Beantwoord

Toevoeging van Turkije aan KPN's EU-tarievenbundel - Wat zijn jullie gedachten?

  • 16 March 2024
  • 12 reacties
  • 200 keer bekeken

Badge

Beste forumleden,
 

Ik vraag me af of @KPN van plan is om Turkije toe te gaan voegen aan de bundel met EU-tarieven. Momenteel is het zo dat zowel Vodafone als, sinds kort ook Odido, Turkije al hebben opgenomen in hun bundel, waardoor klanten in staat zijn om gebruik te maken van hun bundel in Turkije zonder extra kosten.
 

Ik vind dit een belangrijk punt omdat reizen naar Turkije voor veel mensen een populaire bestemming is, zowel voor vakantie als voor zaken. Het zou geweldig zijn als KPN ook deze stap zou zetten, zodat klanten zonder zorgen gebruik kunnen maken van hun bundel tijdens hun verblijf in Turkije. Bovendien zou dit een reden voor overstap naar Vodafone of Odido wegnemen voor velen.
 

Mijn vraag aan KPN is dan ook: zijn er plannen om Turkije toe te voegen aan de dekking, en zo ja, wanneer kunnen we dit verwachten?
 

Ik kijk uit naar jullie reacties en eventuele updates hierover.
 

Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite.

icon

Beste antwoord door PeterG 16 March 2024, 23:31

Bekijk origineel

12 reacties

Tja. Gaat bij kpn niet gebeuren. 

T-mobile, de moeder maatschappij van Odido, en Vodafone is ook actief in Turkije. Redelijk vestzak broekzak dus.

Kpn is geen international noch is van een.

Wil je dus Turkije in je bundel dan kan dat alleen bij Odido of Vodafone. Bij kpn kan dat gewoon niet. Overstappen dus.

Ik raad m'n Turkse kennissen al jaren altijd Vodafone aan. Sinds een paar maanden kan het bij Odido ook. Maar dat is wel duurder dan Vodafone. 

Badge

@PeterG

Het is voor mij (gelukkig) geen reden om over te stappen naar andere providers, omdat ik heel tevreden ben met de dekking in Nederland en de snelheden die KPN biedt. Als ik op vakantie of familiebezoek ben in Turkije, maak ik daar gebruik van mijn lokale simkaart Turkcell. Van Vodafone wist ik het dat ze actief zijn in Turkije, onder de naam Vodafone TR. Maar van T-Mobile was ik niet op de hoogte. Onder welke naam opereren ze daar dan? Het klopt trouwens dat het bij Odido duurder is dan Vodafone.

Tja. Gaat bij kpn niet gebeuren. 

T-mobile, de moeder maatschappij van Odido, en Vodafone zijn ook actief in Turkije. Redelijk vestzak broekzak dus.

Kpn is geen international noch is van een.

Wil je dus Turkije in je bundel dan kan dat alleen bij Odido of Vodafone. Bij kpn kan dat gewoon niet. Overstappen dus.

Ik raad m'n Turkse kennissen al jaren altijd Vodafone aan. Sinds een paar maanden kan het bij Odido ook. Maar dat is wel duurder dan Vodafone. 

Dat is geen antwoord op de vraag.
Turkije is een populair vakantieland ook voor mij.

@Kpn waarom wordt Turkije niet toegevoegd aan de EU bundel, het land ligt deels in Europa en jullie hebben 10 duizenden abonnees van die van Turkse afkomst zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat is echt precies een antwoord op de vraag. Odido en Vodafone hebben daar een netwerk en hoeven dus geen extra kosten te maken om dit aan te bieden. KPN moet bandbreedte inkopen en aangezien Turkije geen lid is van de Europese Unie werkt het niet standaard Roam Like At Home dus is dit erg prijzig. 
 

Edit; Dat Turkije dus in de eu ligt voor een gedeelte maakt niks uit, het gaat om de Europese unie. In Canada wonen een miljoen mensen van Nederlandse komaf, dat is 3% van hun bevolking maar ik hoor niemand dat KPN daar ook gratis moet zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Tja. Gaat bij kpn niet gebeuren. 

T-mobile, de moeder maatschappij van Odido, en Vodafone zijn ook actief in Turkije. Redelijk vestzak broekzak dus.

Kpn is geen international noch is van een.

Wil je dus Turkije in je bundel dan kan dat alleen bij Odido of Vodafone. Bij kpn kan dat gewoon niet. Overstappen dus.

Ik raad m'n Turkse kennissen al jaren altijd Vodafone aan. Sinds een paar maanden kan het bij Odido ook. Maar dat is wel duurder dan Vodafone. 

 

Hoi @PeterG 

Even wat helderheid in het verhaal brengen.

Ten eerste is Odido inmiddels een volledig Nederlandse provider, en valt ook NIET meer onder de paraplu van moederbedrijf Telekom Duitsland (kortweg T-Mobile).
Odido heeft dus volledig zelfstandig (alléén bij de 2 duurste Unlimited abonnementen) Turkije toegevoegd aan Buitenland Plus.

Odido is ook niet actief in Turkije!

Vodafone is wel actief in Turkije, maar ook VodafoneZiggo staat los van de Vodafone Groep wat in Engeland is gevestigd, al zijn er onderling wel afspraken gemaakt.

Daarnaast kun je nooit van te voren zeggen, dat KPN het land Turkije niet zal gaan toevoegen aan de EU bundel zoals Odido (alléén Unlimited Plus & Premium) en Vodafone (alle abonnementen) dat inmiddels ook al doen.

KPN zal daar zeker serieus naar gaan kijken, en voor dezelfde geldt lanceert KPN het nog voor de aankomende zomerperiode, en wordt Turkije alsnog toegevoegd.
KPN kan in dat op zich niet achterblijven, want dan gaan abonnee’s die veel naar Turkije gaan voor werk, familie of vakantie overstappen naar Odido of Vodafone.
En ik mag aannemen dat KPN dat zoveel mogelijk wil voorkomen.

Tijdens mijn werkzaamheden bij de providers, begon de één met wat nieuws, dan volgde de rest stapsgewijs er achteraan.
En zo gaat het nog steeds in telecomland.

Goed voorbeeld zijn de Unlimited abonnementen die sinds begin februari zijn gelanceerd door KPN, het is een concurrent antwoord op de Unlimited abonnementen van Odido.
Zal mij ook niets verbazen als Vodafone daar ook nog iets mee gaat doen.

Ik zou gewoon zeggen:
Op dit moment biedt KPN deze mogelijkheid nog niet aan, maar wie weet komt KPN er op termijn wel mee, en valt Turkije binnen de data- en belbundel zoals in de rest van de EU.
Gewoon de website en het forum in de gaten houden!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

 

Een nieuwe naam voor T-Mobile en Tele2: Odido. Het bedrijf gaat per direct verder als onafhankelijk Nederlands merk, is zojuist bekendgemaakt. De merknamen T-Mobile en Tele2 mobiel zijn beide veranderd naar Odido, dat zowel consumenten als zakelijke klanten gaat bedienen.

Bron: Odido Nederland B.V.

Reputatie 7
Badge +10

VodafoneZiggo Group B.V. is een Nederlandse aanbieder van televisie, internet en telefonie.

In het verleden zijn er afspraken gemaakt met Vodafone Group in Engeland, zoals het gebruik van je mobiele telefoon in Turkije, waarbij je net zoals in de rest van de EU kunt internetten en bellen vanuit je eigen bundels.

Bron: VodafoneZiggo Group Nederland.

Even de toevoeging voor wat betreft actief zijn in Turkije:

Vodafone is actief in Turkije dat klopt, maar noch Odido noch voormalig moederbedrijf Deutsche Telekom (T-mobile) zijn actief met een mobiel netwerk in Turkije. Blijkbaar is er een prijs af te dingen waarmee het in de roam like at home aanbod op te nemen is, anders had Odido het ook niet gedaan. Op dit moment is Odido zelfs beter voor Turkije dan Vodafone (je kan er roamen op alle 3 de netwerken, dus altijd beste bereik in het land) en je hoeft voor korting niet te zoeken naar een adres met het verouderde coax-netwerk van Ziggo (ook 2x mobiel levert korting op). Dat KPN Turkije niet opneemt is niet een must, maar een choice dus, voor mij reden om naar Odido Unlimited Plus te gaan.

 

 

Vodafone is actief in Turkije. Kan daardoor al met het laagste Red abonnement Turkije in de bundel aanbieden.

Odido is niet actief, maar dus contracten afgaande op stedelingtilburg. Daardoor biedt Odido alleen in de duurste abonnementen Turkije in de bundel.

KPN heeft geen Turkije. Of dat ooit nog komt? Dat weet niemand vrees ik.

Voor Turkse Nederlanders en diegenen die (jaarlijks) naar dat land op vakantie gaan adviseer ik al jaren om Vodafone te nemen. Odido is best prijzig met die abonnementen. Maar Vodafone Red of het hogere segment van Odido is (ook) een keuze.

 

Ja en nee.

Bij de Unlimited abonnementen kom je met de juiste combi-kortingen op het zelfde bedrag uit. (Vodafone icm Ziggo is 25 euro, Odido unlimited plus + 2e abonnement samen unlimited = 25 euro pp, KPN is vergelijkbaar qua prijs).

Bij de beperkte abonnementen heb je ofwel voor 2,50 minder opeens een beperking tot 40GB in Nederland bij Vodafone of als je nog beperkter wil nog maar 150 minuten, die zijn wat mij betreft om die reden onaantrekkelijk. 

Je hoeft echt een bericht wat net boven je reactie staat niet te quoten. Dat leest heel onrustig. Er staat dan 2 x hetzelfde achter elkaar in de lijst.

In mijn eentje kan ik niet meerdere mobiele abonnementen te nemen. Dan ben ik alleen maar nog duurder uit natuurlijk. Ik ga uit van alleen gaanden.

Ja, ik regel dat binnen de familie. Win-win voor iedereen en te vertrouwen. Als eenling moet je voor de goedkoopste bedragen (bij Vodafone) namelijk ook Ziggo gaan nemen en dat wil je niet als je glasvezel hebt 😀

Reageer