Beantwoord

Gastnetwerk v14 koppelen aan andere poort?

  • 15 February 2024
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

Hallo, 

in het v14 modem zie ik de optie om een gastnetwerk aan een netwerkpoort te koppelen, super gaaf! hij wordt alleen gekoppeld aan de 10gigabit interface, is het mogelijk het gastnetwerk op een tragere poort (1 gigabit)  te zetten (1 of 2?)

 

Ik hoor het graag, 

 

Robert

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 February 2024, 09:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey @LinuZZ, welkom! Ik heb dit even voor je nagekeken, en dat is al zo. 

Er zit een weergave foutje in de webinterface. De poorten staan gespiegeld weergegeven. Dus je ziet in de webinterface staan dat poort 4 de 10 Gbit poort is, maar dit is in feite de 1 Gbit poort. Dit gaan we herstellen in een komende update zodat dit weer goed weergegeven wordt :)

Super @Erik van KPN ik heb het even getest en werkt inderdaad zoals aangegeven, top!

leuk modempje hoor met die 2.5 en 10g poorten :)

Zie ook

 

Hey @LinuZZ, welkom! Ik heb dit even voor je nagekeken, en dat is al zo. 

Er zit een weergave foutje in de webinterface. De poorten staan gespiegeld weergegeven. Dus je ziet in de webinterface staan dat poort 4 de 10 Gbit poort is, maar dit is in feite de 1 Gbit poort. Dit gaan we herstellen in een komende update zodat dit weer goed weergegeven wordt :)

 

Kun je dit nog eens toelichten? Met alleen een ethernetkabel in de 10Gbps-poort, zie ik dat het verkeer wordt gemeten op poort 4, de poort die ook als 10Gbps-poort wordt weergegeven. Wanneer ik een sw2 in de onderste gele 1Gbps-poort prik, verschijnt er verkeer op poort 2. Toch wordt alleen bij poort 4 (duidelijk de 10Gbps-poort) de optie "Gast netwerk” weergegeven.

Als ik in de topologie op de sw2 op poort 2 klik, wordt overigens wel weergegeven dat deze op ethernet 4 zit met een bitrate van 10Gbps. Daar klopt toch helemaal niks van?

Reputatie 7
Badge +8

Inderdaad alles ligt door elkaar vandaar dat dit middels een update moet worden rechtgezet. Daar is eerder in het verhaal een opmerking over gemaakt dat dit met de volgende update meekomt.

De eerdere opmerking heb ik ook gelezen. Mijn punt is voornamelijk dat die beschrijving van wat er niet klopt, niet lijkt te kloppen. Maar mogelijk begrijp ik die opmerking verkeerd, dus ik wacht de update met grote verwachtingen af.

Reputatie 7
Badge +30

Hey @LinuZZ, welkom! Ik heb dit even voor je nagekeken, en dat is al zo. 

Er zit een weergave foutje in de webinterface. De poorten staan gespiegeld weergegeven. Dus je ziet in de webinterface staan dat poort 4 de 10 Gbit poort is, maar dit is in feite de 1 Gbit poort. Dit gaan we herstellen in een komende update zodat dit weer goed weergegeven wordt :)

Kun je dit nog eens toelichten? Met alleen een ethernetkabel in de 10Gbps-poort, zie ik dat het verkeer wordt gemeten op poort 4, de poort die ook als 10Gbps-poort wordt weergegeven. Wanneer ik een sw2 in de onderste gele 1Gbps-poort prik, verschijnt er verkeer op poort 2. Toch wordt alleen bij poort 4 (duidelijk de 10Gbps-poort) de optie "Gast netwerk” weergegeven.

Als ik in de topologie op de sw2 op poort 2 klik, wordt overigens wel weergegeven dat deze op ethernet 4 zit met een bitrate van 10Gbps. Daar klopt toch helemaal niks van?

 

Voor zover ik weet is het gespiegeld, dus 4 =1, 3=2, 2=3, 1=4. Maar het kan ook zijn dat ik dit niet geheel goed heb begrepen en dat het verder in de war zit. In ieder geval wordt dit in de komende update voor de Box 14 rechtgetrokken. Heb daar alleen nog geen datum voor. Dus houd de Product Updates in de gaten, dan weet je het zodra de update beschikbaar is. 

Reageer