Beantwoord

4x SSID van Experia Box?

  • 26 December 2021
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Via een Wifi Annalyzer zie ik dat mijn Experia Box op 4 kanalen uitzend:

Twee keer op mijn eigen SSID en twee keer als KPN SSID

2.4 Ghz
WMe                       Kanaal 6
KPN_BH_7F9ADB    Kanaal 6

Het zelfde geldt voor de 5 Ghz op kanaal 48

Van dat KPN SSID kan ik zelf ook geen gebruik maken.

Is ook geen gast net werk of zo, dat is uitgeschakeld.

Wat is dit voor iets? Kan ik die KPN ook uitschakelen of zo?

 

Groeten,

Willem

icon

Beste antwoord door NHendriks 26 December 2021, 11:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is waarschijnlijk om de SuperWiFi's verbinding te laten maken. Je kunt het niet uitzetten.

Meestal zijn het zogenaamde hidden SSID’s, apart dat je ze kunt zien.

 

Reputatie 7
Badge +11

Meestal zijn het zogenaamde hidden SSID’s, apart dat je ze kunt zien.

 

Dit is ook mijn vermoeden. Enkel de V10a doet dit ook voor zover ik weet en meestal enkel op de 2.4Ghz. De naam ‘KPN_BH’ doet mij en enkele collega-monteurs vermoeden dat het om een zogenoemde backhaul-wifi gaat maar die hoort normaal gesproken als ‘hidden’ in de lucht te hangen.

Ik heb de vraag uitgezet bij een vakcoach omdat wij dit ook wel eens tegenkomen. Zodra ik antwoord heb dan zal ik dit uiteraard terugkoppelen. Ik vermoed echter dat het een bugje is in de software van de V10a.

Oke, ik begrijp het. Als het verder geen kwaad kan, dan maak ik mij daar verder ook niet druk over. Het loopt verder allemaal als een speer! Ik heb nog eens goed gekeken en het klopt inderdaad dat dit alleen bij de 2,4 Ghz voorkomt. Ik meende vanmorgen vast, dat ik dit voor beide netwerken gezien had, maar blijkbaar heb ik toch niet goed gekeken.

 

Willem

 

 

Reputatie 7
Badge +24

In dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/ik-zie-een-onbekend-wifi-netwerk-554975

Is er sprake van een "BWAGroup" SSID. En daar kan men gewoon verbinding mee maken met een willekeurig wachtwoord. 

Na resetten was het gelukkig weg, maar wel een zorgelijke situatie dat zoiets überhaupt kan gebeuren.