Beantwoord

Experiabox v12 naar 2.4ghz zetten om verbinding te maken met thermostaat

  • 22 December 2021
  • 3 reacties
  • 1617 keer bekeken

Hoi, de vraag is al eerder gesteld, echter als ik de link daarvan gebruik kom ik niet verder.

 

Ivm een nieuwe thermostaat zou ik de experia box even naar 2.4 ghz moeten zetten. Hoe doe ik dat. 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord. 

 

De meijertjes

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 December 2021, 17:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Dat is niet mogelijk. Er gaan geruchten dat het na de volgende update weer zou kunnen. Nu kan je niets zelf instellen wat dat betreft. 

Reputatie 4
Badge +2

Als de bandsteering goed werkt is het niet nodig de wifi terug te zetten naar 2,4 GHz. Oftewel gewoon proberen. Die bandsteering werkt niet goed maar met een paar keer proberen komt het wel goed

Reputatie 7

Hoi @Meijertjes, welkom! Als de softwareversie van jouw Box 12 op dit moment nog degene is die eindigt op 312, dan kun je via de webinterface (te bereiken via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn, inloggegevens op de sticker achterop de Box) en dan onder Wifi de 5GHz tijdelijk uitzetten. Heb je de 448-versie, dan zal dit niet meer lukken. 

In dat geval kun je, zoals Francoix al aangeeft, het even blijven proberen. Het pakt na een paar keer meestal wel. In een volgende firmwareupdate zullen we een extra wifi netwerk aan de Box 12 toevoegen. Dat netwerk staat los van het hoofd wifi netwerk en kun je wel naar keuzen scheiden in 2,4 en 5 GHz, of een van beiden uitzetten.