Beantwoord

Hoeveel apparaten kan je maximaal op de Experia Box V10 aansluiten?

  • 13 December 2021
  • 30 reacties
  • 2954 keer bekeken

Ik heb ongeveer 45 ‘apparaten’ op mijn wifi-netwerk (IoT). Tevens al heel lang geleden een extra accespoint aangeschaft om het bereik op de 3e verdieping te verbeteren, maar volgens mij helpt dat niet echt: Wanneer de kids allemaal weer thuis zijn is het te vol en vallen er verbindingen weg. Wat is de beste manier om dit te verhelpen zonder veel gedoe? Nieuwe modem wifi-6, mesh of een andere router?

icon

Beste antwoord door Pauwerful 16 December 2021, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Ik heb het nu besteld. Als het niet helpt kan het weer terug neem ik aan.

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb het nu besteld. Als het niet helpt kan het weer terug neem ik aan.

Yes, binnen 14 dagen te retourneren. Het precieze proces daarachter weet ik niet meer. Volgens mij moest dit altijd in de winkel met aankoopbewijs, maar dat kan ook aangepast zijn.

Bedankt

Reputatie 7
Badge +11

Beste Niek,

De WiFi Manager heb ik al geprobeert, en het advies was om een wifi versterker aan te schaffen omdat het bereik op de bovenste verdieping onvoldoende is. Echter dit heeft niets te maken met de hoeveelheid aangesloten apparaten:

Dit blijkt nu dus maximaal 32 te zijn op de 2,4 gHz en 32 op de 5 ghz. Daar zit ik overheen aangezien de meeste iOT apparaatjes op de 2,4 ghz zitten (esp8266).

Wat je nu zegt klopt niet. De dekking staat er inderdaad oven los van maar met meerdere wireless access points kan je wel meer apparaten aansluiten. Ik heb het eens gehad met een Box12, overal een goede dekking maar toch een haperende verbinding, er hingen enorm veel smart lampen die allemaal zelf direct met het modem communiceerden en een IP-adres kregen in plaats van via een bridge. Strategisch 2 wifipunten geplaatst om de wifi van de Box12 over te laten nemen en sindsdien wordt daar geen enkel probleem meer ervaren. De wifipunten verdelen de lading onderling en dat heeft echt een gigantisch verschil gemaakt.

Het is niet zo dat de V10 zelf vol loopt maar de access point in de V10 loopt vol. Door het plaatsen van meerdere bekabelde access points verplaats je de lading en dat is hetgeen waarom een product zoals Superwifi of zoals @Joep1965 al riep de Deco M9 uitkomst in biedt.

ik ben benieuwd