Beantwoord

Per ongeluk roaming aan buiten Europa

  • 26 April 2024
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik ben op vakantie buiten de EU en had mijn telefoon op vliegtuig modus gezet. Maar toen ik aankwam wilde ik het uitzetten, maar merkte na letterlijk 2 seconden dat data roaming nog aan stond, en zette het meteen vliegtuig modus weer aan. Maar toen wilde ik roaming uit zetten, maar mijn telefoon kan dat niet als mobiele data helemaal is uitgeschakeld, dus toen heb ik snel mobiele data aangezet, roaming uit, en mobiele data weer uit, voor het geval dat. En dus weer een paar seconden aan data gebruikt.

Ik heb letterlijk niks gedaan, geen WhatsApp gestuurd of ontvangen, geen website geladen of iets anders. Het was alleen achtergrond apps die misschien iets deden.

Maar ik in de balk bovenin mijn scherm de snelheid van mobiel internet zien, en het was een paar MB per seconden.

Aangezien het 2,50 euro per MB is, heb ik nu volgens mij zometeen minstens 10 euro kosten voor wat achtergrond verkeer, zo niet meer.

Dan had ik misschien beter een bundel kunnen kopen voor 30 euro, dan had ik lekker 2GB gehad aan data.

Is er iets dat ik kan doen? Misschien retroactief de bundel kopen, of een ander voordeel, omdat het zo snel ging?

icon

Beste antwoord door wjb 26 April 2024, 22:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Doe me een lol en stuur zodra je terug bent in Nederland "BESCHERMING AAN" naar 1266. Daarmee zet je jouw roaminglimiet op €0,- en voorkom je dus roamingkosten buiten de EU.

Doe me een lol en stuur zodra je terug bent in Nederland "BESCHERMING AAN" naar 1266. Daarmee zet je jouw roaminglimiet op €0,- en voorkom je dus roamingkosten buiten de EU.

Die kende ik niet, ga ik meteen doen als ik terug ben. Thanks voor de tip!

Dit zou echt gewoon standaard aan moeten staan. Maarja dan verliest KPN wat centjes, en dat kan dan weer niet. Zucht.

Reputatie 7

Matthijs111 schreef:

Die kende ik niet, …

Dat is (was) misschien wel het best bewaarde geheim van KPN.

Lees anders het onderstaande topic eens.

Reputatie 7
Badge +9

@Matthijs111 Misschien kan je ook vanuit buitenland sms naar 1266. Probeer het buitenland nummer te gebruiken +31 6 1200 1266

Zo heeft KPN ook een verdienmodel, net als dochter Simyo met buiten de bundel komen.

 

 

Reputatie 7

Zo heeft KPN ook een verdienmodel, net als dochter Simyo met buiten de bundel komen.

KPN beweert dat zij er niets aan verdient want zij krijgt die kosten door de buitenlandse provider in rekening gebracht. Nou, daar geloof ik helemaal niets van, er zal zeer zeker een stevig deel bij KPN aan de strijkstok blijven hangen.

Dat verdienmodel van Simyo is mijns inziens zeer verwerpelijk en zou wat mij betreft verboden moeten worden. En bedenk je daarbij dat Simyo geen dochter van KPN is maar een merk van KPN. Het is dus "gewoon" hetzelfde bedrijf.

Reageer