Vraag

DynDNS op Box 14: status blijft UPDATE_PENDING

  • 17 April 2024
  • 37 reacties
  • 281 keer bekeken

Ik heb DynDNS (bij dyndns.org) ingesteld op Box 14, maar de status blijft staan op UPDATE_PENDING. Als ik mijn geregistreerde naam ping, zie ik ook een adres van mijn oude ISP. Heeft iemand enig idee hoe ik de update kan (laten) uitvoeren?


37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Oei dat kpn dat allemaal kan. Dadelijk zegt iemand ook nog dat ze firewall rules kunnen aanpassen en op het netwerk kunnen komen. Laten we hopen van niet. Dank voor je reactie trouwens.

Daar hebben ze geen interesse in, naast het feit dat dit verboden is. Als je ook logs niet wil, zal je een eigen modem moeten kopen, daar kunnen ze niks mee.

Reputatie 7
Badge +9

Oei dat kpn dat allemaal kan. Dadelijk zegt iemand ook nog dat ze firewall rules kunnen aanpassen en op het netwerk kunnen komen. Laten we hopen van niet. Dank voor je reactie trouwens.

Dat kunnen ze idd, als je een andere modem krijg of jouw modem wordt gereset, worden de netwerk instellingen (wifi instelling, firewall instelling...) van de KPN servers terug geplaatst. 

Reputatie 7

Echt niet! 
Het is een storing en daar hoef je toch niet alle personalia van iemand te weten. AVG heeft het doelbinding en dataminimalisatie. 

 

Ja wat moet men dan weten? MAC? IP? S/N? Of klantnummer? Éen van die gegevens zou genoeg moeten zijn. Überhaupt al vreemd dat KPN de logfiles van een router kan uitlezen!

Hoezo is dat vreemd ? Het is hun apparatuur, daarin kunnen bugs of andere problemen zitten. Daarom wordt dat gelogd en kunnen ze dat uitlezen zodat ze hun producten kunnen verbeteren. 
Sterker nog, ze kunnen zelfs op afstand jouw modem die je in bruikleen hebt rebooten of resetten.

Met het invullen van je profiel, zoals je klantnummer geef je de forum medewerkers van KPN toestemming je gegevens in de database op de zoeken zodat ze weten welk modem ze moeten uitlezen zodat ze dit doorkunnen spelen naar het modem dev team, die vervolgens hun best gaan doen om dit probleem op te lossen. Zodat u weer goed gebruik kan maken van DynDNS.

Dus of je vult de gevraagde gegevens in, of je zult genoegen moeten nemen met een niet werkend DynDNS.

 

Als wij iets moeten verhelpen, dan zullen we toch moeten weten wát precies. Daarvoor hebben wij informatie nodig die ons meer vertelt over wat er misgaat. Bij dit geval kunnen we die debuginformatie uit je modem trekken. Om dat te kunnen doen moeten we jouw abonnement opzoeken in ons systeem. Daarvoor hebben we je klantnummer nodig, of je postcode en huisnummer. De rest van de gegevens mag je invullen om het ons makkelijker te maken, maar hoeft niet. Alles waar, in je forumprofiel, privé achter staat zijn gegevens die alleen zichtbaar zijn voor jou, en voor ons, de KPN moderators. 

 

Verder kunnen we inderdaad op afstand bepaalde dingen doen rondom jouw modem en andere KPN apparatuur. Daarvoor hebben we een beheersysteem actief. Belangrijkste wat die doet is updates pushen. Daarnaast kunnen we op die manier ook je modem herstarten of resetten. Dit doen we nooit zomaar. Hiervoor moet actief op een knop gedrukt worden, en is bedoeld als een hulpmiddel voor de klantenservice. Zij kunnen op die manier, tijdens een troubleshoot met de klant, een herstart of reset doen.

 

Oei dat kpn dat allemaal kan. Dadelijk zegt iemand ook nog dat ze firewall rules kunnen aanpassen en op het netwerk kunnen komen. Laten we hopen van niet. Dank voor je reactie trouwens.

Dat kunnen ze idd, als je een andere modem krijg of jouw modem wordt gereset, worden de netwerk instellingen (wifi instelling, firewall instelling...) van de KPN servers terug geplaatst. 

Wij kunnen geen aanpassingen maken in jouw instellingen. Het enige dat gebeurt is dat de wifi instellingen van je modem in het beheersysteem worden opgeslagen. Je kunt zelf die instellingen vrijelijk aanpassen. Die aanpassingen worden vervolgens opgeslagen zodat het beheersysteem in dat opzicht altijd overeenkomt met wat jij zelf ingesteld hebt. Als je modem wordt gereset, of je krijgt een vervangend exemplaar, dan worden die wifi instellingen vanuit het beheersysteem teruggezet op je modem. Dit vanuit service oogpunt zodat je dat niet zelf weer hoeft aan te passen.

Overige instellingen, zoals je firewall, port forwards, etc. doen en kunnen we niets mee. Heb je hier aanpassingen in gemaakt, dan zijn deze bij een reset dus ook weg en moet je ze wel zelf opnieuw instellen.

Reputatie 7

Ik hoop dat KPN ooit nog eens zelf met een DDNS service zal gaan komen maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Dus KPN heeft de SSID en wifi wachtwoorden opgeslagen. Laten we hopen dat die nooit lekken.

Profiel heeft update gehad. Ik hoop dat jullie hier mee verder kunnen. Als er nog iets nodig is hoor ik het graag.

Reputatie 7

Dus KPN heeft de SSID en wifi wachtwoorden opgeslagen. Laten we hopen dat die nooit lekken.

Wordt allemaal versleuteld opgeslagen. SSID kan, om de klant te kunnen ondersteunen, tijdens klantcontact worden ingezien door de klantenservice medewerker. Het wachtwoord nooit.

 

Profiel heeft update gehad. Ik hoop dat jullie hier mee verder kunnen. Als er nog iets nodig is hoor ik het graag.

Top, dank je wel! Ik heb de relevante informatie doorgegeven aan het modemteam zodat zij de debuginformatie uit je modem kunnen halen. Dit wordt dan toegevoegd aan het lopende technische ticket hiervoor. En hopelijk kan dit dan snel opgelost worden.

Mocht je willen, kan je nu je forumprofiel ook weer leeghalen.

Hi folks,

Sorry for using English.

I share the same issue of the two gentlemen - I know this might be a problem related to the router and not to my dyndns (no-ip), because last update was done with a client installed on a raspberry pi.

On a different note, I am also failing at forwarding a port. When I use the port checker, the port number I supposedly opened is closed. 

I figured I was behind a cgnat but that’s also not the case.

The only explanation I could give myself is the firewall is not budging. 
Thanks for your help. 

Same with me. Opening port does not work!

Reputatie 7
Badge +20

De ticket hiervoor loopt nog, wanneer dit precies gefixt gaat zijn durf ik niet te zeggen. Weet wel dat we er mee bezig zijn!

Hi Maja,

please let me know if I should open a ticket myself.

Many thanks,

G.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Maja,

please let me know if I should open a ticket myself.

Many thanks,

G.

Only employees can open tickets, but she explained that the ticket is still pending about this issue. Tech team is investigating it. 

Reageer