News

KPN Multisim Samsung Galaxy Watch

  • 28 June 2023
  • 44 reacties
  • 3165 keer bekeken
KPN Multisim Samsung Galaxy Watch
Reputatie 7
Badge +24

Per 28 juni is de Multisim voor de Samsung Galaxy Watch beschikbaar bij KPN. Multisim voor de Samsung Watch is op dezelfde manier te bestellen als de Apple Watch.

Wat is Multisim?

Multisim is een extra digitale simkaart (e-sim) die wordt gekoppeld aan een bestaand KPN Mobiel abonnement. Hiermee kun je op twee apparaten bellen, sms’en en data gebruiken via hetzelfde telefoonnummer. Multisim gebruikt de belminuten, sms’jes en data uit het bestaande abonnement. Je kunt dan met de Samsung Watch bijvoorbeeld overal muziek luisteren, sporten en bellen zonder een telefoon bij je te hebben.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Geschikte Samsung Watch modellen voor Multisim

Multisim is beschikbaar vanaf Samsung Watch 5. Deze is verkrijgbaar in 2 kleuren: Black Titanium (45 mm) en Gray Titanium (45 mm). Je activeert Multisim op de Samsung Watch die je zelf al hebt of koopt deze bij KPN. Multisim activeer je via de Wear app op de Samsung Watch of bestel je direct mee als je een Samsung Watch bestelt.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 


44 reacties

Reputatie 1

Dit is goed nieuws, ik stond namelijk op het punt om over te stappen naar t-mobile.

Reputatie 1

Ook gelijk aangevraagd en getest, werkt perfect op de Samsung Galaxy watch 5 pro!

Reputatie 7
Badge +7

Ik moet als Apple Watch gebruiker toegeven dat de Samsung gray titanium een erg stijlvol klokje is.

Ik vind multisim erg fijn. Had ik niet verwacht. Zelfs vanuit het zwembad kan ik David Hasselhoff spelen 😎. Alleen KITT ontbreekt nog.

Reputatie 1

Werkt super op de Galaxy Watch 5 pro! Dank, dank, dank!!!

Goed bericht! Gelijk de pro 5 met abbo besteld via KPN. Scheelt ook een overstap naar de concurrent. 

 

Goedeavond, 

 

is er ook al bekend wanneer multisim beschikbaar komt voor KPN één klanten. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik snap de vraag @Vuijst, echter ben je hier op het consumentenforum van KPN. Je deze vraag het beste stellen bij de klantenservice van KPN EEN. De zakelijke markt tak van KPN heeft ook een eigen forum waar jij je vraag kunt stellen: https://zakelijkforum.kpn.com/

Werkt nog steeds niet in het buitenland.....

Hi. Ik heb een watch 5 pro. Wil graag esim. Zie in wear echter geen mogelijkheid om te kiezen voor mobiel abonnement.  Moet ik eerst iets anders doen? Heb ik nog geen esim op de telefoon? Is dit nodig  ?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Retim, welkom hier. Volgens mij wil je graag de multisim. Je hebt de activatie stap voor stap doorgelopen? Kom je er daarmee niet uit, dan wil ik je vragen een eigen topic aan te maken. Dan kunnen wij je daar verder helpen. 

Hi. Ik heb een watch 5 pro. Wil graag esim. Zie in wear echter geen mogelijkheid om te kiezen voor mobiel abonnement.  Moet ik eerst iets anders doen? Heb ik nog geen esim op de telefoon? Is dit nodig  ?

Heb je de LTE-uitvoering van de Watch 5 Pro? Als je die niet hebt zie je de mogelijkheid voor mobiele abonnementen wellicht niet in de Wear-app en kun je geen gebruik maken van Multisim. Verder moet je bij kpn ook nog een smartphone van Samsung hebben, anders werkt 't vaak ook niet. 

Reputatie 1

Is er nog een verschil tussen de watch 4 en watch 5? Ik heb zelf de Galaxy watch 4 LTE. Werkt multisim  met deze ook?

Ja, er is verschil, daardoor werkt 't bij kpn alleen met de Watch 5 Pro LTE. 

Let op. De multisim werkt niet in combinatie met een Google Pixel 7 Phone. Heb net de Galaxy Watch 6 Classic terug gestuurd omdat we de LTE functie niet aan de praat krijgen.

Reputatie 7
Badge +13

@e.noel1972 Bedankt voor het melden Noel! 

Reputatie 1

Ik heb de Galaxy Watch 6 classic LTE en Xiaomi 11 ultra. Alles werkt prima samen. Via wearable app naar mobiele abonnementen. Dan geeft hij aan 'kpn biedt geen mobiele abonnementen voor uw horloge' foutcode: -1. Iemand idee wat ik nog kan proberen?

Reputatie 7

Hoi @Martijn Bouma, welkom op het forum. Bij de vereisten voor het gebruik van de Samsung Galaxy Watch wordt aangegeven dat het het beste werkt met een Samsung telefoon, en dat we het niet met andere Android toestellen kunnen garanderen: 

 

Reputatie 7

Als je naar een land buiten de EU gaat vergeet dan niet dataroaming op jouw Galaxy Watch uit te zetten want anders zal deze zelfstandig data kunnen verbruiken, zelfs als je mobiele data en/of dataroaming op jouw telefoon uit hebt staan. Voor dat je het weet kan je dan zomaar €60,50 armer zijn.

Hetzelfde geldt overigens als je naar één van de Griekse eilanden onder de kust an Albanië of Turkije gaat of een strandwandeling maakt op één van onze waddeneilanden. Ook daar bestaat de kans immers dat er verbinding gemaakt wordt met een netwerk van buiten de EU.

Reputatie 1

@3010 frustratie

 

Mijn commentaar is ook weggehaald..

Heb exact dezelfde foutmelding en zelfde tekst als dat jij laat zien.

Ook KPN XL zwolle kan niks doen.

 

Dik 6 uur aan de telefoon gezeten en niemand, echt niemand weet wat ie moet doen!

Waardeloos.

Reputatie 7
Badge +21

@Robijno1985 , jouw reactie is niet weggehaald, maar is verplaatst naar jouw eigen topic

 

Reputatie 1

Na ruim een uur prutsen heb ik een werkende work around.…

Wel ernstig dat ik het zo voor elkaar heb moeten krijgen. Het kan dus wel maar kpn maakt het onnodig lastig.

Stappenplan;

Benodigd; Galaxy Watch LTE, eigen (niet compatible) telefoon, Samsung (wel compatible) telefoon. Ik gebruikte Samsung S21 van mijn vrouw.

 

1. Op eigen telefoon de watch in wear app de verbinding verbreken en in bluetooth opties bij algemene instellingen telefoon de watch ontkoppelen

2. Reset watch. Instellingen-algemeen-resetten

3. Je eigen kpn sim kaart in de Samsung telefoon stoppen.

4. Na reset op Samsung telefoon de watch koppelen als nieuw apparaat. Inloggen Google etc heb ik overgeslagen. Bij de stap van mobiel netwerk kon ik nu gewoon inloggen en multisim activeren. Nadien installatie voltooien.

5. Nadat alles opgester is weer kiezen voor; instellingen-algemeen-resetten. Hier vanzelfsprekend niet de optie van resetten mobiele netwerken kiezen. Doorklikken tot watch daadwerkelijk aan het resetten is.

6. Op de Samsung telefoon de watch in de wear app verbinding stoppen als dit nog niet gedaan is en in bluetooth opties bij algemene instellingen de watch ontkoppelen.

7. Kpn sim kaart weer in eigen telefoon doen en zo nodig opstarten

8. Op eigen telefoon in wear app de watch weer als nieuw device koppelen. Bij het instellen de optie van mobiele sim overslaan want deze pakt hij later zelf op.

9. Nadat alles opgestart is vind je in de wearable app onder mobiele netwerken nu automatisch de kpn instellingen. Zo niet dan nog even wachten.

10. Handig om op horloge nog te kiezen voor: instellingen-verbindingen-mobiele netwerken --> altijd aan. Anders krijg je steeds een pop-up of hij gebruik mag maken als je wilt bellen en deed gebeld worden het ook niet, nadien geen problemen meer.

 

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, succes!!

 

Reputatie 1

Vermoed dat dit ook wel werkt voor de 3010 foutcode

Reputatie 1

Hoi @Martijn Bouma, welkom op het forum. Bij de vereisten voor het gebruik van de Samsung Galaxy Watch wordt aangegeven dat het het beste werkt met een Samsung telefoon, en dat we het niet met andere Android toestellen kunnen garanderen: 

 

Alleen wel jammer dat dat nogal verborgen staat (tijdens de bestelprocedure kom je het iig niet tegen) en dat het relatief kort voor het uitkomen van het horloge bekend gemaakt is.

Reputatie 1

Zou het volgende mogelijk zijn? Ik tik de goedkoopste samsungtelefoon met tenminste Android 8 en 1,5 Gig op de kop. De e-sim zet ik over van de pixel 7 naar die telefoon (moet dus e-sim ondersteunen). Multisim activeren volgens de procedure van @Martijn Bouma, op de samsungtelefoon. Het horloge loskoppelen, de e-sim weer terugzetten naar de pixel 7 en het horloge weer koppelen aan de pixel 7.

Kan @Jasper bevestigen dat dit werkt?

Reputatie 7

Ik snap ook niet waarom KPN geen multisim levert bij toestellen anders dan die van Samsung.

Ja, de Samsung Galaxy watches werken het beste i.c.m. een Samsung telefoon maar met beperktere functionaliteit werken ze ook i.c.m. met telefoons van andere makelij.

Het is natuurlijk wel een hard gelach dat een functie als Samsung Pay niet werkt i.c.m. een telefoon van andere makelij en dat "lekker makkelijk" betalen met je horloge er dus niet in zit.

Bron

Of kan Google Pay dan wellicht op zo'n Samsung Galaxy Watch geactiveerd worden?

Reageer