Beantwoord

Mobiel internet traag bij hogere snelheid abonnement

  • 27 April 2024
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Ik ben overgestapt naar sneller internet en 5g maar ervaar meer problemen met bereik dan met mijn vorige telefoon met 4g.

Hoe kan dit?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 April 2024, 20:10

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Het kan bijvoorbeeld erg druk zijn op de mast waar jij op dat moment ingelogd bent @Hsaw .

Een mast heeft een bepaalde capaciteit en die moet gedeeld worden met alle op dat moment aangeslotenen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hsaw ,

Er komen steeds meer zendmasten die uitzenden op 5G. Maar het bereik via 5G is nog niet in heel Nederland ideaal. Het kan zijn dat in jouw  regio een beter signaal is via 4G. 

Dat zou je kunnen checken via de dekkingskaart: 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Hsaw, het kan zeker geen kwaad eens de dekkingskaart te bekijken of het 5G netwerk bij jou in de buurt al helemaal optimaal is. Mocht uit de dekkinskaart blijken dat het bereik "gewoon" goed hoort te zijn, dan kun je altijd via de klantenservice een melding laten maken voor de problemen die jij ervaart. 

Ik zat eerst op 4g zonder bereik, toen ging mijn telefoon naar 5g. Ook geen bereik. Bij vorig abonnement en 4g telefoon nooit problemen mee gehad.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb het idee dat het aan jouw telefoon ligt. Probeer jouw simkaartje eens in een andere telefoon. 

Maar ik heb ook nieuwe Iphone 15 pro. mijn vorige toestel was een SE 2e generatie.

 

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt bellen met 0800-0402. Of misschien wel beter: Ga even naar de KPN-winkel. Daar kunnen ze wellicht zien wat er met jouw toestel aan de hand is.  

Reputatie 7
Badge +19

Dit lijkt inderdaad wel sterk op een probleem met het toestel. Je kunt dat uitsluiten door de simkaart in een ander toestel te proberen @Hsaw 

Reageer