Beantwoord

Hoe kan ik een mobiel kopen met Belgisch ID als ik in Nederland ben?

  • 26 April 2024
  • 9 reacties
  • 117 keer bekeken

Badge

Beste

Ik zou even in Nederland verblijven tijdelijk maar mijn domicilie blijft wel in Belgie.
Ik vroeg mij af of ik terwijl een mobiel kan kopen via KPN met opzegbaar abbonement - op de site lukt alles wel maar dan staat er dat er controle zal zijn op basis van het feit dat ik een belgisch id en bankkaart gebruikt.
Nu vroeg ik mij dus af of het vereist is om een vast adres te hebben in Nederland als ze mijn id checken of dat het louter gaat om na te gaan of mijn id oké is (betrouwbaar is). Dit gezien ik dus het adres van mijn vriend gebruik. 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

icon

Beste antwoord door PeterG 28 April 2024, 00:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U moet sowieso een adres in Nederland opgeven. En u moet daar zelf aanwezig zijn als het toestel bezorgd word. Of u daar ook daadwerkelijk woont word niet gecontroleerd volgens mij.

En een mobiel aanschaffen met een maandelijks opzegbaar abonnement kan. Maar hij moet wel in 1 keer betaald worden.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jeremy Delafontaine ,

KPN heeft geen toegang tot de BRP (basis registratie persoonsgegevens), dus jouw adres kunnen ze nooit checken. 
 

Maar je moet wel jouw ID-bewijs kunnen overleggen. Mijn advies is om het abonnement af te sluiten in een KPN-winkel. Dan wordt daar alles geregeld. Bij dure telefoons of niet op voorraad in de winkel, wordt het toestel naar het door jou opgegeven Nederlandse adres gestuurd. 

In combinatie met een telefoon kan het maandelijks opzegbaar abonnement pas na 3 maanden opgezegd. 

En moet de telefoon in 1 x voldaan worden. 

Als niet Nederlander kan dit alleen in een kpn winkel, niet online. 

http://kpn.com/winkel

Telefoons boven € 650 zijn om veiligheid redenen niet op voorraad. Versturen kan alleen naar Nederlands adres. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jeremy Delafontaine,

Ik zie dat anderen je al uit hebben gelegd dat je een abonnement af kunt sluiten in een KPN winkel als je geen Nederlands legitimatiebewijs hebt, en ook dat het wel verplicht is om een Nederlands adres door te geven. Ik hoop dat je in tussentijd al bij een winkel geweest bent en dat het bestellen gelukt is!

Badge

Om even terug te komen op deze topic. Nu dus een bestelling geplaatst. Maar bij bezorging dus probleem tijdens id check waarbij ik dus nu een nieuwe bezorging moet plannen zonder veel redenen of zekerheid of dit dan morgen wel in orde komt....

Reputatie 7
Badge +28

@Jeremy Delafontaine 

Vandaar ook mijn advies om alles te regelen in een KPN-winkel. 

Hallo @Jeremy Delafontaine ,

KPN heeft geen toegang tot de BRP (basis registratie persoonsgegevens), dus jouw adres kunnen ze nooit checken. 
 

Maar je moet wel jouw ID-bewijs kunnen overleggen. Mijn advies is om het abonnement af te sluiten in een KPN-winkel. Dan wordt daar alles geregeld. Bij dure telefoons of niet op voorraad in de winkel, wordt het toestel naar het door jou opgegeven Nederlandse adres gestuurd. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Jeremy Delafontaine 

Ben je nu alsnog naar de KPN-winkel geweest om alles te regelen? 

Reputatie 7
Badge +24

Om even terug te komen op deze topic. Nu dus een bestelling geplaatst. Maar bij bezorging dus probleem tijdens id check ...

Welk probleem was er?

Badge

@Nick83 @Noordzee Geen idee. Ik heb een tweede naam maar had mijn tweede voorletter niet gezet bij mijn bestelling maar dit had de leverraar dan voor mij gedaan. Echter toen hij wilde een check uitvoeren op mijn identiteitskaart met zijn *machine*. Gaf hij aan dat het niet lukte en dat ik eens moest bellen naar KPN dit heb ik gedaan en ook in de winkel geweest. (dit is tamelijk ver voor mij daarom doe ik normaal dingen online)

Echter beide gaven aan dat er geen probleem was met mijn id kaart/gegevens…

Nu heb ik een nieuw bezorgmoment morgen zonder enige zekerheid of het de bezorger dan wel zal lukken...

Reageer