Beantwoord

Hoe stel ik een profiel in op de tv-ontvanger?

  • 9 April 2024
  • 17 reacties
  • 125 keer bekeken

Hallo,

Sinds eind maart klant bij KPN:

In de KPN TV+ app kan ik een profiel maken met voorkeur keuze zenders, hoe stel ik dat in op de Box 12?

Tweede vraag:

Ik heb een tweede box (draadloos) op de slaapkamer. Sinds zondagmiddag stopt de uitzending op NPO1 na 3 seconden. Schakel ik tussen 2 en 1, dan loopt de uitzending wel door, maar na 3 seconden ‘bevriest’ het beeld. Hoe kan ik dat oplossen? Op de tv in de woonkamer (bedraad) heb ik dat probeem niet.

icon

Beste antwoord door PeterG 11 April 2024, 11:56

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De KPN Box 12 is geen tv ontvanger. Daarop kunt u geen profielen maken. Wat wilt u daar überhaupt mee bereiken? 

Heeft u WiFi versterkers van KPN? SuperWiFi's? Experia WiFi's? Of iets anders? Of WiFi punten van een ander merk?

Sorry, die namen zijn nieuw voor mij. Ik bedoel het kastje waarmee je tv kijkt. Daar kun je wel voorkeurszenders kiezen, maar ik zie niet hoe ik een profiel kan maken of kiezen.  Ik wil een persoonlijk profiel maken op mijn tweede tv, zodat ik alleen de zenders zie waar ik regelmatig naar kijk. Ik gebruik geen enkele WiFi versterker, mijn appartement is dermate  klein dat alleen KPN modem/router volstaat.

Reputatie 7
Badge +24

Op de tv ontvangers kunt u geen profielen maken. Dat kan alleen in de app.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo,

Sinds eind maart klant bij KPN:

In de KPN TV+ app kan ik een profiel maken met voorkeur keuze zenders, hoe stel ik dat in op de Box 12?

Tweede vraag:

Ik heb een tweede box (draadloos) op de slaapkamer. Sinds zondagmiddag stopt de uitzending op NPO1 na 3 seconden. Schakel ik tussen 2 en 1, dan loopt de uitzending wel door, maar na 3 seconden ‘bevriest’ het beeld. Hoe kan ik dat oplossen? Op de tv in de woonkamer (bedraad) heb ik dat probeem niet.

De box in de slaapkamer bekabeld aansluiten @Weerd12 

 

Je kunt per box 1 favorieten lijst maken.

Per box. Tandwiel - Menu weergave - (onderste optie) Favoriete zenders.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Weerd12, ik zie dat over het aanmaken van profielen en/of favoriete zenders de community je al van antwoord heeft voorzien:

Je kunt per box 1 favorieten lijst maken.

Per box. Tandwiel - Menu weergave - (onderste optie) Favoriete zenders.

 

 

Ik heb een tweede box (draadloos) op de slaapkamer. Sinds zondagmiddag stopt de uitzending op NPO1 na 3 seconden. Schakel ik tussen 2 en 1, dan loopt de uitzending wel door, maar na 3 seconden ‘bevriest’ het beeld. Hoe kan ik dat oplossen? Op de tv in de woonkamer (bedraad) heb ik dat probeem niet.

. Is er ook sprake van een Superwifi punt dat de draadloze verbinding versterkt tussen de tv-ontvanger en het modem? Superwifi punt(en) kan/kunnen helpen om de draadloze verbinding te verbeteren. 
Om de kleinste kans op problemen te hebben, is het advies natuurlijk wel altijd om indien mogelijk te gaan voor een bekabelde aansluiting. 

Ok, bedankt. Dat had ik gezien. Maar wat is het nut dan van een profiel in de app? Mijn vrouw kijkt naar andere zenders dan ik, je kunt dan niets anders dan alle zenders te selecteren. Ook was ik aan het kijken naar een film op mijn tweede tv box, deze wilde ik verder kijken via de app, maar dan begint de film opnieuw. Is dat niet het principe van een persoonlijk profiel? Dat je verder kunt kijken.

Hallo, mijn tweede ‘probleem' , het bevriezen van NPO1 na een aantal seconden, had ik gisteren weer. Waar wordt dit door veroorzaakt? Ik heb het alleen bij NPO1 en niet bij andere zenders, dus de verbinding lijkt goed.

Hallo. Nog even terugkomend op favorieten lijst per box. Dat klopt in mijn geval dus ook niet, ik had op tweede tv box een lijst gemaakt, maar die was ook ingesteld op eerste box in woonkamer. Het blijft een raadsel voor mij wat dan het nut van een profiel is. Bij mijn vorige provider had ik zowel op de tv box als in de app hetzelfde profiel en kon ik moeiteloos van het ene apparaat overgaan op het andere.

Hallo,

Sinds eind maart klant bij KPN:

In de KPN TV+ app kan ik een profiel maken met voorkeur keuze zenders, hoe stel ik dat in op de Box 12?

Tweede vraag:

Ik heb een tweede box (draadloos) op de slaapkamer. Sinds zondagmiddag stopt de uitzending op NPO1 na 3 seconden. Schakel ik tussen 2 en 1, dan loopt de uitzending wel door, maar na 3 seconden ‘bevriest’ het beeld. Hoe kan ik dat oplossen? Op de tv in de woonkamer (bedraad) heb ik dat probeem niet.

De box in de slaapkamer bekabeld aansluiten @Weerd12 

 

Mijn vrouw vind een draad dwars door de woonkamer niet zo'n goed idee😓. Andere suggesties zijn welkom.

@Weerd12 schrijft: maar dan begint de film opnieuw.

In de nieuwe app is die functionaliteit er nog niet.

Meerdere profielen per apparaat zijn er niet. Heeft je vrouw niet haar eigen tablet en jij de jouwe???

En je weet toch zelf ook wel wat je "favoriete” zenders zijn? Nadeel van zenders weglaten vind ik dat je nooit eens wat anders tegenkomt. En voor het forum is het voor mij dan weer onhandig om niet alle zenders te hebben maar dat is een ander dingetje.

jn tweede ‘probleem' , het bevriezen van NPO1 na een aantal seconden, had ik gisteren weer. Waar wordt dit door veroorzaakt? Ik heb het alleen bij NPO1

Dit lees ik hier vaker op het forum. Welk type kpn modem heb je? En hoe is de box ermee verbonden? Kabel, wifi? Heel kort pauzeren lost het sowieso voor dat moment op neem ik aan?

→ We waren tegelijk aan het typen; ik zie dus nu bovenstaande. TV+ ontvanger via wifi van Box12 (dat is het modem, niet de ontvanger!). Stel eens in onder Beeld (tandwiel + ok) Multicast maar zonder 'beste kwaliteit’. Dan is de bandbreedte iets lager. 

Nog even terugkomend op favorieten lijst per box. Dat klopt in mijn geval dus ook niet, ik had op tweede tv box een lijst gemaakt, maar die was ook ingesteld op eerste box in woonkamer. Het blijft een raadsel voor mij wat dan het nut van een profiel is. Bij mijn vorige provider had ik zowel op de tv box als in de app hetzelfde profiel en kon ik moeiteloos van het ene apparaat overgaan op het andere.

Dat was hier met de oude boxen ook het geval. Maar ook niet toen die geïntroduceerd werden. Ik heb 't eerst nog enkele jaren (...) daarop zonder profielen/favorieten gedaan (2011-2020). In '20 kwam er een ander Linux platform waarop ze geïntroduceerd zijn.

Het nieuwe Android-TV heeft het van nature niet. Dus moet KPN dat zelf ontwikkelen. Één profiel is inmiddels mogelijk. Per box, wat ik door mede forummer @Dennis Schreve heb laten checken. Want die heeft er 5 en ik maar 1.

Reputatie 7
Badge +11

Mijn vrouw vind een draad dwars door de woonkamer niet zo'n goed idee😓. Andere suggesties zijn welkom.

Dwars door de woonkamer zou ik ook niks vinden, met risico van struikelen @Weerd12 , maar netjes langs de plint of achter de plint wegwerken kan ook. 

Dank voor je antwoord. Ik denk dat het moeilijk vergelijken is. Ik ben nu ruim twee weken klant en heb dus nieuwe Android boxen en nieuwe app. De favorieten lijst is inderdaad niet het grootste probleem, daar is mee te leven. Ik vroeg het mij meer af omdat ik dat bij vorige provider gewend was en het wel handig vond, vooral met verder kijken van films. 

Wat tweede probleem betreft, heb ik tweede tv box inderdaad draadloos aangesloten, maar scherm NPO1 bevriest permanent zolang ik niet overschakel naar andere zender. Alle andere zenders werken normaal, maar zodra ik terug schakel naar NPO1 bevriest het beeld weer na 3 seconden. Normaal ook geen probleem, maar zondag middag keek ik wielrennen en was het lastig kijken om steeds heen en weer te schakelen. Mijn eerste ervaringen met KPN glasvezel zijn hierdoor minder positief.

Je kunt per box of app 1 favorieten lijst maken.

Per box. Tandwiel - Menu weergave - (onderste optie) Favoriete zenders.

Ik heb de profielen maar kort gebruikt. Je zit zonder in een 'grotere’ wereld vind ik.

Nog even over profielen / favorietenlijsten.

Zelf heb ik geen echt favoriete zenders. Maar wel favoriete programmasoorten. Sport, muziek (bv 192tv op 113; Nick music op 54), detectives, thrillers, films (in die genre's), nieuws (npo, rtl, bbc news). Dan moet ik wel 40-50 zenders in mijn favorieten zetten. 

De nummering van 'mijn’ zenders weet ik inmiddels uit het hoofd.

1-10, 14, 19 (Viaplay TV), 25-30, 221-224, 233-238. En nog diverse radio zenders. Die wissel ik af.

ZET DE beeldinstelling op die box op Unicast. Dan bevriest het niet.

Reputatie 6
Badge +5

Hallo, mijn tweede ‘probleem' , het bevriezen van NPO1 na een aantal seconden, had ik gisteren weer. Waar wordt dit door veroorzaakt? Ik heb het alleen bij NPO1 en niet bij andere zenders, dus de verbinding lijkt goed.

@Weerd12 

staat de optie “Automatisch de beste Kwaliteit” aan op de ontvanger die problemen geeft?

zo niet, dan zou dit nog wel eens het probleem kunnen zijn. zet deze optie maar eens aan als deze nog niet aan staat.

Instellingen > Beeld > Automatisch beste kwaliteit.

Dank beide voor jullie reacties. Ik zal beide beeld instellingen proberen, volgens mij staat het standaard al op Automatisch beste kwaliteit…. Nogmaals dank voor jullie inzet.

Net even getest, tv+ box staat standaard op beeld kwaliteit Automatisch beste kwaliteit, waarbij 1 zender bevriest. Ingesteld op Unicast en dan loopt het beeld inderdaad door. 

Reageer