Beantwoord

Hoe kan ik inloggen op Modem KPN Box 12?

  • 12 March 2022
  • 32 reacties
  • 79451 keer bekeken

Heb vandaag KPN Box 12 ontvangen. Het is nodig dat ik de WiFi aanpas en inlog op het modem. Op het forum kom ik diverse links tegen, maar alle links zijn kennelijk verouderd; ik krijg de mededeling dat de site niet is gevonden. Ook de QR code op het modem verwijst naar een kennelijk niet-bestaande website.
Wie kan mij helpen aan de juiste link?

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 March 2022, 15:40

Bekijk origineel

32 reacties

Hallo @Cor. , als je je pc bekabeld aansluit op het modem kun je inloggen met 192.168.2.254 en dan het modemwachtwoord gebruiken dat achterop het modem staat, dus NIET het wifi-wachtwoord.
 

Kijk hier voor uitleg hoe je inlogt op de Box 12:

 

Admin: link Kennisbank toegevoegd

Dank je wel Jan, het is gelukt. Het zat in de bekabeling die ik niet eerder gebruikte…

 

Hallo,

Kan ik ook inloggen via m'n telefoon of alleen via de pc en laptop

Hallo,

Kan ik ook inloggen via m'n telefoon of alleen via de pc en laptop

Hallo @Stuart68 , dat kan ook via de KPN thuis-app als je thuis bent.

 

Hallo,

 

ik heb mijn wachtwoord aangepast naar een persoonlijk wachtwoord.

inloggen met mijn laptop is geen probleem.

maar als ik inlog met mijn mobiel met zeker weten goede wachtwoord 

krijg ik melding “wrong information”.

 

hoe kan dit?

 

groet

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

 

ik heb mijn wachtwoord aangepast naar een persoonlijk wachtwoord.

inloggen met mijn laptop is geen probleem.

maar als ik inlog met mijn mobiel met zeker weten goede wachtwoord 

krijg ik melding “wrong information”.

 

hoe kan dit?

 

groet

 

Probeer eens om eerst op de laptop uit te loggen voordat u op de mobiel inlogt. Werkt het dan wel?

Nee dit lukt ook niet

Mijn problemen zijn opgelost 🙏👍

Helaas alles geprobeerd wat hier beschreven staat ik kom er na een hard reset wel in de modem maar word na 2 tellen er uitgegooid iemand ideen ben wanhoop na bij denk dat hij op oude ip adres weer lekker verder borduurd dus voordat ik uberhoupt wat kan doen in de router lig ik er weer uit wat een drama 

Helaas alles geprobeerd wat hier beschreven staat ik kom er na een hard reset wel in de modem maar word na 2 tellen er uitgegooid iemand ideen ben wanhoop na bij denk dat hij op oude ip adres weer lekker verder borduurd dus voordat ik uberhoupt wat kan doen in de router lig ik er weer uit wat een drama 

Dezelfde frustraties ervaar ik hier. Gisteren heeft een monteur bij mijn ouders de aansluiting ingesteld waarbij ik verzocht heb om 2 wifi kanalen in te stellen voor 2,4 en 5 ghz. Dit is helaas niet gedaan waardoor ik in het modem moet komen, tot grote ergernis lukt dit continu niet waardoor ik vandaag dus niets om kan zetten….

Hallo @Trudhi en @Wacthtwoord werkt niet probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Is opgelost 👍

Badge

Hallo @Trudhi en @Wacthtwoord werkt niet probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Dat werkte!  Dank voor het delen.  🤗

Hallo @Trudhi en @Wacthtwoord werkt niet probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Dat werkte!  Dank voor het delen.  🤗

Hallo @RunHanRun graag gedaan en goed om te lezen dat het gelukt is.

 

Hallo @Trudhi en @Wacthtwoord werkt niet probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Ik liep tegen hetzelfde aan, reset werkte niet, maar deze link reset blijkbaar op een betere manier en ik zit nu in het modem! Erg bedankt! Ik heb het ook nodig om het naar 2,4 GHz om te zetten zodat ik naar mijn zonnepanelen kan kijken :-) Bedankt JanD!

Net een nieuwe box 12.

Kan niet inloggen. Op geen enkele browser, niet na reset, niet na wijzigen wachtwoord via de app. Via de app is de box wel te zien maar ik moet dieper in de settings.

 

Rechtstreeks bekabeld.

Net een nieuwe box 12.

Kan niet inloggen. Op geen enkele browser, niet na reset, niet na wijzigen wachtwoord via de app. Via de app is de box wel te zien maar ik moet dieper in de settings.

 

Rechtstreeks bekabeld.

Hallo @BertjeBe probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Succes

Net een nieuwe box 12.

Kan niet inloggen. Op geen enkele browser, niet na reset, niet na wijzigen wachtwoord via de app. Via de app is de box wel te zien maar ik moet dieper in de settings.

 

Rechtstreeks bekabeld.

Hallo @BertjeBe probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Succes

Nee, ook niets.

Ik heb hetzelfde probleem. Heb vanaf vandaag glasvezel en zou graag m'n netwerknaam en wachtwoord willen wijzigen en wat andere instelling in willen zien. Echter kom ik er niet in. Ik gebruik het juiste wachtwoord en heb diverse browsers geprobeerd. Het gaat om een KPN Box 12b.

Hier ook precies hetzelfde probleem. Kan op geen enkele manier inloggen.

Ook niet met de speciale link die hierboven al wordt aangeraden.

 

PS.

Laatste weken is hier een drama met internet zowel bekabeld en wifi. Heb 100Mb glasvezel maar bekabeld soms maar 6 Mb. Twee wifi punten (de oude witte) en een veel oudere witte dual versterker plus  KPN Box 12.

Wifi bellen (VoLTE) werkt in 80% van de tijd niet, moet dan op 1 plek in huis staan. Heb nieuwbouw en in huis geen gsm-ontvangst vandaar VoLTE noodzakelijk.

Meerdere malen reset modem en ook via de zogenaamde wifi-oplosser in de MijnKPN app, die blijft steeds vaststaan. Kan dan geen “socket….” melding krijg ik dan. Wel de andere tools doorlopen maar krijg dan 6-22MB en dat vindt KPN prima zo te zien want dan moet je op “verder” klikken in de app maar hoe vaak en wanneer je ook drukt er gebeurt niks meer.  Klantenservice stuurt je door naar afdeling opzeggingen en die zeggen u moet de tools gebruiken.  Je lacht je rot al die kastje naar de muur reacties. Maar misschien is het een hint om inderdaad maar eens echt KPN alles in 1 plus mijn mobiele abonnement op te gaan zeggen.

Nu al meer dan half jaar bezig met KPN en de ene na de andere afspraak wordt niet nagekomen. Wat een drama. 

Afgelopen maandag zei er een medewerker dat ik een Swap kreeg, dat stond in het systeem. Had en heb geen idee waar hij het over heeft, ja weet wat een swap is maar wat er dan vervangen zou gaan worden. Maar is nu donderdag en nog niks gehoord of gezien over een swap.

Ik heb hetzelfde probleem. Heb vanaf vandaag glasvezel en zou graag m'n netwerknaam en wachtwoord willen wijzigen en wat andere instelling in willen zien. Echter kom ik er niet in. Ik gebruik het juiste wachtwoord en heb diverse browsers geprobeerd. Het gaat om een KPN Box 12b.

Ik heb hetzelfde problem. Het gaat ook om KPN Box 12b.

Heb je het opgelost of nog niet?

Nee helaas nog geen oplossing gevonden. 

Ik heb hier ook hetzelfde probleem. 

Het betreft dus enkel dat we de router niet in kunnen.

Ook na een hardrest werkt het standaard Admin password niet, het lijkt erop dat sinds de laatste update die ook is veranderd , kan dat..

Ps. Ik heb ook glasvezel sinds 2 jaar en nooit problemen. 

Badge

Ik heb hier ook hetzelfde probleem. 

Het betreft dus enkel dat we de router niet in kunnen.

Ook na een hardrest werkt het standaard Admin password niet, het lijkt erop dat sinds de laatste update die ook is veranderd , kan dat..

Ps. Ik heb ook glasvezel sinds 2 jaar en nooit problemen. 

Had hetzelfde probleem nadat ik een nieuwe modem (v12b) had gekregen,

Na diverse malen bellen met KPN eindelijk een tijdelijke oplossing gevonden.

probeer eens : 

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Ik hoop alleen dat kpn het snel oplost en ik weer normaal kan inloggen

 

laatste oplossing werkt gelukkig, maar wel traag.

zou fijn zijn als kpn dit soort zaken communiceert!

 

Reageer