Beantwoord

Experia Box V10 valt steeds uit

  • 28 April 2024
  • 22 reacties
  • 125 keer bekeken

minimaal 4x per uur valt wifi weg in huis. Ik heb superwifi maar de heb ook gezien dat de experiav10 ineens weer oranje lapjes heeft. Pas overgestapt op glasvezel. Heel vaak al de service tools gebruikt van KPN en een paar keer de reset knop gebruikt maar het wordt niet beter.

Zoals hieronder aangeeft, maar 9 minuten online terwijl ik na 8 uur niet maar aan het modem heb gezeten en dat is dus al bijna anderhalf uur later.

 

icon

Beste antwoord door N.N. 29 April 2024, 10:55

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Heb je de glaskast al eens minimaal twee minuten van de stroom gehad en daarna het modem via de herstel knop aan de voorzijde herstart @Bazz72 ?

Omdat je KPN wifi punten gebruikt heb je dan wÄ—l de wifi uit staan op de modem, dat is een voorwaarde voor goede werking van de wifi punten, waarvan er minimaal een bekabeld aan de modem aangesloten moet zijn.

 

Wifi op de experia staat uit. Als het werkt werkt het goed. Maar ook na het herstarten van de glaskast en reset van de Experia en alles een voor een weer opstarten toch weer uitval.

Badge +19

Gaat er op het glasvezelkastje een alarmlampje branden als je uitval hebt?

De V10 wifi werkt niet als je de witte  superwifi's gebruikt omdat die het overnemen

Reputatie 7
Badge +11

De V10 wifi werkt niet als je de witte  superwifi's gebruikt omdat die het overnemen

Bij de V10 werkt de wifi niet, ongeacht welk KPN wifipunt je ook aansluiti @jimny en geldt dus niet alleen voor de witte ronde.

Vandaag in de meterkast gekeken nadat de verbinding weer weg was.

Glaskast geeft 2 lampjes ( geen alarm lampje) maar na verloop van tijd ( 30 sec/ 1 minuut ongeveer) lijkt de experia te herstarten , Oranje en rode lampjes die langzaam weer op groen springen waarna de wifi ook weer online komt.

 

Ik heb niet kunnen zien of het glaskastje ook in storing is geweest hiervoor.

 

Reputatie 7
Badge +11

Even  bellen met 0800 0402 @Bazz72 voor een oplossing.

 

0800 0402 gebeld, die verwijst naar de probleemoplosser op internet en verbreekt de verbinding….

Maar probeer het nog een keer.

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Onderstaande link bij punt 2. proberen @Bazz72 :

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Beste N.N.

 

Die tool ook al een paar keer geprobeerd maar deze maakt het vaak niet eens af… Want de verbinding valt weer weg...

Reputatie 7
Badge +11

Beste N.N.

 

Die tool ook al een paar keer geprobeerd maar deze maakt het vaak niet eens af… Want de verbinding valt weer weg...

Da's inderdaad lastig dus, dat kun je dan ook aangeven als je iemand aan de telefoon hebt @Bazz72 

Ze gaan een nieuwe modum sturen.

 

Nu maar hopen dat het daaraan ligt.

Reputatie 7
Badge +11

Ze gaan een nieuwe modum sturen.

 

Nu maar hopen dat het daaraan ligt.

Da's goed om te lezen @Bazz72 , alles kan een keer kapot gaan.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

Hoi @Bazz72 .  Hopelijk is een nieuw modem de oplossing. Zo niet, laat het hier even weten. 

Okay, nieuwe v12 modem staat er en we hebben weer internet. Is het stabiel? Dat weet ik nog niet, de duurtest zal dat uitwijzen. Je voelt de maar al aankomen.

Ik kom niet voorbij de 80 mb/s, gisteren was dat nog 200 ( als ie het deed). 

Ik kan niet inloggen op het modem, want wachtwoord verkeerd ( ook al heb ik de tekst eerst in word getypt om er zeker van de zijn dat het gelijk was aan het stickertje, dus die zal ik weer moeten resetten. Ik kan nu geen wifi verbeteren doen via de kpn site : er is al een bestelling onderweg. Morgen nog een keer proberen. Kijken of we dan ook weer terug kunnen kijken op de televisie. Want dat deed het net ook niet.

Eerst maar weer even hardlopen en hoofd leeg. En daarna weer verder knutselen met de verbinding.

Paar uur later. Maar jammer geen oplossing. Zelfs tv kijken kan niet zonder onderbrekingen.  En superwifi die blauw knippert. En nu zelfs rood is.

Reputatie 5
Badge +5

Paar uur later. Maar jammer geen oplossing. Zelfs tv kijken kan niet zonder onderbrekingen.  En superwifi die blauw knippert. En nu zelfs rood is.

@Bazz72 laat een monteur plannen, naar mijn mening heb je alles gedaan wat mogelijk is. Ligt het ih kpn netwerk zal de monteur geen service kosten berekenen. Ligt het toch ergens in jou netwerk binnen zijn het wel servicekosten klant.. maar zo kom je niet echt verder.

Weer een stapje verder. Superwifi eerst bedraad aan de modem en gereset. Toen hij weer groen was weer naast de tv gezet en TV setupbox gekoppeld. Daarna van groen via blauw naar paars…

Voor de vorm de setupbox bedraad door de gang naar de modem. dat werkt wel. Maar Superwifi naast de tv bleef nu wel weer groen. 

Setupbox weer gekoppeld aan superwifi en het leek weer te werken. Oftewel ik heb 10 minuten geen foutmelding gekregen en toen moest ik echt weer naar mijn werk. 

Hopelijk is het nu stabiel. Zo niet, bel nog even met 0800 0402 en dan kan een medewerker de draad oppakken. Vaak is de volgende stap een monteur.

Als er verder geen dingen in het zogenaamde klantdomein voor de storing kunnen zorgen is de monteur uiteraard gratis.  Als ik alles zo lees, ga ik daar een beetje van uit.

Hopelijk nu het slot.

 

Gebeld met 0800 0402, die kon de modem niet vinden en maar weer een reset gedaan. Na ongeveer 3 minuten en meerdere keren speedtest knalde deze ineens naar de 190 mb/s down en zelf 312 mb/s up.

 

De superwifi die vast zit aan de modem kwam na een tijdje weer gewoon online. ( ik weet het het schijnt niet te hoeven want de 12box heeft dat niet nodig maar zonder had ik de setupbox niet aan de praat gekregen), andere 2 superwifi bleven paars. Die maar weer even tijdelijk bekabeld aan de modem en terug gezet. En het werkt weer. Alleen jammer dat de namen weer weg zijn. Is toch makkelijker bij een foutmelding dat je gelijk weet welke het is. Maar voorlopig lijkt het erop dat ik klaar ben.

Dank jullie voor de hulp. 

Reageer