News

KPN Multisim Samsung Galaxy Watch

  • 28 June 2023
  • 44 reacties
  • 3164 keer bekeken
KPN Multisim Samsung Galaxy Watch
Reputatie 7
Badge +24

Per 28 juni is de Multisim voor de Samsung Galaxy Watch beschikbaar bij KPN. Multisim voor de Samsung Watch is op dezelfde manier te bestellen als de Apple Watch.

Wat is Multisim?

Multisim is een extra digitale simkaart (e-sim) die wordt gekoppeld aan een bestaand KPN Mobiel abonnement. Hiermee kun je op twee apparaten bellen, sms’en en data gebruiken via hetzelfde telefoonnummer. Multisim gebruikt de belminuten, sms’jes en data uit het bestaande abonnement. Je kunt dan met de Samsung Watch bijvoorbeeld overal muziek luisteren, sporten en bellen zonder een telefoon bij je te hebben.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Geschikte Samsung Watch modellen voor Multisim

Multisim is beschikbaar vanaf Samsung Watch 5. Deze is verkrijgbaar in 2 kleuren: Black Titanium (45 mm) en Gray Titanium (45 mm). Je activeert Multisim op de Samsung Watch die je zelf al hebt of koopt deze bij KPN. Multisim activeer je via de Wear app op de Samsung Watch of bestel je direct mee als je een Samsung Watch bestelt.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 


44 reacties

Reputatie 6
Badge +7

 

Of kan Google Pay dan wellicht op zo'n Samsung Galaxy Watch geactiveerd worden?

Dat is zelfs de enigste optie in Nederland. Samsung pay werkt überhaupt niet in Nederland ( voor de Nederlandse gebruikers in ieder geval. De Nederlandse banken werken niet samen met Samsung pay waardoor je je rekeningnummer niet kan koppelen.)

Reputatie 1

Ik snap ook niet waarom KPN geen multisim levert bij toestellen anders dan die van Samsung.

Ja, de Samsung Galaxy watches werken het beste i.c.m. een Samsung telefoon maar met beperktere functionaliteit werken ze ook i.c.m. met telefoons van andere makelij.

Het is natuurlijk wel een hard gelach dat een functie als Samsung Pay niet werkt i.c.m. een telefoon van andere makelij en dat "lekker makkelijk" betalen met je horloge er dus niet in zit.

Bron

Of kan Google Pay dan wellicht op zo'n Samsung Galaxy Watch geactiveerd worden?

Google pay werkt met diverse banken op Galaxy Watch. Heb het draaiend met ABN

Reputatie 1

Zou het volgende mogelijk zijn? Ik tik de goedkoopste samsungtelefoon met tenminste Android 8 en 1,5 Gig op de kop. De e-sim zet ik over van de pixel 7 naar die telefoon (moet dus e-sim ondersteunen). Multisim activeren volgens de procedure van @Martijn Bouma, op de samsungtelefoon. Het horloge loskoppelen, de e-sim weer terugzetten naar de pixel 7 en het horloge weer koppelen aan de pixel 7.

Kan @Jasper bevestigen dat dit werkt?

​​​​​​Ik heb alleen fysieke sim dus kan het helaas niet voor je testen. Vermoed dat het wel werkt hoor. Met zelfde stappen plan alleen dan esim

 

Heb ook ondertussen de Watch 6 Classic met LTE en verrast dat het niet soepel werkt op androids telefoons. Op de Samsung support pages wordt aangegeven dat het werkt met alle merken, maar de beperking zit in de provider, regio of abonnement. Verwachte dus dat het soepel zou lopen met KPN.

Samsung support team in shopping center Antwerpen gaf het ook dat KPN als provider Multisim moeten kunnen activeren en koppelen aan de E-sim, in dit geval voor mijn Sony laatste generatie  model 5.

Heb geen Samsung telefoon liggen om bovenstaande oplossing te testen, geeft wel aan dat het klopt, Mijn Sony blokkeerd niet, het is hoe KPN het verwerkt en toe laat.

KPN kom met een oplossing, gebruik bijvoorbeeld een QR zoals andere providers doen in andere landen.

 

 

Werkt nog steeds niet in het buitenland.....

bij mij wel, heb je roaming aangezet in de instellingen van het horloge?

Kleine aanvulling voor klanten met een Kids-Sim; bij dit abonnement is het ook gewoon mogelijk de multisim te activeren. 

Ik had deze vraag telefonisch aan de klantenservice gesteld en die konden het niet met zekerheid zeggen, vandaar deze aanvulling.

Ik heb de Galaxy Watch 6 classic LTE en Xiaomi 11 ultra. Alles werkt prima samen. Via wearable app naar mobiele abonnementen. Dan geeft hij aan 'kpn biedt geen mobiele abonnementen voor uw horloge' foutcode: -1. Iemand idee wat ik nog kan proberen?

dat heb ik ook

Reputatie 7
Badge +20

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Samsung Galaxy Watch​​​​​​​

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet actief ondersteund. We kunnen dan ook niet garanderen dat dit werkt.

 

Je kan het eens opnieuw proberen. Maar de combinatie werkt het beste als Samsung met Samsung communiceert. Andere toestellen werken niet altijd. Ik heb er geen oplossing voor. :(

Reputatie 1

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Samsung Galaxy Watch

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet actief ondersteund. We kunnen dan ook niet garanderen dat dit werkt.

 

Je kan het eens opnieuw proberen. Maar de combinatie werkt het beste als Samsung met Samsung communiceert. Andere toestellen werken niet altijd. Ik heb er geen oplossing voor. :(

Bart_Z: Erg typisch, deze standaard reactie van officiële KPN kant. Ik heb veel moeite gedaan om een advies te schrijven en dat wordt niet eens gelezen. Ik draag oplossing aan en dan zonder research van jullie kant benoemen dat er geen oplossing is. Met die houding vrees ik ook erg voor een normale oplossing zoals dat bij andere  providers wel kan (QR-code). Je kunt wel in het tekstje zetten dat Samsung beter met Samsung communiceert maar dat is klip en klaar niet waar. Veel 3010 foutmeldingen bij Samsung telefoons waarbij probleem ook bij KPN. Ligt.  Dit probleem ligt bij kpn gezien work around mogelijk en bij andere providers geen probleem. Verdere tip om dan beter niet te reageren als het inhoudelijk kant noch wal raakt.

Vrijdag een nieuwe watch 5 pro gekocht

1ste verassing Vodafone ondersteunt multisim helemaal niet.

Toen een kpn abbo afgesloten blijkt dat dat alleen met een Samsung f-one werkt 

Reputatie 1

Vrijdag een nieuwe watch 5 pro gekocht

1ste verassing Vodafone ondersteunt multisim helemaal niet.

Toen een kpn abbo afgesloten blijkt dat dat alleen met een Samsung f-one werkt 

Zie mijn eerdere reactie. Als je een Samsung phone kunt lenen krijg je het werkend en heb je geen Samsung phone meer nodig

Allen,

 

Ook jullie KPN, gaarne ergens een tech-point inrichten waar een Samsung klaar ligt zodat diegene die willen alhier kunnen komen en zodoende het werkende krijgen. Heel handig om bij KPN te zijn, kunnen ze in de computer zien of E-sim en of MultiSim wel goed is of een vinkje nodig heeft. Voor een KPN tech moet dit al snel een routine klusje zijn, dat zou top service zijn, maak er reclame mee te samen met Samsung. Beste provider voor support. Iedereen vriendjes, Samsung / KPN en de gezamelijke klanten!

Zou het volgende mogelijk zijn? Ik tik de goedkoopste samsungtelefoon met tenminste Android 8 en 1,5 Gig op de kop. De e-sim zet ik over van de pixel 7 naar die telefoon (moet dus e-sim ondersteunen). Multisim activeren volgens de procedure van @Martijn Bouma, op de samsungtelefoon. Het horloge loskoppelen, de e-sim weer terugzetten naar de pixel 7 en het horloge weer koppelen aan de pixel 7.

Kan @Jasper bevestigen dat dit werkt?

Ik heb ook een Pixel 7, als het werkt mag ik dan ff je Samsung lenen🙄😊

Ik heb nu sinds een paar dagen een Galaxy A54 en zowel het activeren van de eSIM op die slimfoon als Multisim op m'n Watch 5 Pro LTE was nu in luttele seconden afgehandeld.

De A54 mag dan technisch op details wat minder zijn dan de OnePlus 9 Pro maar de algemene beleving is beter, vooral ook door de betere integratie met m'n Watch, maar ook met m'n Samsung Buds Pro 2.

Achteraf was die OnePlus voor mij overkill. Hij krijgt een tweede leven bij een gezinslid. 

Laatste nieuws die via KPN bekend is (kan iemand dat ergens verifieren?), Samsung werkt aan een software update omdat veel providers klagende klanten hebben mbt multisim  en de Watch wanneer de telefoon geen Samsung is. Hopelijk binnen 1-2 maanden beschikbaar.

 

Laatste nieuws die via KPN bekend is (kan iemand dat ergens verifieren?), Samsung werkt aan een software update omdat veel providers klagende klanten hebben mbt multisim  en de Watch wanneer de telefoon geen Samsung is. Hopelijk binnen 1-2 maanden beschikbaar.

 

Update , update wordt uitgebreider dan alleen voor kpn en er zijn ook toestellen van Samsung zelf die niet werken, verwachting momenteel medio november. KPN kunnen jullie zelf reageren hierop?

Reputatie 7
Badge +24

Inhoudelijk kan ik hier nog niets over zeggen, uiteraard gaan we dit delen zodra we iets weten. Ik zou willen dat ik concreter kon zijn. 

ik gebruik de Samsung classic watch 4 LTE en werkt prima met Multi sim dus geen probleem op watch 4 LTE

 

ik kan altijd iemand helpen met esim en samsung phone rond Amersfoort

ik gebruik de Samsung classic watch 4 LTE en werkt prima met Multi sim dus geen probleem op watch 4 LTE

 

ik kan altijd iemand helpen met esim en samsung phone rond Amersfoort

Ik heb ook de Samsung classic watch 4 LTE en bij mij is multisim activeren niet gelukt. In de KPN shop zeggen ze dat ik de watch 5 of 6 nodig heb. Hoe is het jou gelukt?

Reageer