Ik heb een lange tijd geleden al contact gehad over problemen met 5G op een iPhone 12, deze is zelfs door Apple helemaal nagekeken en omgewisseld, geen resultaat.
Uiteindelijk heeft KPN iets gedaan met het netwerk waardoor het wel werkte.
Maar we zij nu weer op een punt dat het niet goed werkt.
Toestellen:
- iPhone 12
- iPhone 12 Pro Max
- iPhone 13
- iPhone 15
Allemaal met een ander KPN nr en op verschillende locaties of onderweg problemen.
Enige dat werkt is 5G uitzetten en terugschakelen naar 4G.
Voornaamste klachten:
- Weinig of geen bereik over 5G
- Bij wel bereik, wegvallende gesprekken of data (dan is er vaak gewoon volop 5G bereik volgens de iPhones)
- Soms als we gebeld worden neem je op, maar hoor je gewoon niks. Voor de andere kant lijkt het alsof ze weggedrukt worden.
Nogmaals alles werkt perfect over 4G, maar je koopt geen 5G toestel en abonnement om alles over 4G te laten lopen.