Beantwoord

2,4 GHz netwerk nodig voor apparatuur dat ik heb aangeschaft

  • 21 February 2024
  • 18 reacties
  • 194 keer bekeken

Reputatie 1

Anno 2024 debruari probeer ik een net geleverd apparaat op wifi aan te sluiten maar lees overal dat 2,4 mggz wifi er niet meer is is dat dan verouderd graag Antwoord want dan ga ik terug naar leverancier voor moderne apparatuur veel dank voor het antwoord

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 22 February 2024, 17:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 1

Ik zie her en der dat je moet splisen en wordt steeds verwezen maar een site van kpn met dikke letters niet veilig

sinds wanneer verwijst kpn naar niet veilige sites en of beheert deze ook

ik ga daar dan niet op klikjen en gegevens invullen kan er een veilig advies gegeven worden met dank

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Reputatie 7
Badge +24

U bedoelt waarschijnlijk http://mijnmodem.kpn/. of http://192.168.2.254/? Ziet u dan een waarschuwing dat deze site niet veilig is?

Reputatie 1

1 ik wil een paar infrarood toestellen toevoegen aan tuya

2 ik krijg als sigmaal dat dit alleen kan met 2.4 ghz dat is taar omdat er al een zo n ding in de tuya app spaat op mijn mobiele telefoon

3 nog eens geprobeerd zelfde verhaal

ik heb dus glasvezel en daar gaat het om snelheid

ik heb zon zwarte rechthoekige modem op de app moet ik verbinding en password intypen en app kan dan zelf vinden wat de apparatuur is die aangesloten moet worden maar krijg als antwoord 2,4 mghz nodig hoe krijg ik dit voor elkaar zinder dat iemand mij naar een website van kon stuurt waar de beveliging niet in orde is ivm verstrijken van de datum, foei kpn

dank alvast voor het antwoord

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @gea123! 

Zo te lezen heb je de Box 12. Als het daarop niet lukt om in te loggen, probeer dan onze tips voor het inloggen op de webinterface van de Box 12. Lukt het dan wel? 

Als je dat eenmaal gelukt is dan kun je Extra Wifi instellen en deze op 2,4 Ghz zetten. 🙂

Reputatie 1

waar kan ik dan de extra wifi vinden ik zie niets.

Graag duidelijke uitleg dank Er staat alleen hoe je een wifi aan en uit moet zetten meer niet.

Reputatie 1

ik kan de drie links niet openen en de laatste is niet veilig zoals gezegd

 

graag juiste info en ook veilige site want dat wordt zowel mobiel als op pc geweigerd, want niet veilig zoals gezegd.

KPN mag het nu zelf doen zodat ik nu mijn apparatuur kan aansluiten en via wifi kan gebruiken

Reputatie 7
Badge +17

Wat gebeurt er dan als je de links opent? Die leiden naar topics binnen ons forum dus als dit topic voor je werkt zouden de links het ook moeten doen. 😕 Ik kopieer en plak de info hier ook voor het gemak: 

Inloggen op de Box 12: 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Instellen van Extra Wifi: 

Hoe stel ik Extra Wifi in?

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en je wachtwoord. Gebruikersnaam is Admin. Het wachtwoord staat op de sticker achterop de Box 12 [rood].
  3. Klik op de blauwe knop Wi-Fi Settings.
  4. Klik in de bovenrij op Extra Wi-Fi.
  5. Je komt op deze pagina:

Extra Wifi

In de blauwe blokken zet je de Extra Wifi aan door het schuifje/de schuifjes op ON te zetten. Daarna zie je de rest van de instellingen. 

Je kunt los van elkaar de 2,4Ghz en 5Ghz frequenties aan/uit hebben staan en instellen.

 

Netwerknaam (SSID) instellen

In het rode blok vind je de netwerknaam (SSID). Dit is standaard je normale wifinaam gevolgd door _ExtraWiFi2G of _ExtraWiFi5G. Je kunt dit aanpassen als je wilt. Geef je beide frequenties dezelfde naam, dan zullen deze een meshnetwerk vormen met elkaar.

 

Wifi wachtwoord en security

In het groene blok vind je het beveiligingstype (Security) en het wachtwoord (Password).

Je kunt de gegeven standaardwaardes houden als je wilt. We raden echter wel aan om zelf een wachtwoord te kiezen. Je moet dit dan twee keer invullen: in het veld Password én in het veld Confirm Password.

Als je hier wijzigingen doet, bevestig dit met de blauwe knop Apply.

Hallo ik heb een eXperia box V10.

Inloggen lukt niet als ik naar mijn id adres graag. Admin staat ingevuld. Maar mijn wachtwoord blijkt telkens onjuist terwijl ik hem exact overneem van mijn v10 box. Cookies gewist. Cache gewist. In andere browser geprobeerd. Ook mijnmodem.kpn etc blijft foutmeldingen geven. 

En nu?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo ik heb een eXperia box V10.

Inloggen lukt niet als ik naar mijn id adres graag. Admin staat ingevuld. Maar mijn wachtwoord blijkt telkens onjuist terwijl ik hem exact overneem van mijn v10 box. Cookies gewist. Cache gewist. In andere browser geprobeerd. Ook mijnmodem.kpn etc blijft foutmeldingen geven. 

En nu?

Op de Experiabox v10 (zonder a) staat helemaal geen admin wachtwoord. Er staat wel een WiFi wachtwoord, maar dat moet u hiervoor niet gebruiken. Op de v10 logt u de eerste keer zonder wachtwoord in.

Ook dit doet het niet. Als ik inderdaad wil inloggen met admin en zonder wachtwoord en dan op login klik krijg ik de melding foutief wachtwoord. En ben ik net zo ver

Reputatie 7
Badge +24

Ook dit doet het niet. Als ik inderdaad wil inloggen met admin en zonder wachtwoord en dan op login klik krijg ik de melding foutief wachtwoord. En ben ik net zo ver

Dan zult u de box moeten resetten naar fabrieksinstellingen. 

Reputatie 1

ik kan de drie links niet openen en de laatste is niet veilig zoals gezegd

 

graag juiste info en ook veilige site want dat wordt zowel mobiel als op pc geweigerd, want niet veilig zoals gezegd.

KPN mag het nu zelf doen zodat ik nu mijn apparatuur kan aansluiten en via wifi kan gebruiken

het admin wachtwoord klopt niet noch op mobiel noch op pc ik wordt niet herkend, dat kan ik niet zomaar veranderen staat op box, alles gedaan volgens instructies tig x maar werkt niet,

het lijkt me handiger als kpn alles laat staan en het niet ineens veranderd, ik had al apparatuur niet eens lang via wifi aangesloten en dat werkt daarna doet dat niet meer met andere nwe apparatuur ra ra hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +17

@gea123 Dan raad ik je aan om met ons te bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Mijn collega's kunnen het modem dan op afstand resetten. 
Mocht het inloggen daarna nog niet lukken, dan kunnen ze met jouw toestemming met je meekijken op je laptop of PC. Hopelijk is de oorzaak en daarmee de oplossing dan snel gevonden!

Reputatie 1

Bedankt Sanne had ik gedaan en inderdaad moest ik resetten met een clip in gaatje bij reset

Daarna juiste link en toen kwam er een groen gekleurd tekstje in beeld dat password veranderd was etc en toen kam ik erin.

Het was vreemd dat na een aansluiting bij een apparaat het niet ineens meer lukte maar ik zie nu dat de leverancier er maar naar moet kijken want de beide Ghz stonden op groen, dus snel een screenshot gemaakt dat het niet ligt aan het netwerk.

 

Dus veel dank alles goed genoteerd en documentje gemaakt, mocht er nog iets zijn dat ik er direct naar kan kijken en weet hoe je het doet. Gelukkig maar.

Bedankt voor alle moeite nogmaals. 

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig, fijn dat het zo gelukt is en bedankt voor het terugkoppelen! 😄

hallo ik heb extra wifi ingeschakeld in mijn modem.

omdat mijn dyson niet op het normale netwerk komt.

nu zijn de extra wifi wel zichtbaar maar deze accepteren niet het wachtwoord.

ik heb geen wachtwoorden veranderd.

ik neem aan dat ik hetzelfde wachtwoord moet gebruiken als mijn normale wifi.

Reputatie 7
Badge +24

hallo ik heb extra wifi ingeschakeld in mijn modem.

omdat mijn dyson niet op het normale netwerk komt.

nu zijn de extra wifi wel zichtbaar maar deze accepteren niet het wachtwoord.

ik heb geen wachtwoorden veranderd.

ik neem aan dat ik hetzelfde wachtwoord moet gebruiken als mijn normale wifi.

U kunt toch in het modem zien wat het wachtwoord van het extra WiFi netwerk is?

ja dat zie ik en dat is hetzelfde dan mijn paswoord  van mijn normale wifi.