Vraag

Sms berichten voor 2FA/verificatie komen te laat of niet aan

  • 21 April 2024
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Sinds enige tijd komen sms-berichten die als 2FA of verificatie dienen bij mij niet aan, of pas uren later en dan soms ook 5-10x hetzelfde bericht. Aanvankelijk dacht ik dat het aan één, wat traag buitenlands bedrijf lag waar ik zaken mee doe, maar het blijkt om meerdere bedrijven/instellingen te gaan, waaronder KPN zelf! (Zowel het verleng-aanbod als de mogelijke noodzaak tot een nieuwe SIM-kaart blijven voor mij dus nog even een geheim)

 

Het 'laaghangende fruit’ van instellingen controleren en telefoon herstarten heb ik natuurlijk al geprobeerd. Nog afgezien van het feit dat er aan mijn telefoon (Xperia 5 III @Android 13) en diens instellingen niks gewijzigd is. Ontvangen en verzenden van sms-berichten van/naar een ander mobiel nummer gaat ook goed.

 

Iemand enig idee?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Roald R., welkom hier. 

Aangezien het ontvangen van reguliere sms’jes wel werkt verwacht ik ook niet dat het aan je toestel ligt. Om dit toch uit te sluiten, heb je de mogelijkheid om het op een ander toestel te proberen als je een fysieke simkaart gebruikt? 

Het advies is anders om even te bellen, dan kan er specifiek voor jouw telefoonnummer een melding worden gemaakt voor onze technische dienst. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Alex,

 

dank voor de reactie. Het idee om simkaarten te wisselen met een ander toestel kwam ook bij mij op net na het plaatsen van het oorspronkelijke bericht, en heb ik ook geprobeerd. Maar dan kwamen op dat andere toestel de berichten niet binnen :-/

Na ongeveer 36 uur lijkt het probleem echter opgelost, en ontvang ik dergelijke berichten nu weer meteen en in enkelvoud. Bijzonder….

 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je de mogelijkheid wel om met ons te bellen?  Dat is het makkelijkste. 

Het advies is anders om even te bellen, dan kan er specifiek voor jouw telefoonnummer een melding worden gemaakt voor onze technische dienst. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

 

 

Reageer