vorige zomer naar het Side Star Resort gegaan en had daar geen last van geen bereik. Over 4g kan ik niet mee praten want dat gebruik ik niet tijdens mijn buitenland vakantie maar bellen en sms'en ging wel prima buiten het resort.

Reputatie 2

krijgt nu steeds de melding sim2 niet toegestaan. toestel S22 bevat echter maar 1 nederlandse kpn sim

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @seeker112 en bedankt voor je bericht :)
Wat is op dit moment de stand van zaken, is er nog iets veranderd of ervaart je dochter nog steeds dezelfde problemen?

 

krijgt nu steeds de melding sim2 niet toegestaan. toestel S22 bevat echter maar 1 nederlandse kpn sim

 

Eerlijk gezegd kan ik deze melding ook niet direct plaatsen. Zou je dochten (puur om te testen) haar simkaart eens in ander toestel kunnen testen (indien mogelijk natuurlijk)? Daarmee zouden we wat zaken uit moeten kunnen sluiten!

Reputatie 2

dank voor reactie,

Eerste dag had ze geen 4G, 2e dag ging het enigszins en nu schijnt het wel goed te werken.

Dus denk dat het een plaatselijke storing in netwerk Turkije was.

Kan alleen de sim2 melding daarin niet plaatsen.

Maar goed, voor mij kan deze op slot.

Reputatie 7
Badge +12

dank voor reactie,

Eerste dag had ze geen 4G, 2e dag ging het enigszins en nu schijnt het wel goed te werken.

Dus denk dat het een plaatselijke storing in netwerk Turkije was.

Kan alleen de sim2 melding daarin niet plaatsen.

Maar goed, voor mij kan deze op slot.

Goed om te lezen @seeker112 en ook fijn dat je dit hier nog even hebt willen laten weten :)

Reageer